کار آقا مجتبی فقط فقاهت است و عبادت

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» دفاع قاطع حدادعادل از دامادش

پدر همسر مجتبی خامنه ای، با دفاع قاطع از دامادش، تمام شایعات و اخبار غیر رسمی درباره او را که در افکار عمومی و برخی محافل خبری و سیاسی وجود دارد، “دروغ” خواند.غلامعلی حدادعادل این اخبار و شایعات را کار “دشمنان انقلاب و اسلام و ایران” دانست که “سعی می کنند چهره های پاک را در نظر مردم زشت جلوه دهند.”

رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در گفت و گو با نشریه “پاسدار اسلام” اظهار داشت: “حالا که صحبت از آقا مجتبی به میان آمد باید بگویم من بعد از آنکه با آقازاده‌های مقام معظم رهبری و مخصوصاً با آقا مجتبی از نزدیک آشنا شدم، به حکم «تعرف الاشجار باثمارها» ارادتم به آیت‌الله خامنه‌ای بیشتر شد و فهمیدم که ایشان فرزندان خود را بسیار خوب تربیت کرده‌اند و آن صداقتی که عملاً بر زندگانی ایشان حاکم بوده در تربیت فرزندانشان تأثیر کرده‌است.”

پدر همسر مجتبی خامنه ای درباره اموری که فرزند آیت الله خامنه ای به آنها اشتغال دارد، گفت: “جسته و گریخته می‌دانم که سالهاست در قم درس خارج تدریس می‌کند و اوقات خود را در منزل یا به مطالعه فقه و فقاهت می‌گذارند یا به عبادت. من طی سیزده‌سال گذشته که با او نسبت پیدا کرده‌ام هنوز صدای بلند او را نشنیده‌ام و گناهی از او ندیده‌ام. وقتی می‌بینم که دشمنان انقلاب و اسلام و ایران، چطور سعی می‌کنند چهره‌های پاک را، در نظر مردم، زشت جلوه دهند احساس می‌کنم اگر سکوت کنم گناه کرده‌ام.”

حدادعادل سپس به قرار ملاقات خود با جوانی که به گفته او “در تظاهرات، اعتراضات و کارهای پشت صحنه حوادث پس از انتخابات بسیار فعال بود” اشاره کرد و افزود: “یک روز با او قرار گذاشتم و به دفتر من آمد و با او صحبت کردم و گفتم: این حرف‌هایی که زده می‌شود و این ادعای تقلب در انتخابات، کلاً دروغ است و من اگر مطمئن نبودم، وارد میدان نمی‌شدم. از میان این حرف‌هایی که در سایت‌ها و خیابان‌ها و تلویزیون‌های خارجی می‌زنند، دروغ بودن یکی را خیلی راحتتر می‌توانم به تو اثبات کنم و آن حرف‌هایی است که راجع به آقا مجتبی می‌زنند.”

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه سخنانش، به پیشنهادی اشاره می کند که به آن پسر داده بود تا دروغ بودن شایعات درباره دامادش را به او اثبات کند: “گفتم می‌خواهی همین الآن و بدون قرار قبلی، دست تو را بگیرم و به منزل دخترم ببرم و بگویم مهمان دارم و تو ببینی که آقا مجتبی با 40 سال سن چه طوری زندگی می‌کند؟ بیا برویم تا ببینی که زندگی ایشان به مراتب از زندگی یک کارمند متوسط شهرستانی ساده‌تر است و آپارتمانی که ایشان دارد با هیچ یک از خانه‌های این آقایانی که خودشان را وسط انداخته‌ و ادعای تقلب را ساخته‌اند قابل مقایسه نیست.”

پدر همسر مجتبی خامنه ای سپس خود به برخی از شایعاتی که درمورد دامادش وجود دارد، اشاره می کند و می گوید: “شما حتماً این شایعه را شنیده‌ای که 1.5 میلیون پوندی که بانک‌های انگلیس مسدود کرده‌اند، متعلق به آقا مجتبی است!‌ یا داستان کامیون پر از شمش طلا را که به ترکیه رفته و گفتند متعلق به ایشان بوده است، حتماً شنیده‌ای. اثباتش کاری ندارد. سرزده و همراه هم می‌رویم و زندگی آقا مجتبی را ببینی.”

حدادعادل در ادامه سخنانش می گوید “آن جوان چون من را می شناخت حرفم را قبول کرد و گفت: می دانم این حرف ها دروغ است.”

آنگونه که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تعریف کرده، پس از آنکه پسر جوان متوجه شده تمام این حرف ها درباره مجتبی خامنه ای دروغ است، خطاب به او گفته: “پس بقیه حرف‌ها را هم به همین شکل قیاس کن. خارجی‌ها چون می‌دانند مردم ایران نسبت به زندگی رهبرانشان حساس هستند، این دروغ‌ها را جعل می‌کنند تا بین مردم و نظام فاصله بیندازند.”

پدر همسر مجتبی خامنه ای در پایان دفاعیات از دامادش، افزوده: “در این 13 سالی که آقا مجتبی و دخترم با هم زندگی کرده‌اند، هیچ وقت مساحت آپارتمان‌هایشان 100 متر نشده! خانه‌ای که الان در آن زندگی می‌کنند، حول و حوش 70 متر است. آقا چهار تا پسر دارند که با ایشان زندگی می‌کنند و آنها هم زندگی‌هایی مشابه مادر و پدرشان دارند. جای آنها هم محدود است. داماد بنده یک وقت که می‌خواهد ما را دعوت کند، باید حواسمان باشد که بیشتر از ده دوازده‌ نفر نشویم، چون برای پذیرایی مشکل جا پیدا می‌کنند.”

حدادعادل تمام این سخنان را پس از آن بیان کرد که گفت: “می‌دانم که آقا مجتبی هرگز راضی نیست من درباره او صحبتی بکنم و سخنی بگویم و خودش هم هرگز درباره خودش کمترین سخنی به زبان نمی‌آورد و از خود در برابر تهمت‌ها و اهانتها، دفاعی نمی‌کند.”

 

خدا تهمت به این عزیزان رو نمی بخشه

سایت “جهان نیوز” (متعلق به علیرضا زاکانی، راهیافته مجلس و از چهره های امنیتی جریان حاکم) که این سخنان را از قول حدادعادل منتشر کرده، برخی از نظرات خوانندگانش درباره این مصاحبه را نیز منعکس کرده است.وجه مشترک تمام این نظرات، مدح و ستایش آنها درباره آیت الله خامنه ای و خانواده رهبر جمهوری اسلامی است.

در همین حال یکی از خوانندگان این سایت از پدر همسر مجتبی خامنه ای پرسیده: “آقای حداد ما چه کنیم که نمی توانیم دست این زبان نفهم ها را در دست بگیریم ببریم زندگی ایشان را نشان دهیم؟ ایکاش بتوان راه چاره بهتری برای این سم پاشیها انتخاب کرد و اینگونه خون دل لکه دار کردن دامان رهبر عزیزمان و عزیزان رهبرمان را نبینیم.”

یک زن هم آرزو کرده که با “سر و شکل مانتوییش” بتواند آقای خامنه ای را از نزدیک ببیند.

اما شاید جالب ترین نظر درباره این مصاحبه، نظر فردی است که خانواده آقای خامنه ای را با خانواده مسئولان دیگر کشور مقایسه کرده و نوشته: “آقازاده های مسئولان رو که میبینیم هر کدوم یه سازمانی یه مترویی یه تجارتی چیزی دست و پا کرده اند و سلطان و سرکرده و… لقب دارند ولی آقازاده های آقا هر کدومشون برای خودشون آقایی هستن. چون خودشونو به دنیا آلوده نکردن و یکی از دوستان صمیمی آقا مسعود شنیدم که فرزندان آقا با اتوبوس شرکت واحد و بدون محافظ رفت و آمد می کنند. خدا تهمت به این عزیزان رو نمی بخشه. خونواده آقای قرائتی هم نقل کردن که در یک مجلسی خانواده های مسئولین شرکت داشتند. یک کفش کهنه میان کفشهای گران قیمت و نو جلوه نمایی می کرد. ناگهان دیدم صاحب کفش آن را پا کرد و رفت.همسر(یا دختر) آقا بود.”

خواننده دیگر جهان نیوز هم با شعار “مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی” را که از سوی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سر داده می شد، تغییر شکل داده و نوشته است: “در دوران انتخابات شعار بسیار سخیفی از عده ای از مردم تهران که ظاهرشان با عموم ملت شریف تفاوت داشت سر داده شد که من شاهد بودم که هزاران نفر از طرفداران تقلب به خاطر این شعار فتنه گران را ترک کردند: “مجتبی خواب ببینی رهبر بشی!!” با شنیدن این شعار بغض گلوم رو فشرد و مظلومیت رهبری عزیز و خانوادش برام بیشتر مسجل شد.”

پیش از این هفته نامه یالثارات الحسین، ارگان رسمی گروه انصار حزب الله، در خبر ویژه ای نوشته بود که شعار “مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی”  توسط آیت الله محمد موسوی خویینی ها و اکبر خوش کوش، طراحی شده است.

 

آقا مجتبی؛ آقا یا آقازاده

دفاع قاطع حدادعادل از دامادش، اولین سخنان رسمی یک مقام بلندپایه حکومت و نزدیک به دفتر آیت الله خامنه ای در پاسخ به موج گسترده شایعات و اخباری است که درباره خانواده رهبر جمهوری اسلامی و بخصوص پسر دوم او یعنی مجتبی خامنه ای در سطح جامعه وجود دارد.

پیش از این روزنامه معتبر گاردین چاپ انگلستان، با اشاره به سرکوب گسترده و خشونت بار معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و اعضای جنبش سبز، مسئولیت این اقدامات را متوجه مجتبی خامنه ای دانسته بود.

به گزارش این روزنامه، همزمان با آغاز اعتراضات عمومی به نتایج آن انتخابات، مسئولیت نیروهای سپاه و بسیج که وظیفه سرکوب معترضان را بر عهده داشتند به طور مستقیم از آیت الله خامنه ای به پسرش مجتبی واگذار شد.

گاردین سپس از قول «تحلیل‌گران ایرانی» نوشته بود آقای خامنه‌ای که اکنون ۷۰ سال دارد در پی آن است که پسر دوم خود را به جای خود بنشاند.

رهبر جمهوری اسلامی یک روز پس از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری در حالی به محمود احمدی‌نژاد به عنوان کاندیدای پیروز تبریک گفت که شورای نگهبان هنوز صحت و سلامت انتخابات را تایید نکرده بود.

انتخابات گذشته ریاست جمهوری اما تنها انتخاباتی نبود که مجتبی خامنه ای به سازماندهی یا اعمال نفوذ در آن متهم شده است.

در سال 1384 نیز مهدی کروبی با ارسال نامه ای به آیت الله خامنه ای با متهم کردن فرزند دوم او به دخالت در انتخابات و دستکاری در نتایج آن، سپاه پاسداران و نیروهای بسیج را عامل تغییر نتایج انتخابات دانست.

کروبی در آن نامه خطاب به آقای خامنه ای از مجتبی خامنه ای با عنوان “آقازاده شما” نام برده بود که این مسئله واکنش رهبر جمهوری اسلامی را به دنبال داشت.

آیت الله خامنه ای در آن هنگام در پاسخ به نامه تند آقای کروبی با رد دخالت فرزندش و نیز سپاه و بسیج در انتخابات، گفته بود: “آقا مجتبی آقا هستند نه آقازاده.”

 

قامتت نخل بلند گلشن آزادگی

سابقه ابراز ارادت غلامعلی حدادعادل به آیت الله خامنه ای و خانواده او به پیش از این باز می گردد. پدر همسر فرزند رهبر جمهوری اسلامی، پس از حوادث خونبار مربوط به انتخابات دهم ریاست جمهوری، این غزل را در وصف آقای خامنه ای سروده بود:

ای دو چشمانت چراغ شام یلدای همه

آفتاب صورتت خورشید فردای همه

ای دل دریایی‌ات کشتی نشینان را امید

ای دو چشم روشنت فانوس دریای همه

خنده‌های گاه گاهت خنده خورشید صبح

شعله لرزان آهت شمع شبهای همه

ای پیام دلنشینت بارش باران نور

وی کلام آتشینت آتش نای همه

قامتت نخل بلند گلشن آزادگی

سرو سرسبزی سزاوار تماشای همه

گر کسی از من نشانی از تو جوید گویمش

خانه‌ای در کوچه باغ دل، پذیرای همه

لاله‌زار عمر یک دم بی گل رویت مباد

ای گل رویت بهار عالم آرای همه