رسایی از پاسخ وزیر نفت قانع شد

نویسنده

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، صبح امروز (سه شنبه) در صحن علنی مجلس حاضر شد تا به سوال رسایی پاسخ بدهد. رسایی دز پاسخ زنگنه قانع شد.

در این نشست شمس‌الله بهمئی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح گزارش این کمیسیون درباره سوال ملی حمید رسایی از وزیر نفت درخصوص اینکه اظهارات وزیر نفت  خلاف واقع و سیاهنمایی مطلق است، گفت: این سوال حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی و روح‌الله حسینیان نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه روز ۵ آذرماه سال گذشته با حضور زنگنه وزیر نفت و رسایی به نمایندگی از نمایندگان سوال‌کننده بررسی شد که در این جلسه نماینده سوال‌کننده گفت که زنگنه وزیر نفت با سخنرانی عمومی در سالن اجتماعات وزارت نفت در جمع کارکنان گفته که روحانی به من گفت یکی از وزرای پیشین نزد من آمد و گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم یک مقدار پول از آنها گرفتم و آوردم ایران. دکتر روحانی گفت وقتی این وزیر رفت من نشستم گریه کردم که وضع کشور چرا باید به گونه‌ای باشد که وزیر ما برود از شیخ اماراتی خواهش کند چهار قران پول به ما بدهد.

“بهمئی ادامه داد: در پاسخ آقای زنگنه وزیر نفت ابراز داشت که آقای رسایی از مقدمه‌ای که در سوال مطرح کرده‌اند نتیجه گرفته‌ا ند که بنده می‌خواهم استعفا دهم. بنده تا الان استعفا نکرده‌ام و به نظرم این مباحث هم یک جنگ روانی علیه بنده است. سخنرانی بنده در جمع کارکنان صنعت نفت نبوده بلکه در جمعی بوده که همکاران شهید تندگویان برای بزرگداشت ایشان برگزار کرده بودند. آقای روحانی هم این مطلب را نه به شخص بنده بلکه در هیات دولت مطرح کردند. اینکه شیخ که بوده چیزی نگفت، وزیر که بوده نگفت و نگفت هم که قرض بوده بلکه پول خودمان بوده که با هواپیما آوردند”… خانه ملت