صاحب KFC؛ از سیاست تا کاسبی

نویسنده
نازنین کامدار

» مشاور قالیباف و حزب مردمسالاری

همزمان با آغاز پروژه “نفوذ” که علاوه بر بازداشت ۵ روزنامه نگار، پلمب یک شعبه غیر مرتبط با “کی.اف.سی” آمریکا را در تهران در پی داشته، رسانه های وابسته به سپاه، این اغذیه فروشی را به اصلاح طلبان منتسب کرده اند حال آنکه سایت انتخاب تاکید کرده صاحب آن از اعضای ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف بوده است.

روز گذشته پس از پلمب رستورانی با نام “کی.اف.سی حلال ایرانیان” در شهرک غرب که در پی یک جنجال مطبوعاتی درباره “بازگشایی رستوران های زنجیره ای آمریکا در ایران” صورت گرفت، بولتن نیوز، وابسته به نهادهای امنیتی در گزارشی ادعا کرد صاحب این رستوران به اصلاح طلبان نزدیک است.

این سایت نوشت: “عباس پازوکی سردبیر اسبق روزنامه مردم سالاری بدون توجه به هشدارهای مقامات ارشد نظام مبنی بر جلوگیری از ورود برندهای آمریکایی به ایران، توانسته است پروانه کسب KFC از معروف ترین برندهای غذایی آمریکا را با مساعدت مسئولان دولتی دریافت کند!”

ساعتی پس از انتشار این خبر، سایت انتخاب اما نوشت این فرد وابسته به ستاد انتخاباتی قالیباف بوده و ارتباطی با اصلاح طلبان ندارد.

انتخاب نوشت: “پیچیدگی ماجرا آنجایی بیشتر می‌شود که رسانه‌های اصولگرا در ایران سعی دارند، عباس پازوکی، مدیرعامل رستوران کی‌اف‌سی را منتسب به اصلاح‌طلبان کنند. پازوکی که پیش‌تر سردبیر روزنامه مردم‌سالاری بوده چندوقتی است که به طیف اصولگرایان نزدیک شده و آخرین سمتش پیش از مدیرعاملی این رستوران زنجیره‌ای، دبیر کمیته رسانه محمدباقر قالیباف بوده. با نگاهی به این پیشینه به راحتی می‌توان شیطنت رسانه‌های اصولگرا را در این ماجرا رصد کرد”.

این در حالی است که پازوکی خود پلمب را یک سوتفاهم دانسته و گفته: “دفتر اصلی کی اف سی حلال در ترکیه است و ما به عنوان یک ایرانی که از اول دوست نداشتیم با آمریکایی ها کار کنیم، با ترک ها همکاری کردیم….ما دنبال تبلیغ و ترویچ سبک زندگی اسلامی هستیم..”

رستوران “کی.اف.سی حلال ایرانیان” که روز سه شنبه در شهرک غرب پلمب شد متعلق به عباس پازوکی و فرد دیگری به نام “افسانه پاکاری” است که هر یک نیمی از سهام آن را در اختیار دارند.

پازوکی در سال ۹۲ و در چند ماه پس از انتخابات، آنطور که سایت دولت بهار، نزدیک به گروه احمدی نژاد گزارش داده، برعلیه قالیباف دست به افشاگری زده بود.

این سایت عباس پازوکی را “مدیر سابق سایت شفاف و از اعضای سابق تیم رسانه ای شهردار تهران” معرفی کرده و نوشته بود: “حتما دوستان می دونن که یک دوره با آقای دکتر قالیباف در حوزه رسانه ای کار می کردم. اواخر هم دبیر کمیته رسانه قالیباف بودم و صورتجلسات این کمیته که به ریاست الیاس قالیباف تشکیل می شد رو من تنظیم می کردم و برای دوستان حاضر در جلسه و بقیه می فرستادم. در این مدت خاطرات زیادی دارم که مرور آنها خالی از لطف نیست. واقعیتش اینه وقتی بعضی از اصولگرایان از اتحاد و اخلاق و مبارزه با پدیده آقازاده ها و اینا حرف میزنن حالم به هم میخوره. چون تو اینا بودم و از درونشون خبر دارم. آدمایی که شخصیتا یه جورن اما یه ادای دیگه ای در میارن. تصمیم دارم کتاب خاطراتم از این دوران رو تبدیل به کتاب کنم. هشت سال با سرهنگ و پسرش عنوان کتاب خاطراتم هست که انشااالله بهار آینده منتشر میشه. اما قبلش تو فیس بوکم برگی از این خاطرات رو منتشر می کنم”.

ادعای اصولگرایان نیز اما چندان بیراه نیست چرا که وی پس از ناکامی محمدباقر قالیباف در انتخابات به سمت نیروهای اعتدالی چرخیده و پیش از راه اندازی “کی.اف.سی حلال ایرانیان” در فکر مطالبات تشکل های دانشجویی از دولت یازدهم بوده است.

پازوکی پس از نا امیدی از قالیباف به شاخه جوانان حزب مردمسالاری رفته و در آنجا در کسوت “فعال اصلاح طلب” با یک سایت همسو به نام “نوید صبح” درباره جنبش دانشجویی و مطالبات از دولت گفت و گو کرده است.

او یادداشتی هم با عنوان “توصیه دوستانه” به قالیباف نوشته و او را متهم به عدم “ثبات سیاسی” و از او گلایه کرده که چرا “جوانان اطراف قالیباف رشد نمی کنند و مطرح نمی شوند”.