فقط ایتالیایی ها می توانند به استادیوم بروند!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» ورود زنان به ورزشگاهها بازدر تله "افساید"

در فاصله ۱۰ روز پس از گفته حمید استیلی (رییس کمیته پیشکسوتان فوتبال پرسپولیس) در مورد تلاش مسئولان پرسپولیس برای گرفتن مجوز ورود بانوان، به ویژه خانواده پیشکسوتان به ورزشگاه آزادی و تماشای بازی نمایشی پیشکسوتان آس میلان با همتایان پرسپولیسی آنان در بزرگداشت خداحافظی مهدی مهدوی کیا، روز دوشنبه اعلام شد که بار دیگر این مساله به بن بست خورده و روز پنجشنبه فقط خانم های ایتالیایی حق ورود به ورزشگاه را دارند.

بر پایه قانون حاکم بر فوتبال ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، ورود بانوان به ورزشگاهها برای تماشای مسابقه های فوتبال مردان ممنوع شد. در سال ۱۳۸۴ محمود احمدی نژاد اعلام کرد که این قانون بازدارنده لغو می شود اما موفق به اجرای آن نشد.

پس از پیشنهاد ایران برای میزبانی جام ۲۰۱۹ فوتبال ملتهای آسیا، بار دیگر بحث ورود زنان به استادیوم های فوتبال مطرح شد.سپ بلاتر به عنوان رییس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در سفری دو روزه به تهران در مورد درخواست مسئولان رده بالای سیاسی و فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر حمایت از این پیشنهاد میزبانی، شرط برداشتن ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاهها را یادآور شد. دیری نپائید که حمید استیلی هم از تلاش مسئولان تیم قرمزها برای بازگشایی درهای ورزشگاه بزرگ تهران در مسابقه با پیشکسوتان تیم نامدار آس میلان ایتالیا خبرداد.

اما روز دوشنبه به گزارش خبرگزاری فارس، رسما‌ ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای دیدار پرسپولیس و میلان اعلام شد؛ ممنوعیتی که شامل  زنان خارجی نمی شود.

پایگاه خبری تحلیلی خرداد هم در این مورد چنین گزارش داد: پس از قطعی شدن حضور میلانی ها در تهران یکی از برنامه هایی که در دستور کار سرخپوشان قرار گرفت مذاکره برای حضور بانوان در ورزشگاه آزادی بود که تلاشهایی هم در این زمینه صورت گرفت اما در نهایت برخی موانع، این تلاش را نافرجام گذاشت تا دیدار پرسپولیس و میلان بدون حضور تماشاگران زن برگزار شود.