احمدی نژاد در حوادث بعدازانتخابات مقصرست

نویسنده

» علی مطهری نماینده مجلس:

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی، در صریح ترین اظهار نظرها از جانب جناح اصولگرا، محموداحمدی نژادرا درحوادث بعد از انتخابات مقصر دانست و خواستار بررسی نقش وی در این زمینه شد. علی مطهری فرزند شهید مرتضی مطهری طی هفته های گذشته به شدت توسط لایه های تندرو محافظه کاران و از جمله روزنامه کیهان به دلیل انتقادات شدیدش به مدیریت بحران توسط محمود احمدی نژاد و برخی عوامل نظامی مورد حمله قرار گرفته بود. وی پیش از این هم حسین طایب، فرمانده بسیج را فردی معرفی کرده بود که با باتون مانوس تر است تا با عقل و تدبیر. او گفته بود اگر مدیریت بحران حوادث بعد از انتخابات با افراد دیگری چون سردار قالیباف یا سردار طلایی بود از تلفات به وجود آمده جلوگیری می شد.

مطهری درگفت وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد: “اگر بناست به اتهامات مقصران بپردازیم رئیس جمهور خود یکی از این افراد است و باید به طور همزمان  اتهامات موسوی و اتهامات احمدی نژاد در این قضیه بررسی شود. چون دو طرف در ایجاد  این حوادث مقصر هستند.”

این نماینده مجلس سخنان احمدی نژاد در نمازجمعه رادر جهت سلب مسئولیت ازوی دانست و تاکید کرد که خود احمدی نژاد یکی از مقصرین در این اتفاقات است.

احمدی نژاد در نماز جمعه گفته بود کارهایی که در کوی دانشگاه و بازداشتگاه ها انجام شد ازاجزای سناریوی دشمن بود و توسط وابستگان به جریان براندازی انجام شد. وی در حالی مسئولیت اتفاقات بعد ازکودتای انتخاباتی را متوجه “دشمن خارجی” و عوامل آن در داخل کشور کرد که پیش از وی  آیت الله علی خامنه ای ارتباط دستگیرشدگا نبا خارج را رد کرده و از وقوع برخی تخلفات توسط برای مامورین سخن گفته بود.

مطهری بر این اساس با اشاره به اینکه سخنان احمدی نژاد نافی اظهارات رهبر جمهوری اسلامی است، ضافه کرد: “کمیته ویژه مجلس باید با جدیت کار خود را ادامه دهد. سخنان صریح مقام معظم رهبری در چند روز گذشته موید این مسئله است که تخلفات و بلکه جنایاتی توسط معدودی از ماموران صورت گرفته است ، اما حرفهای رئیس جمهور منافی با این فرمایشات رهبری است. به هرحال تعدادی از ماموران و مسئولان آنها متهم هستند و باید محاکمه شوند. همین طور قضاتی که بازداشت شدگان را به جاهایی مثل کهریزک فرستادند باید محاکمه شوند.”

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: “کشور  در شرایط خاص و حساسی است . بحث دولت آقای احمدی نژاد و شخص آقای موسوی مطرح نیست. هم اکنون اساس نظام درخطر است. همه باید بکوشیم تا آنجا که ممکن است فضا را آرام کنیم و از احساس و هیجان پرهیز نماییم . باید فضا را منطقی و معقول کنیم. اگر بناست رهبران حوادث اخیر محاکمه شوند باید همه کسانی که در این حوادث دخیل بودند محاکمه شوند.  اگر بناست به اتهامات مقصران بپردازیم رئیس جمهور خود یکی از این افراد است و باید به طور همزمان  اتهامات موسوی و اتهامات احمدی نژاد در این قضیه بررسی شود. چون دو طرف در ایجاد  این حوادث مقصر هستند.”