سعید قاسمی دست سعید تاجیک را بوسید

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» پیش از بازگشت بسیجی فحاش به زندان

سعید قاسمی از رهبران جریان حزب الله با بوسیدن دست سعید تاجیک، از آنچه “زحمات” او نامید تشکر کرد. سعید تاجیک از اعضای بسیج است که به علت فحاشی به فائزه هاشمی رفسنجانی به هشت ماه زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است. تاکنون گزارشی درباره اجرای حکم شلاق او منتشر نشده است.

گزارش شده که تاجیک عصر روز پنجشنبه هفته گذشته پس از پنج روز مرخصی، به زندان بازگشت. او پیش از بازگشت به زندان اوین در “مراسم رونمایی سنگ یادبود شهید اسماعیل قهرمانی” حاضر شد. سعید قاسمی سخنران این مراسم بود.

به گزارش خبرگزاری ها، قاسمی پس از پایان سخنرانی خود، تاجیک را در آغوش کشید، از زحماتش تشکر کرد، دست او را بوسید و گفت: “ما مرهون زحمات شما و امثال شما هستیم.”

این رهبر جریان حزب الله توضیحی درباره زحمات مورد اشاره نداد اما پیش از این و در مهر ماه گذشته، با تشکر از قوه قضائیه به خاطر دستگیری فائزه هاشمی، گفته بود: “این درست نبود حکم کسی که با آن سابقه کثیف به نظام و رهبر انقلاب اهانت می‌کند و در خط مقدم فتنه‌گران برای براندازی به خیابان می‌آید ۶ ماه زندان باشد و حکم کسی که در پرونده خود ۸ سال دفاع مقدس با مجروحیت ۸ ماه حضور در جبهه مبارزه با فتنه را دارد به خاطر فحاشی به یک شخص حقیقی آن‌ هم به جمل‌سوار یکه‌تاز جریان فتنه ۸ ماه زندان و ۵۰ ضربه شلاق و تعلیق از خدمت باشد.”

قاسمی با بیان اینکه “سعید [تاجیک] رکب خورد و متاسفانه آن حرف‌ها را زد” تصریح کرده بود که “اگر من بودم کارهای بدتری از سعید انجام می‌دادم و تبعاتش را هم می‌پذیرفتم.”

این سردار جریان حزب الله در پایان مراسم روز پنجشنبه و در پاسخ به خبرنگارانی که قصد مصاحبه با او را داشتند، دست تاجیک را بالا گرفت و گفت: “با این جوانمرد مصاحبه کنید. می دانید او کیست؟ سعید تاجیک در زندان است و اکنون ۵ روز به مرخصی آمده است.”

وی سپس خطاب به حاضران خواست تا برای آزادی تاجیک دعا کنند و برای سلامتی او صلوات بفرستند.

 

فحاشی و تهدید

سعید تاجیک یکی از اعضای بسیج و فرمانده بسیج پالایشگاه تهران روز سوم اسفند ۱۳۸۹ وقتی فائزه هاشمی برای شرکت در مراسمی به جنوب تهران رفته بود، در اطراف حرم حضرت عبدالعظیم به او حمله ور شد و فحاشی کرد.

فیلمی که از آن حادثه به طور گسترده در اینترنت و شبکه های ماهواره ای منتشر شد، نشان می داد که تاجیک، شخص فائزه هاشمی، برادر او محسن و پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی را هدف انواع فحاشی های رکیک و جنسی قرار می دهد.

در فروردین ۱۳۹۰، سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور از بازداشت و زندانی شدن تاجیک خبر داد اما تاجیک یک روز بعد در مصاحبه با “روز” از آزادی خود خبر داد.

سعید تاجیک در مصاحبه با “روز” گفت که وقتی قوه قضائیه تصمیم به برخورد با وی گرفت، هوادارانش اعلام کردند که در صورت دستگیری او، در مقابل قوه قضاییه تجمع خواهند کرد.

او توضیح داد: “بچه ها قرار بود از اقصی نقاط کشور بریزند. یعنی آمادگی اش را دارند. من هم به بچه ها شماره تلفن دادم که اگر من را گرفتند سریع کاری را که باید بکنند، بالاخره بکنند. آمادگی اش را دارند الحمدالله. بچه حزب اللهی ها بی صاحب که نیستند.”

وی در پاسخ به سوالی در مورد تبعات احتمالی انجام چنین برخوردی از سوی بسیجی ها علیه دستگاه قضایی گفت: “بگیرند ما را، برخورد قهر آمیز بکنند، ببینند بچه حزب اللهی ها چه کار می کنند.”

این عضو بسیج پس از آنکه در جنوب تهران، فائزه هاشمی را “فاحشه” خطاب کرد، در گفت و گو با “روز” نیز او را “دختر هرزه کثیف شترسوار ساندویچ خور” خطاب کرد.

تاجیک همچنین گفت: “این همه این کثافت ها از تمام خط قرمزها عبور کردند، به تمام مقدسات ما توهین کردن هیچکس رگ اش بیرون نزد، اون وقت من به کره هاشمی گفتم یابو به تریج قبای همه برخورده؟”

در نهایت و پس از افشای خبر آزاد بودن سعید تاجیک که بر خلاف ادعای دادستان کل کشور در محل کارش مشغول بود، او دستگیر و برای اجرای حکم به زندان اوین برده شد.

 

اراذل و اوباش

در واکنش به این سخنان، فائزه هاشمی نیز در گفت و گو با “روز” با اشاره به تاجیک و همفکران او گفته بود که “اداره مملکت الان با همین رجاله ها و اراذل و اوباش است.”

دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در واکنش به انتقاد علنی برخی مسئولان حکومتی و به خصوص رهبر جمهوری اسلامی از فحاشی علیه مخالفان، گفت که این محکومیت ها “فیلم” است.

به گفته هاشمی، فحاشی سعید تاجیک “اینقدر قبیح بود که آقایون تشخیص دادند که باید لااقل به صورت ظاهری اتفاق رخ داده رو محکوم کنند.”

او در عین حال گفت که حمله به وی و دیگر مخالفان سیاسی توسط نیروهای اصطلاحا حزب اللهی و بسیجی، “نه خودسرانه” که “سازماندهی شده” است.

به دنبال انتشار این مصاحبه، فائزه هاشمی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد که هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

سعید قاسمی که پنجشنبه گذشته دست سعید تاجیک را بوسید، پیش از این گفته بود اگر فائزه هاشمی یک نصفه روز به زندان برود، ریش خود را می تراشد.

دختر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین هفته های زندان خود را بدون تقاضای عفو یا مرخصی می گذراند.