واکنش خامنه‌ای به ردصلاحیت هاشمی‌رفسنجانی

نویسنده

آیت‌الله خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری‌اسلامی٬ پس از ردصلاحیت هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته٬ گفته بود که نمی‌تواند برای «فردی خاص» به شورای نگهبان زنگ بزند. 

 

یحیی جعفری٬ نماینده ولی‌فقیه دراستان کرمان و امام جمعه شهر کرمان٬ در دیدار با حمید میرزاده٬ رییس دانشگاه ازاد اسلامی٬ گفت: «در مقطعی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفت. من از همان ابتدا مخالف بودم و روی مواضع خودم ایستادگی کردم تا انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل کبر سن ایشان رد صلاحیت شدند».

 

به گفته جعفری «آن موقع خدمت مقام معظم رهبری بودیم هیچ یک از نمایندگان ولی‌فقیه به جز من حرفی نزدند. من عرض کردم برای مردم رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی قابل هضم نیست. ایشان فرمودند من به شورای نگهبان سفارش کلی کردم که در حق کسی ظلم نشود. اما نمی توانم برای فردی خاص زنگ بزنم».

 

به گزارش ایسکانیوز٬ جعفری اضافه کرد: «به هر حال ما از ارادتمندان خدمت‌گذاران این کشور هستیم که در انقلاب خون‌شان را به خطر انداختند. شبی از تلویزیون می شنیدم که آقای هاشمی از خاطرات زندان خود می گفتند ایشان گفتند یک شب تا صبح زیر شکنجه در زندان ساواک بی هوش شدم و نتوانستند نماز صبح‌شان را بخوانند. این‌ها به گردن انقلاب حق دارند و من برداشتم این است که بیشترین شکنجه را آیت‌الله هاشمی تحمل کرد تا انقلاب پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب هم ایشان فرد مورد اعتماد حضرت امام بودند».