معتادان و بوروکراشی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

با اعلام خبر حضور نیمی از معتادان در سازمان های دولتی گفته شد سیستم اداری توپ توپ است و اگر چای پررنگ و نبات زعفرانی بموقع وارد سیستم شود رشد اقتصادی بزودی مثبت می شود.

با اعلام آمار حضور فعال بیش از ۵۳ درصد از معتادان در سازمان های دولتی علت توسعه روزافزون نهادهای اداری کشور معلوم شد. به گفته یکی از این افراد در حال حاضر وضع سیستم اداری توپ توپ است و اگر جنس به موقع وارد چرخه مصرف شود، هیچ مشکلی نخواهد بود. یکی از کارشناسان امور مربوطه اعلام کرد علت حجم بالای حضور معتادان در سیستم اداری ساژگاری این شیشتم با وضعیت معتادان است. این کارشناس گفت اگر چای پررنگ و نبات زعفرانی به موقع وارد سیستم شود احتمالا رشد اقتصادی کشور بزودی مثبت خواهد شد و توپ ترین سیستم اداری جهان ایجاد می شود. برخی از کارشناسان بوروکراسی کشور پیشنهاد کردند با توجه به آمار مذکور پایتخت به کرمان منتقل شود و از این طریق جلوی بخش مهمی از حمل و نقل مواد مخدر به تهران گرفته شود. پیش بینی می شود این طرح بزودی با استقبال گسترده مواجه شود. لازم به یادآوری است که کلیه کارکنان اداری کشور برگه آزمایشگاه مربوط به ترک اعتیاد را دارند.

 

کوچک زاده دعوای لفظی کرد

آموزش خبر: استادان خبر کشور ما یک مثال برای تشخیص خبر از چیزهای دیگر مثل گزارش یا مقاله دارند، می گویند اگر بنویسیم “سگی پای مردی را گاز گرفت” این یک خبر نیست، چون طبیعی است که یک سگ پای یک مرد را گاز بگیرد. اما اگر بنویسیم “مردی پای سگی را گاز گرفت” این می شود یک خبر. چون طبیعی نیست که یک مرد هر چند کوچک زاده پای سگ را گاز بگیرد. بنا براین اصولا این که “کوچک زاده در مجلس دعوای لفظی کرد” بطور کلی خبر نیست، چون کوچک زاده طبیعی است که دعوای لفظی می کند، اما اگر در خبر بخوانیم که “کوچک زاده خندید” یا “کوچک زاده با رسائی به باغ رفتند” این دو خبر است، چون غیرطبیعی است که کوچک زاده بخندد، مگر این که اتفاق خاصی افتاده باشد یا قرص هایش را به موقع خورده باشد. پس ما در این مورد طنز نمی نویسیم، چون خبری اتفاق نیافتاده. کوچک زاده مثل هر روز با یک نفر که می تواند مخالف یا موافقش باشد یا اصولا هیچ کاری به او نداشته باشد، دعوای لفظی کند. اما از یک منظر دیگر همین عبارت که “کوچک زاده دعوای لفظی کرد” می تواند یک خبر باشد، چون کوچک زاده معمولا کتک کاری هم می کند.

 

مجروحان یک بازرسی

به گفته پورمحمدی وزیر دادگستری، “یکی دو نفر از زندانیان اوین در بازرسی از اوین دچار جراحت شدند.” آگاهان احتمال می دهند که بازرسی از اوین احتمالا با تانک یا بولدوزر انجام گرفته و در حین بازرسی تانک ها به دیوار برخورد کرده و دیوار روی سر زندانیان خراب شده و تعدادی از زندانیان مجروح شده باشند. آگاهان خاطرنشان کردند قبلا در زندان کهریزک دو تن از زندانیان از جمله مرحوم روح الامینی به دلیل اصابت مننژیت به سرشان خونریزی مغزی کرده و کشته شده بودند. همچنین مرحوم زهرا کاظمی در حین بازجویی مورد اصابت کاغذ قرار گرفته و خونریزی مغزی کرده و کشته شد. دو سال قبل نیز مرحوم هدی صابر به دلیل مراجعه به بهداری زندان در هنگام تزریق سرم غذایی با پنجه بوکس زخمی شده و کشته شد. ستار بهشتی نیز در هنگام بازجویی به دلیل باز شدن دهان بازجو زخمی شده و کشته شد. بازجوی مذکور عادت داشت موقع بازکردن دهانش از کابل برق استفاده می کرد. براساس گزارش های واصله تعداد مجروحین بین د و تا ۲۴۰ نفر گزارش شده اند. مسئولان بهداری اوین گفته اند که مجروحان به سرعت برای درمان به سلول انفرادی منتقل شده و در حین انتقال به در زندان اصابت کرده و حال آنان خوب گزارش شده است. یک مقام ناآگاه گفت که حال این زندانیان بخوبی حال مرحوم سعیدی سیرجانی بود.

 

زن با مرد برابر شد

با گذشت یک روز از نابرابری زن و مرد که در سخنان رهبری دیروز آمده بود، حسن روحانی اعلام کرد “نه زن برتر است و نه مرد بالاتر” البته رهبر هم نگفته بود که مرد از زن بالاتر است، بلکه گفته بود این دو تا با هم فرق دارند. ولی یک جوری گفته بود که معلوم بود منظورش همین بوده. فعلا ریاست محترم جمهوری در یک دست کلید و یک دست ماله مشغول بازسازی نظام جمهوری اسلامی می باشد. آیت الله خامنه ای دیروز گفته بود: “برابری جنسی زن و مرد حرفهای کاملا غلط غرب است.” آگاهان گفتند: “آورین آورین”

 

اهمیت نمی دهیم

پیشنهاد می کنم همین کاری که برادران لاریجانی دارند می کنند، یعنی با وجود اینکه پنج برادر از یک پدر و مادر هستند، ولی علی شون “علی لاریجانی” رئیس مجلس است و صادق شون “آملی لاریجانی” رئیس قوه قضائیه است و جوادشون که از همه کمتر جواد است، جواد اردشیر لاریجانی مسئول امور بین المللی قوه قضائیه است، پنج تا را بگذارند توی یک دست و حسابی بر بزنند و بعد اینطوری اسم گذاری کنند: علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، صادق آملی رئیس قوه قضائیه، جواد اردشیر معاون قوه قضائیه، باقر میرزا هاشم لاریجانی، میر فاضل مازندرانی( فاضل لاریجانی)، اگر این کار را بکنیم، مسئله برادران و هزار فامیل هم بکلی دودره می شود و می رود بالای درخت. بنا براین صادق آملی یعنی همان صادق لاریجانی هفته قبل و چند روز بعد از بیانیه حقوق بشری اتحادیه اروپا گفت “بهائیان به دلیل بهائی بودن دستگیر نشده اند.” و همین صادق لاریجانی گفت “اعدام حق است و ما از قصاص کوتاه نمی آئیم” و از طرفی دستور داد که تا می توانند از صدور احکام خشن خودداری شود و اعدام در ملاء عام نیز انجام نشود، البته این موارد هیچ ربطی به بیانیه اتحادیه اروپا ندارد، صادق آملی لاریجانی شب خواب دید که باید این حرف ها را بزند، حالا اگر درست همان شبی که خواب دیده اروپایی ها هم بیانیه صادر کردند، این دیگر به او مربوط نیست. صادق آملی گفت: “ما اصلا به بیانیه های حقوق بشری اهمیت نمی دهیم.”. کلا این طوری است. اهمیت نمی دهد دیگر.

 

شمعک حوادث ۸۸ را خاموش کنند

آیت الله حائری شیرازی یکی از روحانیون کشور که نظراتش هر هفته سی سال به هفته قبل تفاوت دارد، طی سخنانی اعلام کرد که “موسوی و کروبی شمعک حوادث ۸۸ را خاموش کنند.” سئوال شد: چطوری خاموش کنند، فوتش کنند؟ گفت: نه نه نه، فوت نکنند، کل مملکت می ریزد به هم، همین طوری خاموش کنند. پرسیدند: خوب، همین طوری یعنی چی؟ یعنی فتیله اش را بکشند پائین؟ حائری گفت: نه نه نه نه، فتیله را پائین نکشند، تنور انتخابات های بعدی سرد می شود و مشکل پیدا می کنیم، همین طوری خاموشش بکنند برود پی کارش. سئوال شد: یعنی با چی شمعک را خاموش کنند؟ بالاخره با کاغذی، با دستمالی، با چیزی؟ گفت: نه، دستمال را برای کارهای واجب تری آقای حداد عادل لازم دارد. همین توبه کنند خودش خاموش می شود. گفتند: حاج آقا! اینها حاضرند توبه کنند، ولی می گویند ما از چی توبه کنیم؟ اگر بگوئیم احمدی نژاد خوب بود و انتخاب او یک انتخاب مردمی بود، قبول است؟ حاج آقا حائری گفت: نه نه نه نه، احمدی نژاد خوب نبود، مردک دزد همه مملکت را نابود کرد. اسم آن مردک را نیاورند….. یعنی شما می گوئید این شمعک را باید چطوری خاموش کرد؟