عراقچی: روحانی پاسخ تخریبگران را می‌دهد

نویسنده

معاون وزیر خارجه در واکنش به ادعای اختلاف بین اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: به عنوان کسی که در دو تیم گذشته و کنونی مذاکرات حضور دارم و از رویکرد تیم پیشین هم آگاهی داشتم، می‌توانم شهادت بدهم هیچ‌گاه تیم مذاکراتی ما به این انسجام و با هم همدل و یکصدا نبوده‌اند. 

به گزارش ایسنا، سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با روزنامه ایران در خصوص تخریب مذاکرات هسته ای در داخل و خارج اظهار کرد: من تخریبگران خارجی را خوب می‌شناسم و می‌دانم چه طرف‌هایی هم در منطقه و هم در سطوح فرامنطقه‌ای از رسیدن به توافق ضرر می‌کنند اما در داخل کشور، ما با یک دسته از مخالفان مواجه هستیم که واقعا دغدغه دارند و به آنها احترام می‌گذاریم و در حد مقدورات خود به آنها پاسخ دادیم.

وی افزود: عده‌ای هم هستند که با اغراض خاصی انتقاد می‌کنند. اینها منافع انقلابی مد نظرشان نیست بلکه دنباله‌روی منافع کوچک جناحی یا حزبی خودشان هستند. برخی منافع اقتصادی‌شان به تحریم‌ها متصل است و از این منظر، از لغو تحریم‌ها نگرانی دارند.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اینها که صدای بلندی هم دارند همان‌هایی هستند که رئیس‌جمهوری از آنها به عنوان تخریبگر نام برده است و البته پاسخ آنها را هم می‌دهد.