درگیری لفظی آخوند فوتبال با سرمربی پیکان

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در جام جهانی ۲۰۰۶ چه گذشته است

مخالفت حجت الاسلام علیرضا علیپور، دبیر رسیدگی به تخلفات فوتبال با سرمربیگری فرهاد کاظمی در تیم پیکان با واکنش سرمربی و باشگاه لیگ برتری رو به رو شد. علیپور در گذشته رییس بخش منشور اخلاقی بود. این بخش به دلیل موازی بودن با کمیته انضباطی و دخالت دادن مسائل اسلامی در فوتبال - که مغایر با مقررات فیفا بود - به ناچار منحل شد؛ اما حجت الاسلام علیپور با عنوانی دیگر همچنان در فدراسیون فوتبال باقی ماند.

حجت الاسلام علی پور در جام جهانی ۲۰۰۶ برای تبلیغ جمهوری اسلامی با بودجه ای ده میلیون دلاری عازم آلمان شد، اما پوسترها و سی دی های همراه او در گوشه راهروی هتل محل اقامت او و نمایندگان رسانه های ایرانی وخارجی خاک خورد و نابود شد.

فرهاد کاظمی که پیشینه سرمربیگری در تیمهای پاس، سپاهان و ابومسلم را دارد، فصل گذشته سرمربی تیم در حال سقوط ذوب آهن شد و این تیم قعرنشین را به مسابقه های پلی آف فرستاد تا سرانجام در لیگ برتری باقی بماند. اما خصومت دیرینه و فشار علیپور، کاظمی را از ذوب آهن دور کرد. سرانجام تیم پیکان برای فصل پیش رو با کاظمی قرارداد بست. این قرارداد باردیگر با مخالفت علیپور در رسانه های داخلی بازتاب یافت.

خبرگزاری مهر از زیان دبیر هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال نوشت: تمام مربیانی که سال گذشته مجوز موقت دریافت کرده بودند، طبق مصوبه هیات رسیدگی به تخلفات فوتبال باید عملکردشان بررسی شود. این بررسی از باشگاه‌هایی که آنها را به کار گرفته‌اند تا مسئولان فوتبال استان و حتی بازیکنان را شامل می‌شود. چنانچه عملکرد آنها مطابق قوانین باشد، مجوز کارشان تمدید خواهد شد. اگر هم نباشد مجوز آنها تمدید نمی‌شود.

فرهاد کاظمی در خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به ماجرای جام جهانی ۲۰۰۶ و آقای علیپور، واکنش تندی نشان داد و گفت: “شبهات و حرف و حدیث‌ها درباره خیلی چیزها زیاد است، از جمله جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان. من باز هم می‌گویم که آماده مناظره تلویزیونی با شما (علیپور) هستم و این حرف را بارها تاکید می‌کنم. باز هم می‌گویم که شبهات درباره جام جهانی آلمان و مسائل دیگر زیاد است و امیدوارم آنهایی که مسوول هستند به این حرف‌ها رسیدگی کنند. در ضمن اینکه من اجازه فعالیت داشتم یا نداشتم را از حراست وزارت ورزش پیگیری کنید و با این جملات مردم را فریب ندهید.”

اشاره کاظمی به “خیلی چیزها” به پرونده اختلاس و ناپذید شدن پول کلانی بود که تا مرحله رسیدگی پیش رفت، اما ناگهان متوقف شد.

حجت الاسلام علیپور این بار هم در خبرگزاری مهر اعلام کرد: “کاظمی هر مدرکی علیه من دارد هم در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران و هم در هر رسانه‌ای که دوست دارد ارائه کند. اما نیاز نمی‌بینم مناظره کنم.”

فرهاد کاظمی همچنین اعلام کرد که از علیپور به دادگاه ویژه روحانیت شکایت می‌کند. و علیپور هم با اطمینان از پی آمد آن پاسخ داد: “هر شخصی هر کجا دوست داشته باشد می‌تواند شکایت کند. ولی بحث ما شخصی نیست. کاظمی این مسائل را شخصی می‌کند و این تاکتیکی است که او از آن استفاده می‌کند.”

اما او در پایان گفت: “ما با هیچ فردی، مسائل شخصی نداریم. پیشنهاد من این است که کاظمی به جای مصاحبه کردن، دنبال حل مسائل به صورت منطقی باشد.”

باشگاه پیکان: موضع‌گیری و برخوردهای شخصی نکنید

باشگاه پیکان نیز در طرفداری از سرمربی این فصل تیم خود در بیانه ای تند که خبرگزاری فارس آن را انتشار داد، عنوان کرد: آقای علیپور، شأن و اعتبار فدراسیون را فدای موضع‌گیری و برخوردهای شخصی نکنید.

در این بیانیه باشگاه پیکان نیزعلیپور را متهم به غرض ورزی، دشمنی شخصی و سوء استفاده از موقعیتش کرده است.