قاتلین دستگیر نشده رای برائت می گیرند

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» مادر شهید موسوی در مصاحبه با روز:

مادر سیدعلی موسوی حبیبی، از جانباختگان عاشورای 88 و خواهرزاده میرحسین موسوی در واکنش به سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: مانده ایم متحیر که هنوز قاتلین دستگیر و محاکمه نشده رای برائت می گیرند که قتلی اتفاق نیفتاده.

خدیجه موسوی خامنه در مصاحبه با “روز”  پرسید: آیا عدالت اینگونه حکم میکند که در نظام جمهوری اسلامی قاتلین و مجرمین آزاد بگردند و عده ای مسلمان در زندانها اسیر و یا در حصر باشند؟

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه هفته گذشته آمار کشته شدگان اعتراضات بعد از انتخابات مخدوش 22 خرداد 88 در ایران را در یک نفر خلاصه کرده و در مقابل از کشته شدن 6 نفر طی ناآرامی های اخیر لندن سخن گفته بود.

این سخنان واکنش و اعتراض خانواده های جانباختگان بعد از انتخابات را به دنبال داشت و آنان در مصاحبه با “روز” از رئیس قوه قضائیه خواستند با حضور بر سرمزار فرزندان آنها، توضیح دهد که این جانباختگان چرا و چگونه جان باخته  و چرا زیر خاک خفته اند.

 پیش از این با خانواده های محمد مختاری، فاطمه سمسارپور، اشکان سهرابی، مصطفی کریم بیگی، میثم عبادی، بهمن جنابی و شبنم سهرابی در همین زمینه به گفتگو نشسته بودیم. این خانواده ها اعلام کرده بودند که رئیس قوه قضائیه دروغ می گوید اما واقعیت را نمی توان همیشه کتمان کرد بخصوص که مردم شاهد کشته شدن فرزندان انها بوده اند.

خانواده های مسعود خسروی دوست محمد، شهرام فرج زاده ، ندا آقاسلطان و احمد نجاتی کارگر نیز در مصاحبه با “روز” تاکید کرده بودند که صادق لاریجانی باید در قبال عدم رسیدگی به شکایات آنها برای معرفی قاتلان عزیزان شان پاسخگو باشد.

 اکنون خدیجه موسوی خامنه، مادر سید علی موسوی حبیبی در مصاحبه با “روز” از سرانجام پرونده شکایت این خانواده سخن می گوید و می پرسد: آیا عدالت است که قاتلان آزاد باشند؟

 

از خشم مردم نمی ترسند

سیدعلی موسوی حبیبی، خواهرزاده میرحسین موسوی ،ظهر عاشورای سال گذشته در خیابان شادمان توسط سرنشینان یک پاترول مشکی هدف گلوله قرار گرفت و در بیمارستان سینا جان باخت.

مادر آقای موسوی در واکنش به سخنان اخیر رئیس قوه قضائیه به آیه ای از قرآن اشاره می کند و به “روز” می گوید: آیه 93 سوره نسا تصریح دارد که “ هرکس مومنی را از روی عمد به قتل رساند کیفرش دوزخ است که در ان جاودانه خواهد بود و خدا بر او خشم می گیرد و وی را لعنت کند و عذابی بزرگ برایش آماده سازد”. صراحت این ایه کریمه انقدر زیاد است که قریب به اتفاق مفسرین بزرگ قران معتقدند خداوند متعال هیچ راه توبه وبخششی را برای قاتلین باز نگذاشته؛ خشمی که از طرف خداوند علیه آنان در این آیه ابراز شده در آیات دیگر قران برای هیچکدام از گناهان کبیره و معاصی بزرگ به کار نرفته است.

او می افزاید: پسر من سید علی موسوی در روز عاشورا با تیر مستقیم اسلحه کمری از فاصله 3 متری، به اذعان اسناد موجود و گزارش بازپرسی و مراجع قانونی ذیربط در مقابل چشم مردم در خیابان آزادی به شهادت رسید. اما ما نمی دانیم علیرغم وعده هائی که برای یافتن قاتلین و مسببین این قتل داده شد، در این 2 سال دستگاه های انتظامی و قضائی جمهوری اسلامی  چه پیگیری انجام داده اند و اصلا دستگاه عدالت وظیفه خودش میداند آن را پیگیری کند یا نه ؟

خانم موسوی قاتلان فرزندش و  سایر جان باختگان بعد از انتخابات را “اراذل و اوباش” می خواند و می گوید: الان با این حرفها مانده ایم متحیر که هنوز قاتلین دستگیر و محاکمه نشده رای برائت می گیرند که هیچ قتلی اتفاق نیفتاده . از خشم مردم وخانواده مظلوم شهدا نمی ترسند حداقل از خدا بترسند. حمایت از اراذل و اوباش قاتلی که خداوند متعال هیچگاه آنان را نخواهد بخشید قطع موجب خشم خداوند خواهد شد. دنیائی است و آخرتی هم هست.

خواهر میرحسین موسوی سپس می پرسد: اگر چه ماهمیشه امیدمان به خدا بوده و هست ولی نمک پاشیدن به زخمی که در نظام جمهوری اسلامی بر پیکر خانواده های شهدا ایجاد شد موجبات رضایت چه کسانی را فراهم میکند ؟ آیا عدالت اینگونه حکم میکند که در نظام جمهوری اسلامی قاتلین و مجرمین آزاد بگردند و عده ای مسلمان در زندانها اسیر و یا در حصر باشند؟

براساس گزارش ها روز عاشورا حوالی ساعت ۱ تا ۲ بعدازظهر یک اتومبیل پاترول مشکی رنگ با چهار سرنشین لباس شخصی با سرعت هرچه تمام‌تر به سمت مردمی که در خیابان شادمان حضور داشتند یورش برد؛ ابتدا دو نفر را زیر گرفت و از روی یکی از آنها به طور کامل رد شد، نفر کنار راننده هم که مسلح به کلت بود، در طول حرکت، چند گلوله به سمت مردم شلیک و سپس طول خیابان شادمان را به همین صورت طی کرد، دور زد و به سمت خیابان آزادی برگشت.

آقای موسوی در همین منطقه و در حالی از ناحیه سینه ، هدف گلوله قرار گرفت که به گفته خانواده اش از چند روز قبل به صورت تلفنی تهدید شده و از سوی افرادی تحت تعقیب بود.

خانواده آقای موسوی با طرح شکایتی خواستار معرفی قاتل و قاتلان فرزندشان شدند اما تاکنون این شکایت به نتیجه ای نرسیده است.

مادر سیدعلی موسوی حبیبی پیش از این و در اولین سالگرد جان باختن فرزندش به “روز” گفته بود: وقتی می گویند سربازان گمنام امام  زمان، فلانی را در هوا گرفتند چطور در عرض یکسال نتوانستند قاتل پسرم را معرفی کنند؟ آمدند و گفتند که ظرف 15 روز قاتل را معرفی میکنیم اما یک سال گذشت و هیچ خبری نشد. خودشان میدانند قاتل چه کسی بوده و صد در صد شناسایی شده است؛اگر قوه قضائیه درست کار میکند، یکسال از شهادت علی گذشته، قاتل او را معرفی کند.

او با طرح این سئوال که “آن روز اسلحه دست چه کسانی بوده”؟ افزوده بود: این چیزی نیست که ندانند. دست آدم های معمولی که اسلحه نبود. خودشان میدانند چه کسی بوده ،چه نیتی از قبل داشته و حساب شده علی را انتخاب کرده و به شهادت رسانده است.همه میدانند که این قتل، یک ترور بوده و یک بچه بی گناه که خصوصیاتش زبانزد خاص و عام بود، ظهر عاشورا شهید شد. علی یک شهید است و بالاتر از این چی میخواهیم؟ همین به ما آرامش میدهد که او ظهر عاشورا شهید شد.

خانم موسوی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود فرزند شما را برای فشار آوردن به برادرتان مورد هدف قرار دادند نظر شما چیست؟ گفته بود: فکر میکنم به خاطر آقای موسوی بوده و میخواستند به او فشار بیاورند. اما آیا اسلام گفته که ظلم را ببینید و سکوت کنید؟ چنین نیست؛ در اسلام نگفته اند که ظلم پذیر باشید. آقای موسوی هم نمی توانستند ظلم را تحمل کنند. کاری هم نکرده اند مثل بقیه مردم، اعتراض داشتند. ما هم اعتراض داریم و قبول نداریم که در مقابل ظلم ساکت بمانیم. وقتی مسلمان هستیم نباید ظلم پذیر باشیم؛ما اعتراض داشتیم به دروغ ها و کاری که شده بود.

 خانم موسوی مادر دو شهید است. فرزند اول وی در جنگ ایران و عراق کشته شد و دیگر فرزندش، روز عاشورای سال گذشته و در جریان اعتراضات مردمی به انتخابات مخدوش 22 خرداد 88 . در حال حاضر نیز میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، برادر و همسر برادر وی در بازداشت خانگی به سر می برند.