چرا واکنشی به دسیسه ترور سفیر عربستان ندادید؟

نویسنده

» گزارش لس آنجلس تایمز از انتقاد از دولت اوباما

کن دیلانیان

اسپن ، کلرادو – جیمز متیز که ماه گذشته در قامت ژنرالی چهار ستاره و رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده بازنشسته شد ، روز شنبه به طور صریح از واکنش دولت اوباما به آنچه مقامات آمریکایی دسیسه حکومت ایران برای ترور سفیر سعودی در رستورانی در واشنگتن می خوانند انتقاد کرد

وی که پیش از مخاطبان به سئوالات برنامه ولف بلیتزر در CNN جواب می داد گفته چرا دسیسه ای که قوانین ایالات متحده را نقض کرده هیچ واکنش دیپلماتیک یا نظامی دریافت نکرده است.
ایران در حوزه مسئولیت متیس در فرماندهی مرکزی بوده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا او به کاخ سفید پیشنهاد استفاده از گزینه نظامی را داده و آیا این پیشنهاد رد شده گفته مسائل مربوط به مشاوره های او به کاخ سفید محرمانه است.
در ماه مه ، منصور ارباب سیر که سابقا در تکزاس معامله اتومبیل می کرد، به اتهام تلاش برای اجیر کردن آدم کشی از یکی از کارتل های مکزیکی قاچاق مواد مخدر برای ترور سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده به  دستور پسر عمه اش در ایران گناهکار شناخته و به 25 سال زندان محکوم شد. پسر عمه اش، غلام شکوری یکی از اعضای ارشد سپاه قدس ، یکی از واحد های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، است. 

متیز می گوید نقشه این قتل توسط بالاترین رده های حکومت ایران ترتیب داده شده بود.

او از این واقعیت انتقاد کرد که علنی شدن این موضوع توسط ژنرال اریک هولدر انجام شد. متیز می گوید: “چرا وزیر دفاع پشت میکروفن ها قرار نگرفت؟ هیچ تهدیدی در کار نبود ، فقط می گفت، ما بر می گردیم.”

سخنگویان دولت اوباما برای پاسخ به این مواضع در دسترس نبودند.
منبع : لس آنجلس تایمز – 20 ژوئیه