پاسخ مرد ده شغله احمدی نژاد به منتقدان

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» مشایی: من بخشی از اصولگرایان را تشکیل می دهم

اسفندیار رحیم مشایی، یار و همراه همیشگی محمود احمدی نژاد که به طور همزمان در ده سمت دولتی مشغول به فعالیت است، روز گذشته طی گفتگویی با ویژه نامه نوروزی همشهری به برخی از انتقاد های وارد به خود از سوی اصولگرایان منتقد دولت پاسخ گفت. پاسخ مشایی به اصولگرایان منتقد در حالی است که به دنبال محاکمه حسین شریعتمداری با شکایت مشایی و چند تن دیگر، برخی از منابع و محافل سیاسی وابسته به اصولگرایان از ممنوع التصویر شدن و حتی بایکوت خبری مشایی در رسانه ملی و مطبوعات خبری دولتی خبر داده اند.

 

مشایی و رد دیدار با هنرمندان

به گزارش سایت خبری کلمه، مشایی در این مصاحبه ابتدا در مورد دیدار از نمایشگاه عکس هدیه تهرانی، پرداخت وام برای برگزاری این نمایشگاه وشایعه خرید یکی از تابلو عکس های آن گفت:  من همیشه به مسائل فرهنگی اشتغال داشته ام اصلا بنده به این نمایشگاه کمک نکردم. بنده اساسا از نمایشگاه خرید نکردم.

مشایی در حالی پرداخت وام به نمایشگاه عکس هدیه تهرانی را رد کرده که وی به عنوان عضو شورای فرهنگی دولت با هدیه تهرانی دیدار و تسهیلات لازم برای اهدای وام 120 میلیون تومانی به نمایشگاه عکس این هنرمند سینما را فراهم کرده بود که این قضیه البته با انتشار عکس مشایی در کنار هدیه تهرانی با حواشی خاصی هم همراه شد.

رئیس جنجالی دفتر احمدی نژاد خودش در این باره می گوید: من به نمایشگاه عکس خانم تهرانی رفتم. دیدم نمایشگاه شان هم خوب و با موضوعی بسیار عالی بود. از نظر من معرفت می داد. روایتی از توحید بود. همین حرف را هم در پایان به خانم تهرانی گفتم. گفتم اولا من فکر نمی کردم شما در این زمینه هنرمند باشید. دوما وقت بگذارید برای این ها و کمتر به سینما بپردازید برای این ها و کمتر به سینما بپردازید چون به هر حال شما در سینما تثبیت شده اید اما در حوزه عکس افق تازه ای در پیش رو دارید. اتفاقا او گفت خودم هم چهار سال است که فیلم بازی نکرده ام تازه می خواهم بازی کنم. اما انصافا کارهای هنری قشنگی بود موضوع آثار هم بسیار پاک باارزش و توحیدی بود. من به خانم تهرانی گفتم: از نظر من کار تو یک کار عبادی است و واقعا کمک می کند به شناخت خدا.

رئیس دفتر احمدی نژاد که سابقه دیدارهای پنهانی با شخصیت های حقیقی و حقوقی با اهداف خاص خود را در کارنامه دارد، اما دعوت ازمحمدرضا گلزار، دیگر هنرمند سینمای کشور راکه تا مدتی شایعه ممنوع التصویر بودنش به گوش می رسید، رد کرد. این هم درحالی است که روز گذشته همزمان با گفتگوی مشایی، سایت پارسانیوز از دیدار مشایی با حبیب محبیان خواننده و تعدادی از فعالان عرصه موسقی خبر داد. همین سایت اضافه کرده است که مشایی به زودی با یکی از خواندگان لس آنجلسی نیز دیداری خصوصی خواهد داشت.

 

مشایی: از حرف من می ترسند

اسفندیار رحیم مشایی در بخش دیگری از گفتگوی خود با ویژه نامه نوروزی همشهری،به اصولگریان منتقد دولت پاسخ گفته که به عقیده آنان احمدی نژاد برخی از تصمیمات مهمش را تحت تاثیر مشایی می گیرد. مشایی در این خصوص به همشهری گفته:من می فهمم که سیستمی جمع شده برای تخریبم. اصلا می ترسند حرف من توی جامعه برود! آقایی خیلی راحت و آشکار دروغ می نویسد و در سایت ها و مجله اش هم چاپ می کند که مشایی وزرا را تعیین می کند! مشایی نفوذ عمیقی بر رییس جمهور دارد. من می خواهم به شما بگویم اصلا مشایی مطرح نیست. مشایی بهانه است از سوی اصولگراهای رقیب.

وی در ادامه با دفاع قاطع از محمود احمدی نژاد، حمایت و مقاومت وی در دفاع از خودش را دلیل اصلی حجم زیاد انتقادات و مخالفت ها با خود دانسته و افزوده:چطور ممکن است من به عنوان یک فرد نفوذ عمیقی بر رییس جمهوری داشته باشم که امروز دنیا عظمت او را درک می کند؟ آن وقت این آقایان می نویسند که به دلیل نفوذ عمیق مشایی بر دکتر احمدی نژاد وزرا تعیین می شوند که آقای رییس جمهور در این خصوص بیشتر مقاومت کردند. اگر آقای رییس جمهور مقاومت نمی کردند و من هم خیلی نقش آفرین نمی شدم، قطعا حمله این قدر نبود.

مشایی در این خصوص که چرا احمدی نژاد تا این حد از او دفاع می کند و در مقابل منتقدان اصولگرا مقاومت می کند نیز گفته: از خود ایشان بپرسید!

حمایت های بی دریغ محمود احمدی نژاد از رئیس دفتر خود تاکنون منجر به واکنش های منفی و انتقادی بسیاری از گروه های سیاسی، به وِیژه اصولگرایان منتقد دولت در مجلس شده و کشمکش های جناحی را هر از گاهی به دفتر آیت الله خامنه ای هم کشانده است. علاوه بر این، گفته های مشایی با اعتراض مراجع تقلید حوزه نیز همراه بوده و درتازه ترین موردها آیت الله مکارم شیرازی گفته های چندی پیش مشایی در خصوص انبیاء را به باد انتقاد گرفته بود. این انتقادها مدتی پیش بار دیگر با واکنش احمدنژاد در دفاع از مشایی وارد دور دیگری شد. احمدی نژاد در تازه ترین دفاع خود از مشایی گفته های وی را دارای منشاء فلسفی دانسته بود.

مشایی نیز روز گذشته در بخشی دیگری از گفتگوی خود به انتقادهای اصولگران به خود او و احمد نژاد، پاسخ داده و گفته:من بخشی از اصولگراها را تشکیل می دهم که محورشان برای رسیدن به ولایتش، احمدی نژاد است. فرق ما این است. فرق من با آقای زاکانی این است. من مصداق برجسته تبعیت از ولایت را احمدی نژاد می دانم. من معتقدم فقط ادعای مقصد کافی نیست بلکه توجه به طریق هم لازم است و احمدی نژاد هم مظهر یک طریقت برجسته از ولایت مداری در یک نظام الهی است.

به نوشته منابع معتبر، اسفندیار رحیم مشایی نزدیک ترین دوست و یاور احمدی نژاد در چهار سال گذشته با وجود تنش هایی که در داخل دولت و برای شخص احمدی نژاد بوجود آورده، هم اکنون با احکامی که از سوی احمدی نژاد برایش صادر شده ده سمت دولتی را به طور همزمان در اختیار دارد. او هم اکنون علاوه بر آنکه ریاست دفتر محمود احمدی نژاد را عهددار است، مشاور ارشد رییس‌جمهور، رییس مرکز مطالعات جهانی شدن، جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، عضو شورای نظارت بر صدا و سیما، عضو شورای فرهنگی دولت، عضو کمیسیون‌های اقتصاد و فرهنگی دولت، ریاست کمیته عالی در مورد طرح خط لوله گاز ایران- پاکستان- هند، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و سرپرست شورای مناطق آزاد است.