اعتراض ماموران نیروی انتظامی به شکست پرسپولیس

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در لیگ برتر فوتبال ایران

براساس گزارش خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، در پایان مسابقه پرسپولیس با نفت تهران در ورزشگاه تختی “یک خودروی نیروی انتظامی با بلندگو به پرسپولیس به خاطر نتایج ضعیفش اعتراض کرد!”

مسابقه دو تیم تهرانی در حالی اجازه برگزاری در ورزشگاه شرق تهران بجای ورزشگاه آزادی و با شدیدترین مراقبت های امنیتی را پیدا کرد که گنجایش آن 30000 نفر گزارش شده بود. این در حالیست که تعداد تماشاگر بر حسب فروش بلیت تنها 12000 نفر اعلام شده است. این مسابقه حاشیه هایی هم داشته که خبرگزاری فارس به برخی از آنها اشاره کرده و از جمله نوشته است در حاشیه این مسابقه ـ– که تیم پرسپولیس یک بر صفر به نفت باخت ـ– بین تماشاگران درگیری فیزیکی روی داده که منجر به دستگیری برخی از آنان که هوادار پرسپولیس بوده اند، شده است.

شکست پرسپولیس به سرمربیگری علی دایی با یک گل دیرهنگام از یاران یحیی گل محمدی (سرمربی فصل پیش پرسپولیس و کنونی نفت) باعث خشم تماشاگرانی شد که فریاد اعتراض خود را با بردن نام علی کریمی (ستاره رانده شده از پرسپولیس به تراکتورسازی) ابراز می کردند. گفته می شود تماشاگران پرسپولیسی که بیشترشان با پیراهن شماره 8 علی کریمی در ورزشگاه حضور داشتند، بازیکنان کنونی را “بی غیرت” خوانده اند.

اما قضیه وقتی متفاوت شد که “اتوبوس پرسپولیس بعد از ترک ورزشگاه در ترافیکی سنگین قرار گرفت. در این زمان یک تویوتا لندکروز نیروی انتظامی با بلندگوی خود به نتایج ضعیف پرسپولیس اعتراض و از هواداران به خاطر حمایت از تیم ضعیف پرسپولیس انتقاد کرد”.

گزارشگر فارس در این مورد نوشته است: “صحبت‌های این ماموران انتظامی که از بلندگوی خودرو پخش شد موجب شد که بسیاری از ماشین‌ها متوجه شوند که بازیکنان پرسپولیس در اتوبوس هستند و آنها نیز به پرسپولیسی‌ها اعتراض کردند”.

از حاشیه های دیگر این مسابقه اینکه “برخی از ماموران نیروی انتظامی به همراه فرزندانشان در ورزشگاه حضور داشتند. شاید آنان مطمئن بودند که با بگیر و ببند شدید، فرصتی برای درگیری و سنگ پرانیهای خطرناک و مهلک برای فرزندانشان، هرگز پیش نخواهد آمد.”