بازنشستگی اجباری ملی پوش های سبز

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» بعد از بازداشت محسن صفایی فراهانی

برخورد با مخالفان محمود احمدی نژاد، به زمین ورزش رسید و بعد از دستگیری محسن صفایی فراهانی، رییس پیشین فدراسیون فوتبال، سایت روزنامه دولتی ایران دیروز خبر داد چهار ستاره تیم ملی  ایران بازنشسته شده اند. بر اساس خبر روزنامه ایران،4 ملی پوشی که بازنشسته شده اند عبارتند از: علی کریمی 31 ساله، مهدی مهدوی کیا 32 ساله، حسین کعبی 24 ساله و وحید هاشمیان 33 ساله.

بعد از آنکه شش بازیکن تیم ملی ایران – مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، جواد نکونام، حسین کعبی، مسعود شجاعی و محمد نصرتی – در مسابقه با تیم ملی کره جنوبی با مچ بند سبز به ورزشگاه جام جهانی سئول پای گذاشتند،حمله به چهره های ورزشی ایران آغاز شد.

در همین ارتباط ابتدا سایت “حزب الله” در گزارشی از این موضوع به صورت علنی از محسن صفایی فراهانی، به عنوان عامل این حرکت نام برد؛ ایران هم خبر داد که “یک عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و فعال در لابی های پشت صحنه ورزش، با پرداخت مبالغی خواستار بستن مچ ‌بند سبز” توسط فوتبالیست هاشده بود.

سپس روزنامه “وطن امروز” به مدیرمسوولی مهرداد بذرپاش، مدیر طرحهای خودرو سازی و از صاحب نفوذترین مشاوران احمدی نژاد، در روز دستگیری صفایی فراهانی نوشت: “همزمان با اغتشاشات تهران بعضی از ملی ‌پوشان سعی داشتند با استفاده از این نماد وارد زمین شوند تا مواضع خود را این چنین اعلام کنند؛ اتفاقی که بحث‌های فراوانی را به وجود آورد و موجب ایجاد چند دستگی میان ملی ‌پوشان شد.”