خرداد طالبان

نویسنده
مهرداد شیبانی

مهرداد شیبانی

خرداد ـ ماه سوم بهار ایرانی که نام آن با حوادث مهم تاریخ معاصر گره خورده است- باردیگر از راه رسید و “خرداد طالبانی” دو ساله شد.

“طالبان ایرانی” که دو سال پیش در انتخاباتی “ چندلایه” و” پیچیده” بر کشیده شدند، اکنون برهنه درمنظر جهان ایستاده اند: در بغداد ماسک نبرد از چهره برگرفته وبه دست بوس آمریکا- که روزی روزگاری شیطان بزرگ بود ـ می روند و در تهران نقاب کوکلس کلانی زده و جوانان و زنان رادرخلوت شبانه و زیرآفتاب روز به خاک و خون می کشند.

دولتی که با شعار “مهر ورزی” آمده بود تا “پول نفت رابر سر سفره های مردم” بیاورد، استکبار جهانی را در هم بشکند و پرچم انقلاب رادر جهان بر فرازد، درخردادی دیگر سیمای راستین خود را به قضاوت تاریخ گذاشته است.

محمد خاتمی که در سالگرد “خرداد اصلاحات” سخن می گفت، انتخابات دوم خرداد را “یگانه انتخابات رقابتی درجمهوری اسلامی” خواند و بازبان خود از برکشیدن دولت جایگزینش پرده برداشت.

سردار محسن رضائی ـ فرمانده اسبق سپاه پاسداران ـ که با لباس شخصی و درعکس 5 ستونی در صفحه اول روزنامه اعتماد ملی نشسته - دولت برآمده از انتخابات “خرداد طالبانی” را “دست ششم” نامید و رئیسش را فراتر از حد یک “استاندار” ندانست.

روزنامه جمهوری اسلامی ـ که بنیانگذارش آیت الله خامنه ای است ـ به قلم مسیح مهاجری ـ از چهره های افراطی جناح راست ـ مواضع احمدی نژاد را خطرناک ارزیابی کرد و بر اثر آن کشور را در آستانه “ فاجعه” دید.

دولتی که متحدان نزدیکش آن را چنین ارزیابی کردند، در “حرف” گامی دیگر برای نابودی آمریکا برداشت. نظامی که ماه گذشته خود را” ابر قدرت بزرگ” و” الگوی جهان” نامیده بود و تاکید داشت.

“در آینده اش هیچ نقطه تاریکی وجودندارد”، این هفته نشان “مرکز فرماندهی جهانی مبارزه با آمریکا” راهم بر سینه خود زد. و درست درهمان روزی که “حسین شریعتمداری” معروف در تیتر اول کیهان و از قول رهبرجمهوری اسلامی از “ مذاکره با آمریکا هرگز، حتی در مورد عراق” می گفت؛ حسن ظریف ـ که به نوشته مطبوعات امریکا- با لهجه آمریکائی سخن می گوید در نیویورک آماده می شد که از “ کانال بغداد” به میز مذاکره با آمریکا برسد. مذاکره ای که هنوز شروع نشده، هاشمی رفسنجانی از “ تداومش” می گوید و محمدجواد لاریجانی خاکریز بعدیش را می بیند و رابطه با اسرائیل را زمزمه می کند. و همه اینها در هفته ای که فاصله چندان زیادی تاپایان مهلت شورای امنیت ندارد وگزارش جدید محمدالبرادعی می تواند بعد از توافق جدید بوش ـ رایس، صدور قطعنامه پر وپیمان جدیدی را سبب شود.

کانال بغداد چه از روشنائی صلح سر در بیاورد وچه به جهنم جنگ ختم شود، زلزله ای درارکان “نظام” می اندازد که عباس عیدی از هم اکنون پس لرزه هایش را احساس می کند. پس لرزه هائی که دولت مهرورزی “ سرکوب” راتنها راه مقابله با آن می داندو هر روز هم بر شدتش می افزاید.

در هفته ای که “ابتکار جهانی احمدی نژاد” در مصر با بی اعتنائی کامل روبروشد و رسانه های جهانی برخورد اعراب را در کنفرانس شرم الشیخ با جمهوری اسلامی “سرد” ارزیابی کردند، هاله اسفندیاری هم مانند هزاران نفر دیگر در زندان” اعتراف “ کرد. محقق سالخورده، درست همان حرف هایی رازد که رامین جهانبگلوی جوان پیشتر گفته و تئوری حسن شایانفر در مرکز پژوهشها ی کیهان را صحه گذاشته بود. به گفته وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی - که از زمان سعید امامی تخصص گرفتن اعتراف دارد- هاله اسنفدیاری هم از مجریان “براندازی نرم” از کار درآمد.

زنان بد حجاب هم که پیشتر ازعاملان “براندازی نرم” شناخته شده بودند، این هفته توسط یک کارشناس “دست ششم” نظامی ـ امنیتی که حسن بیادی باشد، از “ طاعون” هم “بدتر” نام گرفتند و در خیابانها به خاک و خون کشیده شدند. سرنوشتی که دانشجویان و کارگران هم که “روزنامه” ضد ایرانی کیهان برای بازسازی دهه شصت، “میلیشا” لقبشان داد، از آن بی نصیب نماندند.

“ابر قدرت بزرگ” در آستانه سومین سال حکومت طالبان ایرانی بر آن، الگوی دیگری هم به جهان ارائه داد و سر انجام در یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده نفت جهان، بنزین را کوپنی کرد. مجلس هم به نوشته روزنامه اعتماد طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن برای “تمام ایرانیان کوپن” صادر می شود. طرحی که از آماده شدن برای “روزحادثه” خبر می دهد. روزی که گاردین این هفته در باره اش نوشت: “طرح حمله به ایران نسخه جنگ سوم جهانی بوش است.”