تکثیر نسل حیاتی است

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یکی رفته بود مشهد هر شب محکم ضریح امام رضا را می چسبید که “امام رضا تو رو خدا یک کاری بکن بلیت ارمغان بهزیستی من برنده بشه.” ارمغان بهزیستی یک نوع بخت آزمایی در دهه هفتاد بود. بعد از یک هفته یک سبزپوش که به نظر می آمد امام رضاست به خوابش آمد و گفت: “مردک! هر روز مزاحم من می شوی و می گوئی کاری کنم که بلیت ارمغان بهزیستی ات ببرد. تو اول برو بلیت را بخر، بعد بیا نذر کن.” حالا شده حکایت ما. هی این آقایان علما و رهبر پشت در حجله دارند داد می زنند که “بچه دار بشوید” در حالی که اصلا کسی توی حجله نیست، تولید مثل هم که با تخم ریزی نمی شود. می خواهید مثل همان گوسفند نمونه یک حمید رسائی یا کوچک زاده را بدهید تولید انبوه کنند با مهندسی ژنتیک، این جوری جمعیت زیاد می شود، وگرنه راه دیگری نیست. از یک طرف آقای مکارم شیرازی گفته که کسانی که جلوگیری می کنند باید جریمه کنند. چطوری؟ از کجا بفهمند کی جلوگیری کرده؟ باید زنگوله ای آژیری چیزی وصل کنند که مستقیم به پلیس “ناموس ۱۱۰” وصل شود. از طرف دیگر آقای علی اکبر محزون از مسئولان ثبت احوال اعلام کرده که یک میلیون دختر بالای سی سال ازدواج نکرده داریم. از طرف دیگر آمارها می گوید که “ازدواج سفید” ( تشکیل خانواده بدون ازدواج رسمی و شرعی) در ایران بشدت افزایش پیدا کرده. یعنی مردم دلشان می خواهد ازدواج کنند، ولی قانون ازدواج و طلاق و سنت و رسم و همه این چیزها مشکل دارد. از اینها گذشته، اصلا با این وضع هرم جمعیتی جز مهاجرت هیچ راهی برای اصلاح مشکل جمعیت در ایران نیست. مهاجرت هم که اصلا با وضع فعلی ممکن نیست. کشور خودش دارد تولید مهاجر می کند. بگذریم از اینکه ما با مهاجر اصولا مشکل داریم. و بگذریم از اینکه اصولا کشوری که رئیس جمهورش هشت سال قبل سازمان برنامه کشور را با شصت سال سابقه نابود کرده حالا حالاها قابل برنامه ریزی نیست. وگرنه جمعیت قطر در ده سال گذشته از یک میلیون نفر به دو میلیون نفر رسیده. بدون اینکه مشکلی برای کشور ایجاد شود. حالا دوباره فردا دستور صادر می کنند که تولید مثل کنید. نکنید آقا! کشور که تکلیف ندارد آدم هی جمعیت اضافه کند.

 

بدران، بزن، بکش!

دولت دارد برای جلوگیری از جنگ مذاکره هسته ای می کند و رهبری کشور هم گفته است هیچ کس حق ندارد به مذاکره کنندگان بگوید سازشکار، آن وقت کنگره “دلواپس زدگان واپسگرا” که خودشان را ذوب شده و موازی با رهبری می دانند، به مذاکره کنندگان می گویند “سازشکار”. من نمی دانم این دادستانی که هر ننه قمری را بخاطر دو درجه زاویه با رهبری می اندازند زندان اوین، چرا به این دلواپسگراها کاری ندارند. از اینها مهم تر پاسخ به این سئوال است که آیا ما می خواهیم با آمریکا بجنگیم یا می خواهیم نجنگیم؟ اگر می خواهیم با آمریکا بجنگیم، پس چرا این همه هزینه سفر ظریف و روحانی و عراقچی می کنیم که بروند با وندی و کاترین بگو و بخند بکنند و غنی سازی را متوقف می کنیم. توقف غنی سازی از ۲۰ درصد به ۵ درصد که بدون نظر رهبری نمی تواند باشد. اگر هم می خواهیم بجنگیم پس این اظهار نظرهای خطرناک که رحیم صفوی و سردار فدوی که لابد فدوی و فدایی رهبری هم هست، یعنی چه؟ یعنی چه که مرزهای ما با غرب در لبنان است؟ آن هم وقتی دو نماینده مجلس لبنان یعنی نعمت الله ابی نصر و محمد کباره علیه رحیم صفوی نظر می دهند و از وزارتخارجه لبنان می خواهند سفیر ایران را احضار کند و به او تذکر بدهد. یا از آن خطرناک تر حرفهای فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه که گفته “غرق کردن ناوهای آمریکایی در برنامه ماست.” و گفته: “ ظرف ۵۰ ثانیه شناور آمریکایی را غرق می‌کنیم.” و گفته: “هدف ما از بین بردن نیروی دریایی آمریکاست.” و گفته: “برای انهدام و تصرف ناوهواپیمابر روی ماکت ۲۰۲ متری تمرین می کنیم.” خب! این حرفها یعنی چه؟ جز اینکه اعلام آمادگی می کنیم که بزن، پاره کن، بدران؟ مشکل هم این نیست که حتی اگر می خواستیم نیروی دریایی آمریکا را نابود کنیم، کار بدی می کنیم. ما که سی سال است داریم می شنویم که رزمندگان اسلام می خواهند آمریکا را نابود کنند، در این سی سال هم هی ما ضعیف تر می شویم آمریکایی ها قوی تر می شوند. برادر من! آقای فدوی فدا شده، حتی اگر بخواهی نیروی دریایی آمریکا را نابود کنی هم نباید این را با صدای بلند جیغ بزنی. از همه مهم تر، چطور است که رئیس کمیسیون اصل نود مجلس می گوید: “مجمع تشخیص و هیات دولت هم در جریان جزئیات توافقنامه ژنو نیستند.” و یعنی از توافق با آمریکا و مذاکره صلح با آمریکا حتی مقامات عالی کشور هم جز رهبر و رئیس جمهور و وزیر خارجه کسی خبر ندارد، بعد برنامه های عملیاتی جنگی کشور را هر روز صبح فرماندهان سپاه با صدای بلند توی بوق می کنند. یعنی واقعا عقل کجاست؟ اصلا چی هست؟ کسی از این قضیه خبری دارد؟

 

ژاپن و آلمان مستعمره آمریکا

فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه دعوت آمریکا به جنگ جهانی سوم اظهار داشت: “ژاپن و آلمان مستعمره آمریکا هستند.” بعد دیده که دو تا کشور کم است، چند تا دیگر مثل اتریش و فیلیپین و کره جنوبی را هم اضافه کرده. البته طبق قوانین بعد از جنگ دوم جهانی کشورهای متحدین مثل ژاپن و آلمان حق تولید برخی سلاح ها را نداشتند، خیلی هم کار خوبی بود. اگر دو کشور که دو جنگ جهانی را شروع کردند، مجازات نمی شدند که دیگر تسلیم و عقب نشینی فاشیسم معنی نداشت. اما این دلیل که ژنرال فدوی آورده که “شما نگاه کنید، هنوز در ژاپن قانون اساسی که آمریکایی‌ها ابلاغ کردند، اجرا می‌شود و حالت کاپیتولاسیون در این کشورها هنوز برقرار است.” حالا بیایید کمی عاقلانه و نه مثل دلواپس ها و فرماندهان سپاه، نگاه کنیم. فرض کنید که اصلا قانون اساسی ژاپن کلا توسط آمریکایی ها ابلاغ شده، این فرض خیلی هم بیراه نیست. به ما چه ربطی دارد؟ وقتی ژاپن با قانون اساسی آمریکایی مهم ترین و شاید پیشرفته ترین دموکراسی در آسیاست، ولی کره شمالی با قانون اساسی ضد آمریکایی دیکتاتورترین کشور دنیاست، کدام درست است؟ مگر نه اینکه ما معتقدیم که اتحادیه اروپا نوکر آمریکاست؟ مگر نه اینکه ما معتقدیم عربستان و پاکستان و ترکیه و عراق و افغانستان و تمام دنیای اسلام نوکر آمریکا هستند. اصلا از نظر ما جز روسیه و چین و ونزوئلا و کوبا و کره شمالی و سوریه کی نوکر آمریکا نیست؟ از قضا هر کسی از نظر این آقایان نوکر آمریکا نیست و با آمریکا می جنگد، کشورش فقیر و گرسنه و حکومتش زورگو و آدمکش و دیکتاتور است. حالا دوست دارید یک قانون اساسی دموکراتیک و مستقل و آزاد آمریکایی داشته باشید یا یک قانون اساسی مستقل دیکتاتور منش و بسته و وابسته؟ یک نفر جواب بدهد محض رضای شیطان که چرا هشتاد درصد کشورهای آفریقایی که در دهه هفتاد و هشتاد مستقل شدند و دیگر مستعمره نماندند، فقیر و فاشیست شدند، عمر مردم آفریقا سی سال کم شد و نسل کشی در اغلب آن کشورها ایجاد شد. چرا دموکرات وابسته بدتر از دیکتاتور مستقل است؟ حالا از اینها گذشته، این آقایان “هیستری ضدآمریکایی” دارند. وقتی دو نخست وزیر و سه رئیس جمهور خود جمهوری اسلامی که بیست و پنج سال از سی و پنج سال عمر حکومت را اداره کردند از نظر این آقایان آمریکایی هستند، فقط یک نفر را نام ببرید در کشور که آمریکایی نباشد؟ بقول ابطحی هم نمی گویم…..

 

حجت الاسلام اللهیاری

دیروز نوشته بودم که حسن نصرالله به شبکه های تلویزیونی قم اعتراض کرده و از او انتقاد کرده بودم. امروز خبرهای دقیقش منتشر شد و تازه فهمیدم بنده خدا اگر همه جایش کج است، این یکی جایش راست است. ظاهرا این هشت شبکه تلویزیونی همان شبکه های شیعه غالی وحشتناکی بودند که از صبح تا شب علیه اهل سنت فحاشی می کردند. یک دیوانه روانی هم که چند ویدئویش را در یوتیوب به عنوان ویدئوی طنز دیدم، موجودی به نام اللهیاری است که محض تفریح حتما او را ببینید. ظاهرا هشت شبکه این چنینی در قم وجود داشت که حالا جمع شان کردند و آقایان از قم رفتند واشنگتن و دارند به کارشان ادامه می دهند. یعنی واقعا حالی می کنند این دیوانگان.

 

دلواپسگرایان زورگو

رئیس جمهور یک جمله گفت که اگر مخالفان دولت چنین و چنان کنند مردم را به صحنه می کشانم. البته ما کلا با کشاندن مردم به صحنه مخالفیم، نه که دوست نداریم، بخاطر اینکه مردم اگر می خواستند به صحنه بیایند که به روحانی رای نمی دادند. مردم روحانی را فرستادند به صحنه که خودشان وارد صحنه نشوند. چنان جنجالی راه انداختند که بقول کریمی قدوسی “دولت به دنبال ایجاد رعب در دل منتقدان است.” نه که خیلی هم این منتقدان ترسو هستند و رعب به دلشان می افتد، کوچک کوچکه شان که کریمی قدوسی و حسینیان باشند، کمترین سابقه شان این است که بقول حسینیان “باباجون ما خودمون یک موقعی قاتل بودیم.” جز یکی دو نفر از دلواپس ها بقیه همه سابقه امنیتی دارند. البته من از روحانی تعجب می کنم و چقدر هم کار خوبی می کنم، بگو مرد حسابی! دستت درست! خیلی هم کارهایت خوب، ولی تو که اهل دعوا نیستی. یونسی وزیر اطلاعات سابق که از یهودیان و اهل سنت دفاع کرده و گفته شیروخورشید ربطی به سلطنت ندارد، چنان مورد حمله قرار گرفته که انگار انکار اصل دین را کرده. خوب! شیروخورشید ربطی به سلطنت ندارد. حالا به فرض هم داشته باشد، مگر قرار است کل سابقه سلطنت در ایران نابود شود؟ کورش و داریوش هم پادشاه بودند، اصلا کل تمدن ایران تمدن پادشاهی است. یعنی همه را باید نابود کنیم؟ جمهوری را هم که قبول ندارید؟ پس چه شکری می خواهید بخورید؟ یک ولایت فقیه مانده که خود فقها هم قبولش ندارند. بروید نظرات آیت الله وحید خراسانی را بخوانید. چنان می گویند دولت منتقدانش را تهدید می کند، انگار خودشان در عمرشان کاری غیر از تهدید کردند. نمایشگاه کتاب راه افتاده و کتابهایی که همین یک ماه قبل ارشاد مجوز داده “دلواپس ها” از نمایشگاه جمع کردند و معاون وزیر علیه آنها مصاحبه کرده. به رمان دولت آبادی اجازه چاپ نمی دهند، بعد کتاب هوگو چاوز به صورت رایگان در نمایشگاه پخش می شود. البته وزیر ارشاد اعلام کرد که قرار است ازین پس به جای زندان به عنوان مجازات مطبوعاتی ها مجازات مالی درنظر گرفته شود، ما که در این مورد شدیدا موافقیم. خبر دیگر هم اینکه آقای خامنه ای برخلاف چهار سال گذشته از نمایشگاه کتاب دیدن نکرده. از آن سو وزارت کشور دولت روحانی تجمع عفاف و حجاب را که قرار بود جلوی وزارت کشور برگزار شود، لغو کرد. دستش درد نکند. سخنرانی احسان شریعتی هم در لرستان لغو شد، این هم از اقدامات دلواپس ها، سفر حسن خمینی هم به دلیل اعتراض گروههای دلواپس فشار به لرستان لغو شد. این هم یک دلواپسی دیگر. روحانی دستور داد که فیلتر “واتس آپ” متوقف شود. این هم یکی دیگر از زورگویی های روحانی. اگر دلواپس ها هیچی نگویند فیلترینگ فیسبوک و بقیه سایت ها را هم متوقف می کند. از آن طرف دلواپس های عزیز ۸۲ هزار میلیارد تومان پول سیستم بانکی را پس نمی دهند. یعنی بطور عملی یک گروه که رای مردم را ندارد، قدرت دارد جلوی دولت را بگیرد، پول دولت را پس نمی دهد، سپاه در روند مذاکره و سیاست خارجی اخلال می کند، و آخر کار به دولت می گویند چرا ما را تهدید می کنی. جان مادرتان! عکس این « دلواپس ها» را ده دقیقه نگاه کنید ببینید شب از ترس خواب تان می برد؟