چگونه رژیم بگیریم؟

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

نه، منظور من این نیست که چطور یک رژیم را بگیریم و ساقط کنیم و رژیم بعدی را تشکیل بدهیم و اگر رژیم جدیدی تشکیل دادیم، چگونه از آن حمایت کنیم و از این جور چیزها، اصلا هم در این نوشته منظورم مسائل سیاسی نیست، منظورم این است که چکار کنیم که اولا وزن مان کم شود، و ثانیا وقتی وزن مان کم شد، دوباره اضافه نشود. این کار در هر کشوری متفاوت است؛ یعنی آن راهی که در ایران برای کاهش وزن وجود دارد، در فرانسه وجود ندارد. و آن راهی که در فرانسه پیشنهاد می شود، در آمریکا پیشنهاد نمی شود. من بعد از سالها تجربه در کاهش وزن که باعث شده دائما وزنم افزایش پیدا کنم، برای هر کشوری پیشنهاد خاصی دارم. موضوع این است که در هر کشوری چکار کنیم که اضافه وزن مان کم شود؟ این پیشنهاد به افرادی است که بیست درصد یا بیشتر اضافه وزن دارند.

آلمان، صبحانه مفصلی بخورید: بهترین راه برای کاهش وزن در آلمان این است که صبحانه مفصلی بخورید. برای خوردن صبحانه باید صبح به فروشگاه بروید و نان بخرید، چون نان تازه برای خوردن صبحانه مهم است. وقتی برای خرید می روید مطمئنا با ده همسایه دیگر مواجه می شوید که آنها هم برای خرید نان و مواد دیگر صبحانه می روند، آنها به شما و شما به آنها سلام نمی کنید. بعد به فروشگاهی می روید که همه با اخم فراوان مشغول خرید و فروش هستند، بعد پیاده برمی گردید و وسط راه دارید فکر می کنید که یک ماشین بوق می زند، در حالی که شما اصلا توی خیابان نیستید، متوجه می شوید که آن راننده بطور کلی وقتی کسی را در هر جایی ببیند بوق می زند، چون دیدن هر کسی عصبی اش می کند. وقتی به خانه برگشتید، مطمئنا اینقدر از دیدن اخموهای اول صبح حرص خوردید که اگر به اندازه پنج نفر هم صبحانه بخورید ولی باز هم چاق نمی شوید.

فرانسه، غذا انتخاب کنید: بهترین روش لاغری در فرانسه رفتن به رستوران است. از ساعت شش عصر به رستوران بروید. از همان اول شما و خانواده و دوستان تان که سر میز هستند، در مورد پیش غذا حرف می زنید، بعد یادتان می افتد که باید ده تا فحش به سارکوزی بدهید، بعد شراب انتخاب می کنید و در حین انتاب شراب که خودش یک ساعت طول می کشد درباره شراب سال 2003 که بسیار خوب است حرف می زنید و یادتان می افتد که وقتی سارکوزی نبود چقدر خوب بود و دوباره نیم ساعت به سارکوزی فحش می دهید. بعد موقع انتخاب غذای اصلی است که طبعا در مورد فرق استیک و فیله مینیون و آنتروکوت حرف می زنید که خودش یک ساعت طول می کشد، بعد چشم تان به موبایل آیفون تان می افتد و یادتان می آید که آمریکایی ها چقدر آدمهای عوضی هستند و در نتیجه دوباره نیم ساعت به سارکوزی و کارلا برونی فحش می دهید، حالا غذای تان را خوردید و دارید از بس حرف زدید از گرسنگی می میرید، برایتان دسر می آورند و یک تیرامیسو سفارش می دهید و یادتان می افتد که تیرامیسو ایتالیایی است، مثل کارلا برونی زن سارکوزی و در نتیجه نیم ساعت دیگر به سارکوزی فحش می دهید و دسر را می خورید. حالا ساعت دوازده شب است و ممکن است متروی آخر را از دست بدهید، یاد فیلم آخرین متروی فرانسوا تروفو می افتید و با اینکه تروفو هیچ ربطی ندارد، بعد از ده دقیقه حرف زدن درباره فیلمهای دهه شصت فرانسه بدون هیچ دلیلی یاد سارکوزی می افتید و تا به خانه برسید درباره او حرف می زنید. مهم نیست که به اندازه چهار نفر غذا خوردید، مهم این است که به اندازه شانزده نفر حرف زدید. مطمئن باشید وزن تان هر روز کم خواهد شد.

بلژیک، غذا نخورید: یکی از بهترین راهها برای کاهش وزن نخوردن غذاست، منظور از نخوردن غذا خوردن غذا به مدل بلژیکی است. ظهر یک ساندویچ ژامبون و پنیر بخورید و به این فکر کنید که اگر پول رستوران را صرفه جویی کنید می توانید تابستان به ایتالیا بروید و در آنجا هم در خوردن پیتزا صرفه جویی کنید که با پول آن بعدا به مصر سفر کنید ولی به رستوران نروید تا با پولی که صرفه جویی می کنید بعدا در بلژیک صرفه جویی کرده باشد. برای شام هم یک کاسه سالاد بخورید. البته می توانید یک گیلاس شراب هم بخورید و بعد هم یک چای سبز بخورید. از استفاده از قند، نمک، فلفل، هر نوع مزه و هر نوع بو خودداری کنید. فرض کنید دارید لاستیک می خورید. حالا مطمئن باشید که وزن تان حتما کم خواهد شد. بخصوص وقتی یادتان بیاید که اصولا اضافه وزن نداشتید که حالا بخواهد وزن تان کم شود.

سوئد، کمی فمینیست باشید: با یک زن فمینیست سبز سوئدی دوست بشوید. در نتیجه کارهای خانه را انجام می دهید و کالری نمی سوزانید. و در مقابل غذایی در خانه نمی خورید و کالری به دست نمی آورید. و چون سبز هستید، از خوردن چای با تئین، قهوه با کافئین، سیگار با نیکوتین، شیر با چربی، آب با ئیدروژن و اکسیژن، آبجوی با الکل، گوشت با پروتئین، سیب زمینی با نشاسته خودداری می کنید. هفته ای پنج روز هم در خیابان علیه جنگ، مشکلات کودکان، وجود داشتن مردان، آمریکا، وجود داشتن هر وسیله نقلیه ای که راه می رود سه ساعت در خیابان تظاهرات می کنید. بعد از شش ماه وزن شما از 90 کیلو به 60 کیلو می رسد و حالا می توانید از آن خانم فمینیست جدا شوید و زندگی پر از آرامش و زیبایی داشته باشید.

هند: فرض می کنیم که شما جزو آن ده درصد هندی باشید که اضافه وزن دارید. و فرض می کنیم که شما در جنگل و کوه و روی قطار و وسط خیابان نمی رقصید، چون اینها همه اش مال فیلمهای بالیوود است. شما یک کارمند هندی عالیرتبه هستید که قدتان 170 سانت و وزن تان صد و بیست کیلوست. پس باید بسرعت حداقل پنجاه کیلو از وزن تان کم کنید تا احتمالا اگر در تصادف قطار یا سیل یا درگیری های محلی یا مسائل دیگر زنده ماندید بعدا بخاطر چاقی نمیرید. بهترین رژیم غذایی برای شما همان غذایی است که می خورید. یک مرغ را درسته بپزید (برای هر نفر) و یک بشقاب برنج را دم کنید و بپزید. صد گرم فلفل قرمز و فلفل سیاه و فلفل سبز و فلفل قهوه ای و سایر انواع فلفل را قاطی کنید. بیست گرم آن را روی برنج و هشتاد گرم آن را روی مرغ بریزید و بگذارید با آتش ملایم مرغ بپزد و برنج آماده شود. بعد غذا را در ظرف بریزید و سر سفره بروید. دو حالت ممکن است اتفاق بیافتد، یا می توانید غذا را بخورید و در نتیجه بخاطر مقدار زیادی که فلفل خوردید احتمالا دو کیلو وزن تان کم می شود، یا اصولا نمی توانید غذا را بخورید. سعی کنید حالت دوم را انتخاب کنید. این غذا را بگذارید توی یخچال و فردا دوباره سعی کنید تا آن را بخورید. همین وضع را تا دو ماه ادامه دهید. اگر زنده بمانید حتما به وزن ایده آل می رسید، اگر هم احساس کردید دارید می میرید سعی کنید فورا به تناسخ اعتقاد پیدا کنید. در این حالت در زندگی بعدی تان حتما با وزن ایده آل به دنیا می آئید.

هلند، گاو و دوچرخه سواری: دستور غذا برای چهار نفر، مواد لازم: چهار دوچرخه، یک گاو هولشتاین، یک همسر، یک زوج آشنا، پیاز و سیب زمینی و روغن و نمک به میزان کافی. گاو را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را برای یک نفر با پیاز و سیب زمینی و روغن و نمک سرخ کنید. بعد غذا را روی میز بگذارید و از ساعت شش تا هشت شب آن را میل کنید. اگر نتوانستید همه آن را بخورید هم مهم نیست. هر چقدر خواستید بخورید. از ساعت هشت شب تا ساعت دوازده شب به آمستردام بروید و دوچرخه سواری کنید. بعد از چهار ساعت حتما یک کیلو از وزن تان کم خواهد شد. لطفا بقیه گاو را قبل از خواب نخورید.

انگلستان، مک دونالد بخورید: سعی کنید به جای درست کردن غذا یا خوردن فیش اند چیپس، فقط مک دونالد بخورید. وارد مک دونالد محل بشوید، یک مک دونالد انتخاب کنید. لطفا سیب زمینی را حذف کنید. از نوشابه هم استفاده نکنید، از سفارش دادن پیاز سرخ شده یا بال مرغ هم خودداری کنید. از گرفتن بستنی یا هر نوع دسر هم خودداری کنید. حالا یک همبرگر خالی دست شماست. نان آن را دور بیاندازید و قبل از خوردن گوشت همبرگر پنج دقیقه به آن خیره شوید. بعد همان را بخورید. در حین خوردن گوشت همبرگر سعی کنید روبروی کسی بنشینید که یک بیگ مک عظیم با یک سیب زمینی بزرگ با یک بستنی و هشت عدد بال مرغ و یک سطل کوکا سفارش داده است، بنشینید و به غذایی که تند و تند می خورد خیره شوید. قطعا هر روز اگر همین کار را بکنید وزن تان در دو ماه تا بیست کیلو کم می شود. اگر این اتفاق نیافتاد، حتما به روانکاو مراجعه کنید.

سوریه، بیطرف باشید: شما مثل سی و دو درصد مردم سوریه اضافه وزن دارید. برای همین بهتر است از همین امروز موضع خودتان را مشخص کنید. اگر طرفدار رژیم بشار اسد هستید و به همین دلیل در خانه امن تان نشستید و می خورید و هی چاق می شوید، از آن فاصله بگیرید و اگر هم دشمن او هستید و قصد دارید به از بین بردن رژیم بشار اسد حکومت جدیدی روی کار بیاورید، دست از همکاری با مخالفان بشار بردارید. سعی کنید به عواقب ماندن بشار اسد یا رفتن او و آمدن مخالفان او فکر کنید. هر روز حداقل دو ساعت به آینده تان فکر کنید. اگر این کار را در حین غذا خوردن انجام دهید هر ماه حداقل هشت کیلو و اگر بعد از مصرف غذا انجام دهید حداقل چهار کیلو وزن کم خواهید کرد. پس اگر به سلامتی خودتان فکر می کنید حتما این رژیم بیطرفی را حفظ کنید.

آمریکا، چپ شوید: اگر جزو 34 درصد مردم آمریکا هستید که اضافه وزن دارید، بهترین راه برای شما تغییر مدل زندگی نیست، ورزش کردن و غذا نخوردن هم مشکلی از شما حل نمی کند. بهترین راه این است که چپ بشوید. می توانید از خواندن کتابهای نوام چامسکی و سایر چپ های دنیا شروع کنید. اگر تحمل خواندن کتابهای لنین و استالین و پلخانف را داشته باشید، کاهش وزن شما بسیار سریع تر خواهد شد. با خواندن این کتابها، مطمئنا شما دیگر نمی توانید وارد مک دونالد یا سایر فروشندگان فست فود بشوید، نمی توانید کوکاکولا بخورید، از وارد شدن به چیز کیک فکتوری خودداری خواهید کرد و احتمالا فقط غذاهای ویتنامی و کره ای و چینی خواهید خورد. سعی کنید حداقل هر روز یک ساعت مداوم کتاب های چامسکی را بخوانید. اگر وزن تان خیلی زیاد است سراغ لنین و استالین بروید و آثار آنها را بخوانید. ممکن است در روزهای اول مطالعه آثار لنین حالت حال به هم خوردگی، کهیر، لرزش زیر چشم، پرخاشگری، کاهش قدرت دید، کاهش تمایل جنسی یا حتی عوارض حاملگی به شما دست بدهد، اما نگران نباشید. بخصوص اگر مرد هستید. این عوارض بعد از مدتی که به خواندن این کتابها عادت کردید کم می شود. مطمئن باشید بعد از شش ماه حداقل بیست کیلو از وزن تان کاهش پیدا می کند. ادامه این رژیم برای بیش از شش ماه ممکن است خطر ورود شما به گروههای تروریست یا مهاجرت به کوبا را داشته باشد که در این حالت وزن تان به صفر خواهد رسید و خطر مرگ خواهد داشت. هرگز بیش از اندازه چپ نشوید.

ایران، زبان فرانسه یاد بگیرید: اگر جزو آن چهل درصد ایرانیانی هستید که اضافه وزن دارند، بهترین راه برای شما آموختن زبان فرانسه یا رفتن به سایت رجانیوز به مدت دو تا سه ساعت در هر روز است. حالت دوم برای کسانی توصیه می شود که قصد دارند حداقل سی کیلو از وزن شان را کم کنند. برای این کار محل مصرف غذا را به کنار لپ تاپ یا محل گذاشتن لپ تاپ را به روی میز غذاخوری منتقل کنید. سعی کنید که به جای رفتن به فیس بوک و یا سایت گویا و بعد رجانیوز، مستقیما وارد رجانیوز بشوید. این سایت را صفحه اصلی ورود خودتان به اینترنت کنید. مواظب باشید که قبل از رجانیوز وارد سایت های اصلاح طلب نشوید، چون ممکن است دچار سندروم “روحانی مچکریم” بشوید و تمام زحمات تان هدر برود. وارد سایت می شوید و همه خبرهای آن را می خوانید و تصور می کنید که ممکن است جلیلی همین الآن رئیس جمهور شود و می فهمید که تا دو سه ساعت دیگر کودتا علیه روحانی رخ می دهد. سعی کنید در تمام این دوساعت چشم از لپ تاپ برندارید. با این اقدام مطمئنا حداقل بیست کیلو در دو ماه وزن کم می کنید. اما اگر می خواهید بشکلی آهسته وزن کم کنید، بهتر است آموزش زبان فرانسه را آغاز کنید. بعد از دوماه احساس می کنید که به فرهنگ فرانسه و زندگی فرانسوی علاقه دارید. شش ماه طول می کشد که حالتان از هر چیز غیرفرانسوی و از جمله غذا به هم می خورد. و بطور طبیعی هر ماه بین دو تا سه کیلو وزن کم می کنید. موفق باشید.