یادیاران

نویسنده
پیام رهنما

برای دل مردم…

پیکر زنده‌یاد محمود بهرامی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران ـ‌ صبح روز پنج شنبه ـ 17 تیرماه ـ از خانه‌ی سینما 2 تشییع و به قطعه هنرمندان بدرقه شد.

در این مراسم که با حضور هنرمندانی همچون حبیب اسماعیلی، گیتی معینی، مهدی میامی، رحمان مقدم، اصغر بیچاره ،خشایار راد وخسروامیر صادقی برگزار شد بیش از 300نفر از دوستداران وی نیز برای تشییع پیکر این بازیگر تئاتر و تلویزیون ایران حضور داشتند.

درابتدای مراسم دربرابر خانه سینما وپس از حضور پیکر آن مرحوم خشایارراد پشت تریبون قرار گرفت و غم از دست دادن محمود بهرامی را به همه بازماندگانش وخانواده هنرمندان تسلیت گفت.وی سپس افزود: امیدوارم همه هنرمندانی که برای شما مردم زحمت می‌کشند، در زمان‌های اینچنینی از همراهی شما برخوردار شوند. ما در چندین مورد با یکدیگر همکاری داشتیم و در تمام این موارد او بسیار صادقانه کار می‌کرد. من گاه به او می‌گفتم که چرا کمی هنری‌تر کار نمی‌کند و او می‌گفت، مردم همین را دوست دارند، پس بگذاریم مردم لذت ببرند. امیدوار بودم که همکاران بیشتری از خانواده هنرمندان را دراین روز ودراین مراسم ببینم اما متاسفم از اینکه بسیاری ازدوستان تشریف نیاوردند.وی با ابراز تاسف از این مهم یاد بهرامی را جاودان دانست ومهراو را در قلب مردمان همیشگی توصیف کرد.

سپس خسرو امیرصادقی پشت میکروفن قرار گرفت و پس از لحظاتی سکوت وخواندن فاتحه ای برای شادی روح بهرامی خطاب به حاضرین گفت:بهترین کلمه‌ای که می‌توان درباره‌ی زنده‌یاد بهرامی به کار برد، بی‌آزار بودن است. فکر می‌کنم که بهرامی بی‌آزارترین هنرمند مملکت بود. ما ملت مرده‌پرستی هستیم اما وجدانا و شرافتا بهرامی آدمی بود که کوچکترین رنجشی برای دیگران نداشت. من به عنوان کسی که سال ها در تئاتر و چندین سریال با او همراهی داشته‌ام به خوبی شاهد این مساله بوده‌ام. نمی‌دانم مصلحت در چیست، اما مثل این‌که خدا قسمت کرده که از عید امسال هنرمندان را یک به یک ببرد. او هم ضمن تاسف از حضور کمرنگ همکاران سینمایی و تئاتری بهرامی درمراسم تشییع پیکرش گفت: شما را به خدا، هنرمندان را تا زنده هستند، درنظر داشته باشید.

سپس جمعیت درحالی که عکس های محمود بهرامی را دردستان خود داشتند  آرام آرام مسیر بهشت زهرای تهران را درپیش گرفتند.

کوتاه از محمود بهرامی:

محمود بهرامی، در سال 1316 در شهر تویسرکان متولد شد. فعالیت هنری وی از سال 1334 با قصه نویسی در نشریات مختلف آغاز شد. همچنین بازی در سینما را از سال 1350  با فیلم “سه قاپ”زکریا هاشمی شروع کرد.

محمود بهرامی که سابقه پیوند کلیه داشته و از این بابت ناراحتی داشت، به خاطر عفونت ریه سه هفته در بخش‌های عمومی بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تحت درمان بود و ده روز نیز در بخش مراقب‌های ویژه این بیمارستان بستری شده بود.

آقای هفت رنگ، اگه می تونی منو بگیر، راننده تاکسی، چند می‌گیری گریه کنی، قلقلک، اسپاگتی در هشت دقیقه، بله برون، سیزده گربه روی شیروانی، گاهی به آسمان نگاه کن، بازیگر، شهردار مدرسه، ماه پیشونی، من زمین را دوست دارم، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند، مخترع 2001 ، رنو تهران ـ 29 ، بازی تمام شد، دستمزد، سال‌های خاکستری، خارج از محدوده، مسافران مهتاب، مدار بسته، پیک جنگل از کارهای این بازیگر در فیلم‌های پس از انقلاب به شمار می‌آیند. ازدواج در وقت اضافه نیز آخرین کار وی بود که اخیرا در سینماهای ایران اکران شد.این هنرمند سینما و تلویزیون هفته گذشته و درسن 73 سالگی دارفانی را وداع گفت.