تعویق چهار ماهه حقوق کارگران آبفای آبادان

نویسنده

رضا گلستانی٬ نماینده کارگران آبفای آبادان در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) از تعویق ۴ ماهه حقوق و کسر «نامتعارف» مالیات از دست‌مزد ۱۴۰ کارگر خبر داد. طبق اظهارات وی این کارگران از طریق شرکت پیمان‌کاری «ارمغان نمای شوشتر» در این شرکت دولتی مشغول به کار هستند.

گلستانی در این باره توضیح داد: «شرکت پیمانکاری «ارمغان نمای شوشتر» از خرداد ماه سال جاری مجری لوله گذاری انشعابات آب و رفع شکستگی لوله‌های شهر آبادان است و کارگران علاوه بر دو ماه مطالبه حقوق از پیمانکار قبلی؛ در دوران پیمانکار فعلی نیز طی دو ماه گذشته هیچ گونه دریافت حقوقی نداشته‌اند».

طبق اظهارات گلستانی کارگران زمانی‌که فیش حقوقی خود را دریافت کردند٬ متوجه شدند که پیمان‌کار جدید مالیات بر درآمد بیشتری از حقوق آن‌ها کسر کرده است.

گلستانی اظهار داشت: «به عنوان نمونه کارگری که در زمان پیمانکار قبلی (شرکت فخر و ظفر) یک میلیون ۴۵۰ هزار تومان حقوق می‌گرفت از حقوق ماهانه وی حدود ۶۴ هزار تومان مالیات بر دستمزد کسر می‌شد و این در حالیست که شرکت ارمغان نمای شوش‌تر به نسبت‌‌ همان حقوق ماهانه بیش از۲۰۰ هزار تومان بابت مالیات کسر کرده است».