از ثروت میلیاردی شجونی تا جانباز نبودن نادران

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» وقتی اصولگریان در مورد هم افشاگری می کنند

در حالی که برخی از اصول‌گرایان مجلس، هم‌چون احمد توکلی، الیاس نادران و علی‌رضا زاکانی، هم‌چنان بر محاکمه محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد اصرار دارند، چند سایت اصول‌گرا دست به افشاگری درباره این افراد زده و آنان را متهم کرده اند که “نه ریگ، که آجر در کفش خود دارند.”

این سایت‌ها نوشته‌اند که الیاس نادران مالک دست‌کم هشت واحد مسکونی است و بخشی از اسناد مالکیت خود را به نام بستگان خود کرده و از مجلس نیز وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی گرفته است.

این سایت‌ها همچنین مدعی شده‌اند سابقه‌ای از حضور نادران در جنگ وجود ندارد و “موضوع جانبازی ایشان به حادثه‌ای در قبل از انقلاب بر می‌گردد که البته بنیاد جانبازان و امور ایثارگران درباره آن حادثه نیز تشکیک کرده است.”

برخی از این وب‌سایت‌ها همچنین در چند روز گذشته اخباری مبنی بر سه ترم مشروطی علیرضا زاکانی و برخی مسائل ستاد انتخاباتی احمد توکلی در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز منتشر کرده‌اند.

پیش از این نیز، این سایت‌ها به طرح برخی سئوالات درباره جعفر شجونی پرداخته بودند؛ شجونی در سخنان خود اسفندیار رحیم‌مشایی را مورد انتقاد قرار داده بود. همچنین برخی از اعضای سابق روزنامه کیهان نیز در پاسخ به انتقادات حسین شریعتمداری، مدیرمسوول این روزنامه، وی را متهم به تلاش برای حذف فیزیکی یاران احمدی‌نژاد کرده اند. آن‌ها روزنامه کیهان را دچار “بحران مقبولیت” دانسته و شریعتمداری را متهم به “سیاست‌بازی” کرده اند.

 

افشاگری علیه سه تفنگدار: توکلی، نادران، زاکانی

احمد توکلی، الیاس نادران و علی‌رضا زاکانی سه نماینده‌ای هستند که پیش از این محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد را متهم به فساد مالی کرده بودند.

در آن زمان، الیاس نادران اعلام کرده بود: “آقای رحیمی رییس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع‌آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌کرده است و اکنون تقریبا همه اعضای این شبکه فاسد اقتصادی در خیابان فاطمی دستگیر شده‌اند، الا معاون اول فعلی رییس جمهور.”

وی درباره حلقه خیابان فاطمی گفته بود: “شبکه فساد اقتصادی خیابان فاطمی متشکل از افرادی به اسامی جابر ابدالی، الیاس محمودی، مسعودی و برخی افراد بوده که همه این افراد دستگیر شده‌اند. در مورد این که گفته می‌شود رحیمی در توزیع پول‌ها نقش نداشته و چک‌ها را جابر ابدالی امضا می‌کرده است هم باید گفت حساب و چک‌ها از جابر ابدالی است اما خط موجود در چک‌ها مربوط به فرد دیگری است و مشخص کردن اینکه خط متعلق به چه کسی است کار سختی نیست و مهم‌تر از توزیع پول منشا فاسدی است که پول‌ها از آن تامین شده و رحیمی باید نسبت به آن به مردم و دستگاه قضایی پاسخ دهد.”

پس از انتصاب رحیمی به عنوان معاون اول احمدی‌نژاد، سایت جهان‌نیوز - وابسته به علی‌رضا زاکانی - نیز  نوشته بود: “رد پای یکی از مسئولان در باند فساد بیمه‌ای کرج دیده می‌شود، یک چهره جنجالی و مسئول که دارای اتهامات متعدد فساد مالی و سیاسی و در حال حاضر دارای مسئولیت است، متهم به همکاری و شراکت با یک باند فساد مالی در بیمه شهرستان کرج است.”

 سایت الف نیز از قول احمد توکلی اعلام کرده بود: “جناب محمد رضا رحیمی، لابد اطلاع دارید آقایان جابر عبدالی، حمزه‌نویس و مسعودی در چه شرایطی هستند. من به عنوان نماینده مردم شریف ایران انتظار دارم توضیح بفرمایید که چکهای چند میلیارد تومانی و چند صد میلیون تومانی که به حساب شما واریز شده‌است از چه حسابهایی و مربوط به چه افرادی است؟”

اکنون دو سایت خط‌ نیوز و پایانیوز با انتشار برخی از اسناد و مدارک به این اتهامات واکنش نشان داده‌اند. این دو سایت با انتشار مدارکی مربوط به الیاس نادران، مدعی شده‌اند که: “بررسی اسناد ثبتی نشان می دهد الیاس نادران مالکیت حداقل 8 واحد آپارتمانی را به عهده دارد البته نشانی از نقل و انتقالات بعدی نیز در دست نیست و ممکن است ایشان آنها را به نام بستگان و آشنایان خود انتقال داده باشد.” و سپس وی را متهم کرده‌اند که: در مجلس با ادعای نداشتن خانه وام کلان بدون بهره ای را به میزان 100 میلیون تومان دریافت کرده است.

این سایت همچنین درباره سابقه جانبازی نادران نیز نوشته است: “برخی خبرگزاری های رسمی از جانبازی نادران در عملیات فاو خبر داده اند، اما بررسی ها نشان می دهد که نادران احتمالاً در هیچ نقطه عملیاتی حضور نداشته و موضوع جانبازی ایشان به حادثه ای در قبل از انقلاب بر می گردد که البته بنیاد جانبازان و امور ایثارگران درباره آن حادثه نیز تشکیک کرده و آن را دارای تناقضات جدی خوانده است.”

سایت “پایانیوز” همچنین با انتشار نامه‌ای از رییس ستاد توکلی در انتخابات هشتم ریاست‌جمهوری، به نقل از وی نوشته است: “کدهای اقتصادی و سیاسی توکلی، نقل محافل و رسانه‌های ضد انقلابی و معاند می‌شود.”

از طرف دیگر در هفته گذشته برخی از سایت‌های نزدیک به رحیم‌مشایی به طور تلویحی حسین الله‌کرم و جعفر شجونی را با طرح برخی سئوالات، تهدید به افشاگری کردند.

شجونی سال گذشته در تلویزیون، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی مخالف را جاسوس غرب نامیده و از الفاظی چون سگ، خر، احمق، مزدور، عمامه به سر بی‌عقل و لات برای توصیف مخالفان احمدی‌نژاد استفاده کرده بود.

وی هفته گذشته در مناظره‌ای با سردبیران دو سایت “محرمانه‌نیوز” و “رهوا” با پرسش‌هایی درباره مالکیت ۶۰ هزار متر زمین در اوین، یک گاوداری در کرج، تفریحگاه آران، اختلاف با خانمی به نام باوند و ماجرای کاخ مروارید مواجه شد که به آن‌ها پاسخ روشنی نداد.

این سایت‌ها همچنین پس از انتشار سخنان حسین الله‌کرم درباره ارتباط رحیم‌مشایی و انجمن حجتیه، با طرح پنج پرسش، خواستار پاسخ‌های شفاف وی شده بودند. در این سئوالات با اعلام اینکه “الله‌کرم فرزند شوقعلی شاه از دراویش معروف” است، از وی پرسیده‌ شده بود: “اگر امکان دارد در مورد آژانس هواپیمایی توسکا توضیح دهید و اصلا آیا انتساب و ارتباط این آژانس با حضرتعالی صحت دارد؟”

این سایت‌ها همچنین از الله‌کرم خواسته‌اند درباره اینکه انصار حزب‌الله در زمان دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از غلامحسین کرباسچی برای حمله به دولت پول می‌گرفته، توضیحاتی ارائه دهد. پرسش دیگر این سایت‌ها مربوط به ارتباط الله‌کرم با مهدی ارگانی از مسئولان فرهنگی شهرداری در دوران غلامحسین کرباسچی است.

یکی دیگر از این پرسش‌ها در مورد عملکرد حسین الله‌کرم در مطقه بالکان است که این سایت‌ها اعلام کرده‌اند در انتظار پاسخ وی هستند.

پیش‌تر محمدجعفر بهداد، معاونت سیاسی نهاد ریاست جمهوری هم همکاران سابق خود در روزنامه کیهان را متهم به تلاش برای حذف فیزیکی یاران محمود احمدی‌نژاد کرده بود. همچنین امیر عاملی، شاعر این روزنامه، با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به شریعتمداری، نوشته بود: “جنابعالی و خیلی از کیهانیان دافعه تشریف دارید. دچار غرور شده و علیرغم بقیه صاحب روزنامه ها، دائم در تلویزیون می آیید و حرف های گنده گنده و شعاری می زنید که چهار تا آدم ساده بگویند مالک اشتر هستید… کیهان  جز بد بینی و رسوا کردن کاری نمی کند و همواره علیه دشمنان خیالی در حال معرکه گرفتن است… دور وراجی های سیاسی و سیاه نمایی تمام شده است.”

وب‌سایت دیدگاه‌نیوز نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی نیز چند روز پیش اعلام کرده بود روزنامه کیهان با بحران مشروعیت و مقبولیت دست و پنجه نرم می‌کند و بسیاری از نسخه‌های آن در حال حاضر در نهاد‌های دولتی توزیع می‌شود. این سایت همچنین با انتقاد از عملکرد حسین شریعتمداری در اداره موسسه کیهان نوشته بود که نشریات اقماری این موسسه در حال حاضر به دلیل “تندروی‌های آقای شریعتمداری رو به تعطیلی” هستند.