محرومیت بازیگران برای لباسشان در برزیل

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» سفر پرماجرا مشوقان تیم ملی فوتبال

پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال یکشنبه شب به پایان می رسد، یا آلمانی ها برای چهارمین بار و یا یاران مسی برای سومین بار جام قهرمانی را بالای سر می برند. اما گویی با پایان مسابقه تیم ملی ایران با بوسنی حاشیه ها برای مسافران اعزامی به برزیل از هر زاویه ای بی پایان است.

 

در حالی که خبر رسیده که آژانس هواپیمایی طرف قرارداد با فدراسیون فوتبال به حالت تعلیق درآمد، پنج، شش بازیگر سریالهای تلویزیون و سینمای ایران به دلیل داشتن پوشش غیراسلامی ممنوع الکار شدند.

 

جواد هاشمی، بازیگری که به عنوان سرپرست این گروهی اعزامی با خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی به گفت و گو نشست، از بی اعتنایی عزت الله ضرغامی، رییس صدا و سیما و خودداری اش از پاسخ به تلفن او سخت شکایت داشت.

 

او گفت: “پیامکی به آقای ضرغامی و رئیس دفتر وی فرستادم و در آن گلایه هایم را بدون تعارف عنوان کردم. امیدوارم با توجه به اینکه ما در یک کشور اسلامی زندگی می کنیم جواب من را بدهند. واقعاً اگر ما این قدر بیچاره شده ایم که سازمان صدا وسیما هم از ما حمایت نمی کند پس بگویند تا برویم سراغ صنف گوشت فروشها تا از آنها بخواهیم از ما حمایت کنند.”

 

هاشمی روز شنبه به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: “واقعاً متاسفم که بگویم بابت پوشیدن شلوارک، هنرمندان ما باید در تلویزیون ممنوع الکار شوند. احتمالاً این هنرمندان قتل انجام داده اند، که چنین حکمی برایشان صادر شده وگرنه ما همه با هم در برزیل بودیم و خلافی از کسی سر نزده است.”
این بازیگر در بخشی دیگر از صحبتهایش به ضد و نقیض گویی مسوولان سیما اشاره کرد و گفت: “البته آقای فرجی مدیر شبکه یک به بنده گفت هیچ یک از هنرمندانی که به برزیل رفتند، در تلویزیون ممنوع الکار نیستند. اما وقتی سوال کردم پس چرا اجازه اجرای برنامه شب های شیدایی با توجه به اصرار تهیه کننده این برنامه را به من نمی دهند، گفت: ظاهراً تلویزیون با هنرمندانی که از برزیل آمده اند، مشکل دارد”

 

هاشمی همچنین به تلاش خود و دیگر بازیگران سفارشی اشاره کرد که از صحبت با بخشهای حراست فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نتیجه نگرفته اند و نشستهای بی نتیجه ای داشته اند.
گفتنی است که اعزام گزینشی برخی بازیگران مرد و سه زن به عنوان یار دوازدهم تیم ملی فوتبال از ابتدا با حاشیه هایی همراه شد و در برزیل با تصویرهایی که از این افراد در رسانه های داخلی انتشار یافت، نسبت به پوشش آنان، از جمله “شلوارک” برخی از آنان انتقادهای بسیاری شکل گرفت. چهره های شاخص اعزامی شامل محمد رضا شریفی نیا، فاطمه گودرزی، سروش صحت بودند.