بازداشت جن گیرها، ناپدید شدن حامیان

نویسنده
نیما فرح آبادی

» برخورد با نزدیکان دولت ادامه دارد

سایت های خبری اصولگرا و نزدیک به دولت، از بازداشت و ناپدید شدن افراد مختلفی که با دولت احمدی نژاد در ارتباط هستند، خبر داده اند. سایت خبری “اعتدال”دیروز  از بازداشت 25 نفر از “کسانی که با اسفندیار رحیم مشایی ارتباط دارند” خبر داد. به گزارش این سایت، در بین دستگیرشدگان برخی “مدعیان علوم غریبه” نیز وجود دارند.

با وجود این، اعتدال در خبر تکمیلی که منتشر کرده نوشته پیگیری های خبرنگار این سایت نشان می دهد تعداد دستگیر شدگان در شب گذشته 25 نفر نبوده و “به مراتب کمتر از این تعداد” دستگیر شده اند.

در گزارش منتشر شده آمده است که پریوش سطوتی، همسر دکتر حسین فاطمی (وزیر امور خارجه در دولت دکتر محمد مصدق) و آزاده اردکانی، رئیس موزه ملی ایران که جزو افراد نزدیک به رحیم مشایی است نیز در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

پریوش سطوتی در فروردین سال 1387 در جلسه ای خصوصی که اعتراض برخی اصولگرایان را به دنبال داشت با محمود احمدی نژاد دیدار کرد. رئیس دولت در آن دیدار گفته بود که “تاریخ همیشه از دکتر حسین فاطمی به نیکی یاد خواهد کرد” و افزوده بود: “دکتر فاطمی در راه آرمان خود جوانمردانه ایستاد و مبارزه کرد.”

گزارش ها حاکی از آن است که سطوتی از زمان برگزاری همایش ایرانیان خارج از کشور تاکنون در هتل لاله اقامت داشته و 8 ماه متوالی جلساتی پی در پی با مشایی داشته است.

آزاده اردکانی هم از مسئولان رسمی دولت  و فردی است که حامل منشور کوروش در روز رونمایی از این اثر تاریخی در تهران در حضور احمدی نژاد، مشایی و مسئولان موزه ملی بریتانیا بود.

اسامی و هویت دیگر بازداشت شدگان اعلام نشده اما در روزهای اخیر عباس امیری فر امام جماعت نهاد ریاست جمهوری و از روحانیون نزدیک به مشایی نیز بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، از میزان وثیقه و نحوه تامین آن خبری منتشر نشده اما گفته شده است که امیری فر به اتهام مشارکت در تهیه و توزیع “سی دی انحرافی ظهور بسیار نزدیک است”، تشویش اذهان عمومی، توهین و ایراد اتهام علیه برخی شخصیت ها و گروههای سیاسی توسط دادگاه ویژه روحانیت بازداشت شده بود.

همچنین سایت “یکشنبه” از سایت های طرفدار دولت هم در روزهای اخیر خبر از آن داده بود که ارتباط با “اجنه” از سوی اطرافیان احمدی‌نژاد مربوط به “چند مورد خاص” و به واسطه فردی به نام “عباس غفاری” بوده که او نیز بازداشت شده و یکی از بازجویانش نیز در جریان بازجویی از او درگذشته است.

اطلاعات مستندی درباره سابقه و روابط این فرد وجود ندارد اما سایت های خبری داخلی از او به عنوان طراح ایده “هاله نور”٬ مدعی ارتباط مستقیم با امام دوازدهم شیعیان و رابط امام زمان با احمدی‌نژاد و رحیم‌مشایی نام می برند.

 

رابط اصلی با امام زمان؟

انتشار این اخبار در رسانه های داخلی در شرایطی صورت می گیرد که طی روزهای گذشته، تعدادی از چهره های شاخص جریان اصولگرا درباره توسل نزدیکان احمدی نژاد در دولت به اجنه و قدرت های شیطانی هشدار داده اند.

در عین حال، همزمان با انتشار خبر بازداشت عباس امیری فر، ایسنا به نقل از عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران گزارش کرده که علت بازداشت “ع.الف”، دست داشتن در تهیه فیلم “ظهور نزدیک است” بوده است.

خبر بازداشت افراد مرتبط با رئیس دولت و رئیس دفتر او در شرایطی منتشر می شود که سایت های خبری نزدیک به دولت مانند “هفت صبح” و “یکشنبه” از ناپدید شدن تعدادی از کارکنان سایت های حامی دولت و “بردن” یا “رفتن” آنها به “جایی نامعلوم” خبر داده اند.

بنا بر این گزارش ها، یکی از “فعالان سایتی مرتبط با روزنامه هفت صبح” نیز از جمله ناپدیدشدگان است.

این سایت‌ها همچنین افزوده اند: “سایت‌های حامی دولت یکی پس از دیگر از دسترس خارج می‌شوند.”

روز گذشته  سایت “خبرآنلاین” نیز سخنان مجتبی ذوالنور جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران را نقل کرده که در جمع تعدادی از طلاب، در پاسخ به سئوالی در مورد “ارتباط تیم آقای احمدی نژاد با افراد خاصی که گفته می شود توانایی های خاصی دارند” از فردی به نام “یعقوبی” یاد کرده که “مانند بعضی از مرتاض ها توانمندی هایی دارد.”

پیش از این وبلاگ “تورجان” که به بررسی مسائل دینی و مذهبی در شهر قم می پردازد، درباره یعقوبی نوشته بود: “مدت‌هاست در محافل غیر رسمی در قم، تهران و شهرهای اطراف سخن از فرد عارف مسلکی به نام علی یعقوبی است که نفوذ خاصی به ویژه در هیئات‌های مذهبی تهران و دیگر شهرهای شور پیدا کرده. در محافل غیر رسمی  اخباری مبنی بر ارتباط اسفندیار رحیم مشایی با وی مطرح بوده است.”

با وجود این، در حاشیه راهپیمایی روز 22 بهمن سال 89، خبرنگاری از مشائی درباره علی یعقوبی پرسید اما او از وجود چنین شخصی اظهار بی‌اطلاعی نمود.