صادق لاریجانی: هجمه‌های حقوق‌بشری جنگی روانی‌ست

نویسنده

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ صادق آملی‌لاریجانی٬ رییس قوه‌ قضاییه در جلسه با مسوولان عالی قضایی «هجمه‌»های حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی را «جنگی روانی» توصیف کرد که به شکل «سخیف» و «مفتضحانه» از سوی کشورهای غربی مطرح شده است.

لاریجانی گفت: «غربی ها این روزها با به کارگیری همه ابزارها و رسانه هایی که در اختیار دارند احکام صادره در دستگاه قضایی، همچنین تعاملات سیاسی و اجتماعی مردم و نظام را مورد هجمه قرار می دهند، اما آن قدر دروغ های بزرگ در این هجمه ها وجود دارد که هر کسی آنها را بشنود، متوجه می شود یک جنگ روانی سخیف و خالی از استناد برپا کرده اند».

وی در انتقاد از نحوه‌ گزارش رسانه‌ها در قبال اعدام‌های انجام‌شده در جمهوری اسلامی گفت: «در آن برنامه مجری و یک به اصطلاح حقوقدان که از عناصر ضد انقلاب و وابسته بوده و از ابتدای انقلاب اسلامی هم به مسیر دیگری رفته است، مدعی شده اند که دلیل اعدام، عقیده شخص محکوم بوده و این حکم برخلاف نظر دیوان عالی و با دستور شخص رئیس قوه قضاییه صادر شده است که این یک دروغ مسلم است. مگر رئیس قوه قضاییه دادگاه و محکمه دارد که رأی صادر کند؟».

وی در باره‌ گزارش دبیرکل سازمان ملل در خصوص «قصاص» اظهار داشت: «در برخی موارد نیز که مستنداتی وجود دارد، به اختلاف مبنایی ما با غربی ها باز می گردد. به عنوان نمونه در گزارش دبیرکل سازمان ملل پذیرفته شده است که حق قصاص در قوانین ایران از حقوق اولیاء دم است اما خواستار توقف صدور احکام قصاص از ناحیه دولت یا حکومت شده اند که به آنها باید گفت این موضوع چه ربطی به شما دارد؟».