فال خون در هفت روز آخر

نویسنده
بهاره خسروی

» ئی بوک - تازه های کتاب های الکترونیک

انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ئی بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتا ب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

هوگوپسی: آقای کا در پاریس

 مانا نیستانی

ناشر: مردمک

تاریخ انتشار: 2013

تعداد صفحات: 214 صفحه

قیمت: $9.00

“آقای کا” شخصیت چند کمیک استریپی است که مانا نیستانی تا امروز کار کرده است. “آقای کا” پیش از این در سه مجموعه کابوس، خانه اشباح و پازل عاشقانه آقای کا نقش آفرینی کرده و این بار مانا نیستانی او را در پاریس پیدا کرده و از او خواسته تا در شخصیت اصلی کتاب تازه‌اش شود. آقای کا با این که حالا نمی‌داند کیست، چه کاره است و در پاریس چه می‌کند به درخواست مانا جواب مثبت داده است. هوگوپسی در نتیجه دیدار مانا و آقای کا در کافه‌ای در پاریس آفریده شده است.

لینک خرید

 

 

جامعه‌شناسی شعر نیما: تندکاری مکن

نویسنده: علی ضیاءالدینی

ناشر: انتشارات نگاه، ناکجا

تاریخ انتشار: 1389

342 صفحه

قیمت: 10,99€

از صفات زشت دیگری که نیما، مخاطبش را بر حذر می‌دارد عجله و تندکاری است او توصیه می‌کند:

تندکاری مکن، که زشت است این | نرمی آموز شو، بهشت است این

لینک خرید

 

 

 

ملکان عذاب: برهوت

نویسنده: ابوتراب خسروی

ناشر: ناکجا

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۳۲۶ صفحه

قیمت: 10,99€

می‌توانید از پنجره‌ی کلمات او را ملاقات کنید و ببینید چه کار می‌کند که حتی حالا که سال‌هاست رفته، و به جز کلمات اسمش چیزی نمانده و تنش در تن سگ‌ها تجزیه شده، تصمیم گرفته‌ام جزءجزء تنش را که می‌شناختم، با این کلمات دوباره بسازم. تا شما او را بخوانید که در این متن زندگی می‌کند، وقتی که ملکان عذاب سوار بر ریو به این متن می‌آیند و او را می‌برند، این نوشته بدل می‌شود به برهوت، بی هیچ کلمه یا معنا یا نشانه‌ای.

لینک خرید

 

یک ساعت سعد با مارک وستندواچ: تکثیر واقعیت

نویسنده: علی قنبری

ناشر: بوتیمار، ناکجا

تاریخ انتشار: 1391

110 صفحه

قیمت: 5,99€

” یک ساعت سعد با مارک وستندواچ” نام آخرین مجموعه‌ی شعر منتشرشده‌ی علی قنبری است.

او در اینباره می‌گوید: در این مجموعه‌ی شعر سعی کرده‌ام به سمت تکثیر واقعیت حرکت کنم. این کارها به سمت تکثیر دال‌ها حرکت می‌کنند‌، وجه دموکراتیک دارند و مخاطب‌محورند. متن این کتاب فضاهای متفاوتی دارد؛‌ ممکن است نامه‌نگاری به نوام چامسکی‌، گزارش یک بازی فوتبال یا خاطره‌نویسی باشد. در این شعرها سازه‌های متنی مختلفی به کار گرفته شده‌اند‌، اما این‌ها نقطه‌ی عزیمت کار است و اهمیتی ندارد. زبان‌، محیط یا فضای کار تلقی می‌شود، اما آن‌چه در کل کار مستقر است و از ویژگی‌های کارهای من محسوب می‌شود،‌ عدم قطعیت است. در این شعرها سعی کرده‌ام زبانم یک زبان «خودویژه» یا انحصاری باشد. من از یک زبان ساده استفاده می‌کنم و از جابه‌جایی‌های نحوی که در کارهای سابقم یا کارهای دوستان هست،‌ دوری می‌کنم. در این شعرها‌، جمله‌ها ساده‌اند. اگر در کارهای دیگر من‌، کلمات واحد تأویل بودند‌، در این‌جا جملات واحد تأویل هستند. با این نوع هم‌نشینی جملات می‌خواهم بگویم با جملات ساده هم می‌توان وضعیت شگرف زبانی ایجاد کرد. من به دنبال اقبال عمومی نیستم. شعر مثل فلسفه است. من نمی‌خواهم پاپ بشوم. اگر به دنبال پاپ شدن بودم‌، کارگردانی سینما را ادامه می‌دادم.

 در این شعرها‌، نگاه هستی‌شناسی اهمیت دارد. این کتاب یک اثر پست‌مدرن است که خواننده را با نحو و جهان متفاوتی مواجه می‌کند.

 تاریخ ادبیات ثابت کرده که همیشه آوانگاردیسم موفق است و امر نو همیشه در تاریخ ادبیات ماندگار است‌؛ تاریخ ادبیات یعنی تاریخ آوانگاردیسم.

لینک خرید

 

 

فال خون: هراس دائمی

 داوود غفارزادگان

ناشر: سوره مهر

تعداد صفحات: 70 صفحه

تاریخ انتشار: 2013

قیمت: $6.00

رمان “فال خون” داستان یک سرباز عراقی و مافوقش است که برای دیده‌بانی و شناسایی اجساد به ارتفاعات غرب ایران به نام هور اعزام می‌شوند. این سرباز در طول خدمتش در هراس دائمی از مرگ به سر می برد.

لینک خرید

 

 

 

شطرنج با ماشین قیامت: معنای مبهم جنگ

 حبیب احمدزاده

ناشر: سوره مهر

تاریخ انتشار: 2013

تعداد صفحات: 360 صفحه

قیمت: $12.00

شخصیت اصلی داستان “شطرنج با ماشین قیامت” رزمنده بسیجی جوانی است که در عملیاتی محرمانه برای یافتن محل استقرار رادار فرانسوی سامبلین، به واسطه همرزمش پرویز با افراد و شخصیت‌‌هایی درگیر می‌شود که به مرور ابهامات او درباره جنگ را برطرف می‌کنند.

لینک خرید

 

 

 

هفت روز آخر: روایت جنگ

 محمدرضا بایرامی

ناشر: سوره مهر

تاریخ انتشار: 2013

تعداد صفحات: 146 صفحه

قیمت: $6.00

رمان هفت روز آخر روایت خاطرات نویسنده از روزهای پایانی جنگ هشت ساله بین ایران و عراق است.

لینک خرید