مرگ ایرانیان در نبرد با داعش

لوریان لوژور
لوریان لوژور

» گزارش لوریان لوژور

یک مسؤول عالی رتبه امنیتی در وزارت کشور عراق به خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار داشت که ۲۹ سرباز ایرانی در نبرد علیه داعش در نقاط مختلف عراق در خلال ماه دسامبر ۲۰۱۴ کشته شده اند.

داعش در تاریخ ۲۹ دسامبر مسؤولیت ترور یکی از فرماندهان عالی رتبه ایرانی مستقر در عراق را که به نیروهای مسلح در نبرد علیه داعش مشاوره می داد برعهده گرفت. سپاه پاسداران، به عنوان ارتش ایدئولوژیک حکومت جمهوری اسلامی، به نوبه خود “شهادت” سردار حمید تقوی را که در مأموریت مشاوره به ارتش و داوطلبان عراقی علیه داعش در سامره بسر می برد اعلام کرد.

با این حال، حبیب الطرفی، نماینده مجلس عراق و از اعضای “ائتلاف ملی”، به طور کلی حضور نیروهای ایرانی در خاک عراق را تکذیب کرد. خبرگزاری آناتولی به نقل از او نوشت که اطلاعات منتشر شده ازسوی رسانه ها درخصوص استقرار نیروهای ایرانی در خاک عراق “صرفاً گزارشاتی بی اساس است”. او با اشاره به اینکه داوطلبان بسیاری به دنبال فراخوان سران شیعه در عراق از کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان آمده اند، خاطرنشان کرد: “هیچ سربازی از ارتش ایران به عراق اعزام نشده.”

حکومت تهران از مدت ها پیش هرگونه حضور نظامی در عراق را تکذیب کرده بود، ولی درنهایت پذیرفت که تسلیحات و مشاوران نظامی به عراق فرستاده. ایران از اعضای ائتلاف بین المللی علیه جهادگرایان محسوب نمی شود.

منبع: لوریان لوژور، ۵ ژانویه http://www.lavie.fr/actualite/monde/israel-se-prepare-t-il-a-une-guerre-contre-l-iran-28-08-2012-30161_5.phphttp://www.slate.fr/story/47317/toxicomanie-came-drogue-iran-teheran