حامیان دولت، لیاقتِ نمایندگی ندارند

نویسنده
حسین محمدی

» درگیری لفظی اصولگرایان در مجلس:

یک سایت اصول‌گرا٬ حامیان دولت در مجلس را افرادی دانست که “لیاقت” حضور در مجلس را ندارند ودر«لابی گری» یا “چرت و خواب نیمروزی بسر می‌برند”. این توصیف، باعث درگیری لفظی نمایندگان حامی دولت و دیگر اصولگرایان در مجلس شد.

سایت جهان‌نیوز٬ با ارائه آماری از عملکرد نمایندگان مجلس هشتم٬‌ نوشت که برخی از نمایندگان “گویا هیچ سؤالی از هیچ وزیری نداشته‎اند و طبیعتا بر همین منوال اعتراضی نیز تا به حال به مشکلات اجرایی کشور نداشته‎اند یا ترجیح داده اند که به امور دیگری بپردازند”.

این سایت نزدیک به علی‌رضا زاکانی٬ افزوده است که “برخی نمایندگان تنها در صحن علنی مجلس حضور فیزیکی دارند چرا که یا مشغول لابی گری با دوستان محفلی خود هستند یا در چرت و خواب نیمروزی بسر می برند. برخی هم که ظاهرا کاری جز «داد زدن» (در دفاع از منافع حزبی و گروهی) در مجلس برای خود تعریف نکرده اند”.

جهان‌نیوز در آمارهایی که ارائه کرده٬ روح‌الله حسینیان٬ حمید رسایی٬ علی‌اصغر زارعی٬ مهدی کوچک‌زاده و مرتضی آقاتهرانی را به عنوان برخی از نمایندگان حامی دولت که در لیست جبهه پایداری نیز هستند٬ نام برده است.

در همین حال٬ تذکر روح‌الله حسینیان در مجلس به احمد توکلی و علی‌رضا زاکانی نیز٬ باعث بروز درگیری شد.

حسینیان در تذکر خود به انتقاد از احمد توکلی و سایت تحت مدیریت وی - الف - پرداخت که از آلن ایر٬ سخنگوی وزارت امورخراجه آمریکا٬ برای مصاحبه دعوت کرده بود. این نماینده حامی دولت همچنین به انتقاد از غیبت‌های علی‌رضا زاکانی در مجلس پرداخت و گفت: “آقای زاکانی از اول این مجلس به ندرت شده که در مجلس حضور داشته باشد هر گاه ما پرسیدیم گفتند ایشان برای گرفتن دکترای‌شان تلاش می کنند و زحمت کشیدند جز امروز که تذکر دادند اعلام غیبت تاخیر درباره او نشده است… البته من می دانم که اداره کردن سایت روزنامه های فاخر و مجلس هم احتیاج به پول و هم احتیاج به وقت دارد برای به دست آوردن پول نیز احتیاج به وقت است و باید بیشتر در بیرون مجلس سرمایه گذاری کنند اما ما هم به مردم تعهد داریم خصوصا اگر برخی آقازاده ها را در خدمت بگیرند برای کوبیدن و زدن نمایندگانی که حاضر نشدند زیر پرچم آنها باشند و تسلیم شوند”.

سخنان حسینیان اما٬ با واکنش تند برخی نمایندگان و رسانه‌های اصو‌ل‌گرا مواجه شد. یک نماینده مجلس خطاب به حسینیان گفت: “اگر تذکرتان برای رضای خدا بود خوشا به حالتان اما اگر برای بحث‌های انتخاباتی و مشکلات جبهه متحد و پایداری بود متاسفم”.

در همین حال یک وب‌سایت نزدیک به محمدباقر قالیباف٬ خطاب به روح‌الله حسینیان نوشت: “جنجالی که حجت الاسلام حسینیان امروز در مجلس و با حمله به نیروهای خوشنام و متعهد انقلاب به راه انداخت،ریشه اش به سوالاتی بر می گردد که «جوانان انقلابی» در نشریات و سایت ها درباره عملکرد وی مطرح کردند”.

در تحولی دیگر٬ چند روز پس از اعلام راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی جبهه پایداری٬ رسانه‌های اصول‌گرا به نقد این رویداد پرداخته اند.

یک وب سایت نزدیک به جبهه متحد اصول‌گرایان در این‌باره نوشته است: “یک حساب سرانگشتی درباره هزینه‌های راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی و سایت‌های زنجیره‌ای مثل رجانیوز، بی‌باک، هم‌اندیشی و… کافی است تا نشان بدهد خمس ۴۵۰ میلیونی صادق محصولی کجا هزینه شده است و چه کسانی برای رسیدن به اهداف سیاسی قدر‌ت‌طلبانه و انحصاری، دست به هزینه‌های کلان می‌زنند.هرچند که این ۴۵۰ میلیون‌های این‌چنینی هم کفاف هزینه‌های بالای این جبهه را نمی‌دهد”.