صدور حکم دو سال حبس برای آیت‌الله نکونام در دادگاه بدوی

نویسنده

دادگاه ویژه روحانیت آیت الله محمدرضا نکونام را در مرحله بدوی به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار کلمه، حکم زندان برای این مدرس حوزه علمیه قم و پژوهشگر دینی در شرایطی صادر شده است که او از ماهها قبل در حبس به سر می برد، در زندان دچار سکته مغزی شده و با این حال مسئولان قضایی وی را از اعزام به مراکز پزشکی و بیمارستان های خارج از زندان برای درمان محروم کرده اند.

شاگردان آیت الله نکونام در ماههای گذشته بارها با ارسال نامه به مراجع تقلید و روسای حوزه علمیه قم خواهان پیگیری وضعیت ناگوار این مدرس حوزه علمیه قم شدند و در آخرین نامه خود به محمد یزدی و حسینی بوشهری تاکید کردند که آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه بدون حضور نکونام، برای طلاب و دانش آموزان درس خارج ایشان خسرانی جبران ناپذیر است.

به گفته این طلاب و فضلای حوزه، در پی تحصن شاگردان آیت الله نکونام مقابل دفتر رهبری، قول های مساعدی از سوی مسئولان این دفتر به آنها داده شد. اما اکنون مشخص شده که این وعده ها فقط برای متفرق کردن متحصنین از مقابل بیت رهبری بوده و مسئولان دادسرای ویژه روحانیت و دفتر رهبری هرگونه مساعدت در این زمینه را به کلی انکار می کنند و روند رسیدگی به پرونده و وضعیت آیت الله نکونام نیز تفاوتی با قبل نکرده است.

این استاد زندانی حوزه علمیه قم ۳۱ فروردین ماه سال جاری پس از انتشار مطلبی در روزنامه قانون در حالی که وضعیت جسمانی مناسبی نداشت توسط ماموران امنیتی دستگیر و روانه زندان قم شد.

کلمه