فقط آمریکا هر غلطی بخواهد می کند

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

امروز رئیس محترم بیت رهبری که نفوذ کلام او فعلا در همین حد ارزیابی شده است، طی سخنان بسیار جانسوزی با قدرت تمام بر مقاومت در برابر دشمن پافشاری کرد و ضمن اعلام این نکته که تمام دشمنان ما بی اهمیت هستند، تاکید کرد که “ البته این چند دولت زورگو، سیاه لشگر هم دارند، اما اگر دست حمایت امریکا از این سیاه لشکرها برداشته شود آنها صفر هستند و در محاسبات جهانی اصولاً به حساب نمی آیند.” انگار این فرزانه دو عالم و افسانه عالم بعدی حواس اش نیست که اصولا مشکلی جز آمریکا برای ایران وجود ندارد و اگر این مشکل وجود نداشته باشد، بکلی مساله حل است.

 

آیت الله خامنه ای همه مسوولان نظام را دیروز در بیت جمع کرد و در سخنان مفصلی اعلام کرد که دولت ضعیف عمل کرده و دولت ناتوان بوده و دولت بسیار رفتار غلطی داشته. وی بطور مشخص دولت خاتمی را مسوول همه مشکلات کشور دانست و از مردم خواست که قدر وضعیتی که دارند، یا حتی اگر ندارند، بدانند. آیت الله خامنه ای از سه قوه کشور خواست با هم وحدت کنند. آگاهان معتقدند که در پی سخنان آیت الله خامنه ای تولید مرغ کشور افزایش یافته، همه ناوهای آمریکا از ترس منطقه خلیج فارس را ترک کرده و اختلاف نظر میان مسوولین کشور بکلی برطرف شد و دیگر مشکلی در طول تاریخ و عرض جغرافیا وجود ندارد. فقط من نمی دانم در عکس های امروز من هاشمی را ندیدم، یا کلا بقیه هم ندیدند؟

 

بودجه کشور صرف چه چیزی می شود؟

 

حتما شما هم به این موضوع فکر کردید که چطور دولت دهم با بودجه ای 500 هزار میلیارد تومانی که احتمالا می شود 500 میلیارد دلار، درآمد کشور را صرف چه چیزی می کند؟ البته ما به موارد مشخصی مانند حقوق کارکنان دولت کاری نداریم، و اصلا هم برای مان مهم نیست که با این حجم وزین بودجه چرا قدرت خرید مردم دائما کاهش پیدا می کند و مردمی یک شهر مثل نیشابور در اعتراض به نبودن مرغ تظاهرات می کنند. اصلا هم کاری نداریم که دولت باعرضه است یا بی عرضه، کسی در این مورد شکی ندارد که لازم باشد توضیح بدهیم. اما توجه شما را به برخی نکات در هزینه های کشور جلب می کنم:

فرض کنیم که میزان درآمد کشور بخاطر کاهش 30 درصدی فروش نفت و مشکلات تحریم، رسیده باشد به 350 میلیارد دلار.

و فرض کنیم که بخاطر دوبرابر شدن نرخ ارز درآمد حاصله از فروش نفت و گاز و فرآورده های نفتی کشور، همین مبلغ با کاهش ارزش رسیده باشد به 200 میلیارد دلار.

و فرض کنیم که براساس آمارهای مسوولان کشور میزان 25 میلیارد دلار هزینه مواد مخدر ایران باشد، این فرض مبتنی بر آمارهای موجود است. می ماند 175 میلیارد دلار.

و فرض کنیم که بقول یکی از مقامات مملکت سالانه پنج میلیون مسافر ایرانی که به خارج از ایران می روند در سال پنج میلیون دلار صرف فحشا می کنند و احتمالا همین میزان هم در داخل کشور برای این فعل محترم مصرف می شود. یعنی ده میلیارد دلار چرخه مالی فحشا در ایران باشد، با کاهش این مبلغ می ماند 165 میلیارد دلار .

و براساس گزارش نیروی انتظامی هر سال فقط 4 میلیارد دلار مشروب خارجی به ایران وارد می شود و میزان مصرف الکل ایران از متوسط جهانی بالاتر است و بقول فرمانده پلیس تهران 130 هزار الکلی و بقول کارشناسان دیگر 30 درصد کل جوانان از الکل استفاده می کنند. در ساده ترین شکل هزینه الکل در سفره مردم حداقل ده میلیارد دلار است، این رقم را کم کنیم، می ماند 155 میلیارد دلار .

و محاسبه کنیم که میزان هزینه خرید و تولید سلاح در کشور که در سال 1386 بطور متوسط 7.3 میلیارد دلار بوده که احتمالا تا امسال به ده میلیارد رسیده، بیخودی اصرار نکنید، اصلا جا ندارد رقم را کمتر کنم. این هزینه را هم کم کنیم، می ماند 145 میلیارد دلار.

خب، کجا بودیم؟ رسیده بودیم به 145 میلیارد دلار. خیلی ساده و روشن و مشخص، فرض کنید اصلا حساب نکنیم که در ایران واردات لوازم آرایشی سالانه بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد و فقط چهارصد میلیون دلار هر سال هزینه عمل جراحی دماغ مردان و زنان می شود و اصلا حساب نکنیم که میزان اختلاس که یک قلم آن سه میلیارد دلار بود، رقمی در حدود یک صدم کل بودجه سالانه کشور است. فقط توجه کنید که هزینه سالانه حرف مفت زدن رهبران کشور، سیاست غلط خارجی کشور، مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، بودجه نظامی و هزینه فحشا در ام القرای اسلام، بیش از 70 درصد کل بودجه کشور است. حالا هی گیر بدهید چرا ما مشکل اقتصادی داریم و در عرض شش سال چرا قدرت خرید مردم یک سوم شده. دولت عدالتخواه همین است دیگر. خوشتان نمی آید یک دولت آزادیخواه بیاوریم که همه مشکلات اقتصادی مان حل شود.

 

سلطان الکل دستگیر شد

 

به گفته مسوولان نیروهای انتظامی، بزرگترین فروشنده الکل کشور دستگیر شد. این مسوول محترم با دادن ارقامی حیرت انگیز از صمیم قلب اثبات کرد که این فروشنده الکل که ماهها برای دستگیری او کار اطلاعاتی شده بود، بزرگترین فروشنده الکل کشور است. به گفته همین مسوول پلیس کشور “ از بزرگترین فروشنده الکل کشور یکهزار قوطی مشروب به ارزش سی میلیون تومان کشف شد” با توجه به گفته رئیس پلیس تهران در هفته گذشته در ایران 130 هزار معتاد الکل وجود دارد، و اگر فرض کنیم که هر معتاد الکل یک قوطی الکل در روز مصرف کند، میزان الکل بزرگترین فروشنده الکل کشور، برای مصرف دوازده دقیقه معتادان الکل کشور کافی بوده است. به عبارت دیگر اگر 36هزار تا از این  بزرگترین فروشنده الکل دستگیر شوند، فقط به میزان مصرف معتادان الکل کشور دستگیری صورت می گیرد. به نظرتان کجای کار سوراخ است؟

 

تولید کننده علم در جهان هستیم

 

در پی انفجار یک آزمایشگاه شیمی در دانشگاه همدان، برخی از پیشرفت های بزرگ علمی کشور به جهانیان عرضه شد. در همین راستا دیروز آمارهای تولید علم در جهان ارائه شد. کشور چین با یک و نیم میلیارد جمعیت مقام اول در تولید علمی جهان را به دست آورد، بعد از چین، کشورهای آمریکا، انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا مقام های مهم تولید علم در جهان را به دست آوردند. در آسیا نیز کره جنوبی، هند، تایوان و ترکیه بیشترین تولید علم را انجام دادند، ایران هم که تا هفته قبل مهم ترین تولید کننده علم جهان بود، در رتبه بیستم علمی جهان و رتبه پنجم آسیا قرار گرفت. حالا هی خالی ببند.

 

پوشش ساختارشکن

 

وب سایت اینترنتی رجانیوز، در یک خبر  شگفت انگیز اعلام کرد که استکبار جهانی تلاش می کند” تا هفته های پایانی تابستان امسال از یک پوشش ساختار شکن زنانه رونمایی کند.” به دنبال اعلام این خبر تعدادی از کسانی که دقیقا متوجه خبر نشده بودند، از ترس سکته کردند. وزارت دفاع اعلام کرد در صورت دیده شدن این پوشش ساختار شکن از زمین و هوا و دریا به منطقه مکشوفه حمله خواهد کرد.

 

آقا! اینها چرا اینطوری حرف می زنند؟ آدم سکته می کند وقتی خبرش را می شنود. یک طوری می گویند پوشش ساختار شکن، انگار سلاح هسته ای است. هر چه فکر می کنم چاک مانتوی یک زن چطوری ساختار نظامی که جز آمریکا هیچ قدرتی نمی تواند شکستش بدهد، نمی فهمم. اگر شما فهمیدید به من هم خبر بدهید.