یک دسته مدال طلا برای آملی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

با نهایت تاسف ضایعه مرگ نابهنگام سیاست جهانی شدن در فرانسه را، که با شکست 48 درصدی نیکولا سارکوزی لیبرال آمریکایی از اولاند، سوسیال دموکرات مخالف جهانی شدن رخ داد، به امت شهید پرور و اولترا انقلابی فرانسه تبریک و تسلیت گفته، می رویم که داشته باشیم. فعلا مردم فرانسه پر از آرزو و رویا هستند و امیدواریم رویاهای شان به کابوس تبدیل نشود. اگر چه پیش بینی نمی کنم که چنین اتفاقی بیافتد. القاعده، حماس،حزب الله لبنان، سازمان جهاد اسلامی، کلیه چپ ها و تروریست های جهان امروز مراسم عقد و عروسی را یکجا در زیر زمین خانه های شان برگزار می کنند. آمریکایی ها زبانم لال می روند که احتمالا با خالی شدن جای سارکوزی، برای مقابله با بنیادگرایان یک رئیس جمهور جمهوریخواه انتخاب کنند. شد یک خبر خوب بشنویم؟

 

فضای کتابهای ضاله

دو روز پس ازانتشار لیست کتب ضاله و سه روز پس از ممنوع کردن ناشران معتبری مانند “نشرچشمه”، “نشر ثالث”، “کویر” و “امید فردا”، آیت الله خامنه ای رهبر کتابخوان و ادیب و رمان شناس و منجم و “یا علی گو” و “سنگ نشان” و “فرهیخته” و “فرزانه” و “فهیمه” و “صغری” و “کبری” و “نتیجه” و غیره کشور، از نمایشگاه کتاب بازدید کرد و اعلام کرد: “فضای کتابخوانی باید گسترش یابد”. معطل چی هستید؟ نگفته لطفا، گفته باید، آب دست تان است بریزید روی سرتان، بروید زود فضا درست کنید تا کتاب های آقا و مصباح و جنتی و محمدی گیلانی خوانده [والله چه عرض کنم شاید سوزانده] شود. البته بصیرت یادتان نرود یکهو عوضی کتاب های امام راحل و قائم مقامش و شاگرد مطلوبش مطهری و اولین نماز جمعه خوانش طالقانی، اولین رییس جمهورش، مشاور بلافصلش هاشمی، وزیر ارشاد مطلوبش خاتمی، نوه اش سید حسن و بقیه نوه هایش به خصوص زهرا خانم در آن “فضا” جاسازی نشود. حتی مراقبت کنید در تابلوها که ناگهان کار نخست وزیر محبوب نباشد، اگر کسی مریض شد مواظب باشید محمد رضا نامی او را معالجه نکند برای احتیاط حتا مریض را به شکوری راد نامی هم نسپارید. دفتر رهبری اعلام نکرد ولی خودمان حدس می زنیم که برای گسترش فضای کتابخوانی در سال آینده احتمالا به جای 2500 کتاب ضاله، پنج هزار کتاب به عنوان ضاله اعلام شده و به جای چهار ناشر از ورود چهل ناشربه نمایشگاه جلوگیری شود اما عوضش مانند کتابخانه آقا یکی به اسم عادل حداد به مراقبت و آفتابه داری آن مشغول خواهد شد. رهبر جمهوری اسلامی گفت “ باید موانع تولید ونشر کتاب به ویژه گرانی کاغذ برطرف شود.” آیت الله خامنه ای یک ساعت و نیم به خاطر گرانی کاغذ گریه کرد و هر چه برایش توضیح دادند مشکل کتاب در ایران گرانی کاغذ نیست، گفت: “ ولم کنین، خودم دلم از یه جای دیگه گرفته” در پی این زارزار یک هیات از شاعران مامور پاک کردن اشک های وی شدند.

 

مدال وزنه برداری برای جوادی آملی

سلیمی وزنه بردار ایرانی که مدال طلای وزنه برداری جهانی را به دست آورده و قوی ترین مرد جهان شناخته شد، مدال طلای خود را به آیت الله جوادی آملی اهدا کرد. آیت الله جوادی آملی تا به امروز صاحب سه مدال وزنه برداری سنگین وزن، خروس وزن، مگس وزن، صاحب مدال کشتی در بالای صد کیلو، صد کیلو، نود کیلو، 74 کیلو و نیم، تیراندازی، فوتبال، بسکتبال، جودو، ووشو، و تنیس روی آب شده است. یکی از مسوولان فدراسیون وزنه برداری که نخواست نامش فاش شود و نیم ساعت بعد هم تلفن زد و گفت تو رو خدا نام مرا فاش نکنید، گفت: “علت این اقدام این است که وزنه را با عضله بالا می برند، نه با عقل، و عضله های قهرمانان بیشتر به ایمان گرایش دارد تا به عقل.” آقای امید گرانجان که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد تا کنون دو نفر از قوی ترین مردان ایران در جریان پول کردن چک با قمه به شهادت رسیده و یکی از آنان موفق شده است در یک فیلم تبلیغاتی بازی کند. همچنین رضازاده قهرمان سابق وزنه برداری ایران در مراسم اهدای یک خودروی سمند، خودرو را برای آزمایش سوار شد و در حالی که همه میهمانان در سالن منتظرش بودند، به اردبیل رفت، وی پس از پیاده شدن از خودروسرش را به چپ و راست تکان داد و بروبر به دوربین خیره شد.

 

 قوه مقننه پرونده قوه مجریه را به قوه قضائیه فرستاد

توافق بین سه قوه کشور از مرز حداکثر ممکن گذشت. علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس( تا چند روز دیگر) پرونده رئیس جمهور( تا یک سال دیگر) را به رئیس قوه قضائیه( تا چند سال دیگر) فرستاد. در این پرونده دو مورد شکایت وجود دارد، در مورد اول آقای احمدی نژاد ازکلیه بودجه های قابل تصور، از جمله فروش فولاد، خرید شکر، ساختن جاده، تامین برق، بودجه جاری، قرض از بانک مرکزی و جاهای دیگر پول برداشته و به عنوان یارانه به مردم پرداخته و از این طریق باعث افزایش چهل درصدی قیمت ها در ماههای اخیر شده است. وی همچنین اقدام به برداشت شبانه از بانکها( من نمی دانم که مسلحانه بوده یانه، ولی مطمئنم شبانه بوده) کرده است. از طرف دیگر صادق زیباکلام گفته است که پرونده های جدی از نزدیکان رئیس جمهور در قوه قضائیه وجود دارد. حالا همه آنها شبانه است، یا روزانه هم دارد، زیرآبی است یا زیرخاکی و میراث فرهنگی هم دارد، نمی دانم. یکی از اقوام، یا آشنایان، من از کجا بفهمم این “ الف-ر” با آن “ ر-میم” چه رابطه ای دارد؟ در دادگاه مفسدین اقتصادی، یعنی همان اختلاس سه میلیاردی ناشی از جهاد اقتصادی، یکی از متهمان که نام و نام خانوادگی اش با حروف الفبا شروع می شود، گفت: “ الف-ر رئیس هیات مدیره 19 سال سن دارد و 19میلیارد تومان سهام شرکت در اختیار او قرار دارد.” با همه این بدبختی ها بازخدا را شکر که تعدادی از اراذل و اوباش بخش خصوصی توسط تعدادی از اراذل و اوباش بخش دولتی دستگیر شدند.

 

جنگ دون رادان با آنتن های ماهواره

سردار دون کیشوت معروف به رادان امروز اعلام کرد که “ طرح تابستانی امنیت اخلاقی چند روز آینده آغاز می شود” این طرح که از 33 سال قبل آغاز شده، هر تابستان به اشکال مختلف تلاش می کند که به مردم نشان دهد که اخلاق و حجاب چیز خوبی است. درنتیجه این طرح تا کنون دهها زن و دختر در مراکز نیروی انتظامی مورد تجاوز مجریان اخلاق در همدان، تهران، رودهن، ورامین، اردبیل و شهرهای دیگر قرار گرفته و در سالجاری حداقل چهار معاون پلیس شهری در نقاط مختلف به دلیل توزیع انواع مواد مخدر ومشروبات الکلی دستگیر شده و ثابت کرده اند که نیروهای بسیار خوبی برای آموزش اخلاق به جامعه هستند. سردار دون رادان اعلام کرد “با دیش های ماهواره برخورد می شود.” وی گفت در مراحل بعد با آنتن، ویدئو، ریسیور، تلویزیون، ضبط و پخش صوت،میکروفون، کامپیوتر، یخچال، ماشین ظرفشویی، صابون و شامپو نیز برخورد خواهد شد.

 

 مجلس پنج درصدی تهران

بسلامتی ومیمنت و خوشی و حسنی مبارکی، 30 نماینده تهران انتخاب شدند. به هر دلیل مشروع و نامشروع، مربوط به اختلافات فرهنگی یا نامربوط، متوسط تعداد آرای نمایندگان مجلس در شهر 7 میلیونی تهران، که حداقل شش میلیون نفر از مردم آن واجد شرایط رای دادن هستند، متوسط آرای نمایندگان جبهه متحد 306 هزار نفر و متوسط آرای راه یافتگان جبهه پایداری 303 هزار نفر هستند. به عبارت دیگر مجلسی که در آن محمدرضا خاتمی باحدود 1.7 میلیون رای و اصلاح طلبان با متوسط رای بالای یک میلیون به آن راه یافتند رفتند، دراختیار نمایندگانی قرار گرفت که بطور متوسط 305 هزار رای داشتند. یعنی نمایندگان تهران بطور متوسط نماینده 5 درصد از رای دهندگان هستند. البته این موضوع خیلی چیزمهمی نیست، چون درست است که نمایندگان تهران نماینده پنج درصد مردم این شهر هستند، در عوض بانک مرکزی اعلام کرد قیمت گوشت گوسفند و مرغ گران شد. قیمت گوشت گاو فعلاگران نشده و معلوم نیست که این موضوع به انتخابات ربط داشته باشد یا نه.

 

بیچاره اسماء اسد

من که معتقدم بشار اسد اگر بدشانسی نیاورده بود می توانست چشم پزشک خوبی بشود و زندگی خوبی رادر لندن یا هر جایی جز سوریه بکند، بیچاره جوانمرگ شد رفت. درگذشت احتمالی بشاراسد را در آینده نزدیک به همسرش اسماء جان تسلیت می گویم، الهی زیر گل بروم چنین خبری به این خانم محترم ندهم. “رغد” دختر صدام حسین که چند سال قبل باتمام قوا از پدرش حمایت کرد و از طریق وکلای بسیار مبرز و کارآمد تلاش کرد او رانجات بدهد، و به همین دلیل درست یک ماه بعد از حمایت “رغد” از پدرش، وی اعدام شد. بعد هم حمایت جدی خودش را از معمر القذافی اعلام کرد. هنوز یک ماه از حمایت او از قذافی نگذشته بود که قذافی هم کشته شد. امروزهمین خانم “رغد” حمایتش را از بشار اسد اعلام کرده. بیچاره بشار اسد. یکی هم نیست جلوی دهان این دختر را بگیرد که این قدر حمایت نکند. من نمی فهمم چه دشمنی با این اسما اسد دارد؟