زیباکلام: دوست ندارم به اوین بروم

نویسنده

استاد دانشگاه تهران گفت: من اصلا یک قهرمان نیستم. من یک آدم کاملا معمولی هستم که با بی‌آرتی‌‌های آقای قالیباف اینور آنور می‌روم. من به هیچ‌وجه دوست ندارم به اوین بروم.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با آریا افزود: من در دادگاه اول به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به یک‌سال حبس محکوم شدم و به اتهام توهین به قوه قضاییه هم به ۶ ماه و جمعا ۱۸ماه که اعتراض کردم و پرونده‌ام رفته به شعبه ۳۶ تجدیدنظر.

زیباکلام اظهار کرد: من تدریس را هم ذیل نوشتنم می‌آورم؛ یعنی اصل برایم نوشتن است. چون از طریق نوشتن دارم افکار و عقایدم را با مخاطبینم در میان می‌گذارم. خب تدریس هم همین کار را می‌کند. در یک سطح بسیار محدودتر. صفحه فیسبوک من ۳۳۰هزار عضو دارد؛ یعنی هر مطلبی را که من می‌نویسم اتوماتیک برای ۳۳۰ هزار نفر دیگر هم می‌رود و از طریق هر کدام آنها برای یکسری دیگر می‌رود. من نمی‌گویم همه آن ۳۳۰هزار نفر حکما هر چه من نوشته‌ام را می‌خوانند اما از کامنت‌هایی که در صفحه‌ام گذارده می‌شود، خیلی‌ها مطالبم را می‌خوانند. یک سرمقاله معمولی من نزدیک به 5هزار کمتر یا بیشتر لایک می‌خورد. خب اینها نشان می‌دهد که یک عده دارند نوشته‌هایم را می‌خوانند. این آسان به دست نیامده که حالا من بروم اوین و همه اینها فعلا متوقف شود. نه من رسالت و وظیفه خودم را در این شرایط زندان رفتن نمی‌دانم و نوشتن می‌دانم.