گرانی، کار جریان انحرافی است برای شکست نظام

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» داوود احمدی‌نژاد:

سریال انتقادات اصول‌گرایان از احمدی‌نژاد ادامه دارد؛ هم‌زمان با سخنان برادر احمدی‌نژاد درباره‌ی تلاش اطرافیان رییس دولت دهم برای دامن زدن به گرانی‌ها٬ یک عضو جمعیت ایثارگران، اطرافیان احمدی‌نژاد را به فساد مالی متهم کرد و دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور نیز به افشاگری پیرامون فامیل‌های احمدی‌نژاد پرداخت.

داوود احمدی‌نژاد٬ برادر محمود احمدی‌نژاد٬ که پیش از این مسوول دفتر بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری بود٬ در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس٬ اطرافیان احمدی‌نژاد را متهم کرد که تلاش می‌کنند با “دامن زدن به گرانی‌ها٬ آستانه صبر و تحمل مردم” را بشکنند و “از این راه به نظام ضربه وارد می‌کنند”.

وی همچنین گفته است که اسنادی علیه برخی “نفوذی‌ها در دولت” به دست آورده بود که نشان می‌داد “اینها خلافکار هستند و از این رو مانع دسترسی آنها به منابع کشور بودم”. وی افزود که احمدی‌نژاد٬ وقعی به گزارش‌های وی ننهاده است.

وی همچنین درباره جریان انحرافی - نامی که اصول‌گرایان، برخی از اطرافیان احمدی‌نژاد٬ هم‌چون رحیم‌مشایی٬ رحیمی و بقایی را با آن می شناسند - گفت: “گرانی لجام گسیخته جامعه که برخی از همین عناصر نیز به آن دامن زده‌اند در حال حاضر به این دلیل است که آستانه تحمل و صبر مردم را بشکنند… جریان انحرافی با دو هدف به این گرانی‌ها دامن زده است که همان مشغول‌سازی مردم برای اینکه شیطنت دیگری را تدارک ببینند و بعد هم شکست آستانه تامل و صبر مردم است”.

اما داوود احمدی‌نژاد تنها مسئول سابق نهاد ریاست‌جمهوری نبوده که به رییس دولت دهم اعتراض کرده است. علی ثمری٬ دبیر سابق هیات عالی گزینش کشور و مشاور احمدی‌نژاد در امور روحانیت٬ با اشاره به یادداشت اخیر احمدی‌نژاد در وبلاگش٬ که علت جدایی برخی از یاران سابق خود را اجرای عدالت دانسته بود٬ گفت که “باید فرصتی فراهم شود تا نمونه‌‌هایی از این عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی را که احمدی نژاد از آن تعریف کرده و دم می‌زند تشریح شود تا مردم خود قضاوت کنند این‌ مسائلی که احمدی‌نژاد مطرح می‌کنند عدالت است یا خیر؟”

او اضافه کرد که “برداشتی که احمدی نژاد از عدالت دارد عین همان برداشت‌های انحرافی است که از ولایت، دین و مرجعیت دارند؛ از این رو چون مقام معظم رهبری فرمودند باید مدارا شود ما فعلاً بنای جواب دادن نداریم. آیا این عدالت است دانشجویی که از وابستگان درجه یک احمدی‌نژاد است 4 ترم مشروط شود و بعد از آن با معدل پایین و با ۱۰۰ واحد درسی باقی‌مانده؛ وی را از یک دانشگاه سطح پایین به یک دانشگاه سطح عالی منتقل کنند و در آنجا نیز با زدو بندهای اداری به وی دکترا دهند آیا این عدالت است؟”

سخنان ثمری اما با واکنش دفتر احمدی‌نژاد مواجه شد. این دفتر مشاورت ثمری را تکذیب کرد و در بیانیه‌ای نوشت: “با توجه به اصرار برخی اشخاص و رسانه ها، در استفاده از عناوین جعلی و انتصاب خودخوانده به رییس جمهور محترم که با هدف سوءاستفاده صورت می گیرد، حق تعقیب قضایی این افراد و نشردهندگان اکاذیبی از این دست را برای خود محفوظ می داند”.

اما ثمری٬ عقب‌نشینی نکرد و با اشاره به صدور کارت مشاورت خود٬ درباره بیانیه‌ی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: “حرف‌های من برخی را عصبانی کرده است و اگر شیطنت کنند حرف‌های جدیدتری می‌زنم”.

در ماه‌های گذشته و پس از برگزاری دادگاه اختلاس سه هزار میلیاردی و دادگاه مربوط به شرکت بیمه٬ انتقادات اصول‌گرایان نسبت به اطرافیان احمدی‌نژاد فزونی گرفته است. در این دادگاه‌ها نام بسیاری از اطرافیان احمدی‌نژاد مطرح شده و اصول‌گرایان آن‌ها را متهم می‌کنند که به طور سازمان‌دهی شده در فساد مالی در کشور نقش دارند.

این نکته‌ای است که مورد توجه مجتبی شاکری٬ از اعضای جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت. وی گفته است که “اشرافی گری این روزها… در کشور و در بین مسئولین شدت پیدا کرده” و اضافه کرد که اشرافی‌گری “به این دولت و اطرافیان آن تسری پیدا کرد و متاسفانه امروز شاهد اوج گرفتن آن در بین مسئولان بلند پایه دولتی هستیم”.

اصول‌گرایان بارها احمدی‌نژاد و اطرافیان وی را متهم کرده‌اند که اقدام به توزیع غیرقانونی پول در کشور می‌کنند. دیوان محاسبات کشور نیز سال گذشته با ارائه گزارشی٬ توزیع پول و برخی اقلام و همچنین بالا رفتن حقوق‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ را خلاف قانون دانسته بود. این دیوان همچنین تاکنون گزارش‌های متعددی از فساد مالی و ناپدید شدن مقادیری از درآمد فروش نفت و بودجه کشور توسط دولت را گزارش کرده بود.

مجتبی شاکری در این باره گفته است: “خبرهایی از توزیع پولهای هنگفت و سرسام آور از سوی برخی چهره ها و تثبیت اشرافی گری در بین آنها داریم که باید دستگاه قضایی کشور به جد به این امر بپردازد به گونه ای که دامن نظام از این سیاهی ها پاک شود چرا که در غیر این صورت ستونهای عدالت در کشور سست و عدالت مورد نظر نظام اسلامی نیز برای همیشه برچیده خواهد شد”.