بوی خوش جبهه پایداری بلند شد

نویسنده
حسین محمدی

» جریان احمدی نژاد، نبرد انتخابات را آغاز کرد

هم‌زمان با تلاش اصول‌گرایان برای دست یافتن به مدلی برای وحدت در انتخابات مجلس نهم، گروهی از اطرافیان و حامیان احمدی‌نژاد به طور رسمی وارد عرصه انتخابات شده و تشکلی را به این منظور ایجاد کردند. پیش از این بسیاری از اصول‌گرایان از دخالت اطرافیان احمدی‌نژاد در انتخابات ابراز نگرانی کرده بودند.

 

حامیان احمدی‌نژاد علیه اصول‌گرایان

در چند ماه گذشته فهرست اصول‌گرایان برای حضور در انتخابات مجلس نهم، بارها دچار تغییر و تحول شده است. مهم‌ترین تغییر در این زمینه، پس از بروز اختلاف میان احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای رخ داد.

اکنون برخی حامیان احمدی‌نژاد با تشکیل یک جبهه سیاسی، به طور رسمی وارد عرصه انتخابات شده اند. آن‌گونه که خبرگزاری فارس اعلام کرده، برخی از وزرا و نزدیکان احمدی‌نژاد، تشکلی با نام “جبهه پایداری انقلاب اسلامی” را ایجاد کرده‌اند و افرادی چون غلام‌حسین الهام، کامران باقری لنکرانی، غلام‌حسین الهام، مهرداد بذرپاش، مرتضی آقاتهرانی، حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی، مهدی کوچک‌زاده، کوثری و روح‌الله حسینیان از جمله اعضای این تشکل هستند. گفته می‌شود مسوولیت این تشکل نیز با صادق محصولی است.

بسیاری از این افراد پیش تر در ستادهای رایحه خوش خدمت و ستادهای انتخاباتی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نهم و دهم حضور داشته‌ و بعدها از دولت وی کنار گذاشته شده  یا آن طور که گفته می شود برای شرکت در انتخابات از کابینه بیرون رفته اند.

آن‌گونه که سایت خبرآن‌لاین نزدیک به علی لاریجانی نوشته، این گروه پس از آن تشکیل شد که رایزنی برای ایجاد شورای حکمیت اصولگرایان به موفقیت نرسید.

پیش از این اسدالله بادامچیان نماینده مجلس و عضو حزب موتلفه، در این باره گفته بود“ :ممکن است برخی اطرافیان دولت همچون استانداران، فرمانداران و بخشداران، دخالت غیرمجاز در انتخابات انجام دهند. دولت و بخصوص نزدیکان رییس‌جمهور باید از هرگونه فعالیتی که شائبه تاثیرگذاری در انتخابات مجلس نهم را داشته باشد، پرهیز نمایند”.

برخی منابع اصول‌گرا خبر از آن داده‌اند که این افراد پیش از این با افرادی چون آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله خوشوقت دیدار داشته‌اند. آن‌ها تلاش کرده‌اند مصباح یزدی را مجاب کنند تا مسوولیت این گروه را به عهده گیرد.

قرار است به زودی از بین غلامحسین الهام، علی‌اصغر زارعی و صادق محصولی یک نفر به عنوان نماینده جبهه پایداری انقلاب اسلامی در کمیته 7+8 اصولگرایان حضور داشته باشد. همچنین اعضای این جبهه پیشنهاد کرده‌اند که روح‌الله حسینیان نیز به عنوان نماینده این جبهه به کمیته3 نفره اضافه شود.

این تشکل سیاسی در حالی تاسیس شده است که در هفته‌های گذشته، اصول‌گرایان حملات شدیدی را علیه حامیان احمدی‌نژاد آغاز کرده‌اند.

ابوالقاسم رئوفیان، یکی از فعالان اصول‌گرا، با اشاره به حضور حامیان احمدی‌نژاد تحت عنوان تشکلی با نام “رایحه خوش خدمت” گفته  است که “این جریان موسمی، محلی از اعراب ندارد که اصولگرایان بخواهند برای آن سهمیه مشخص کنند زیرا فاقد شناسنامه سیاسی است. بنابراین اگر اصولگرایان بخواهند برای این جریان بی نام و نشان سهمی قائل شوند خود را در معرض اتهام قرار می دهند. بنابراین بهتر است به سهم خواهی غیر قانونی و توقعات نابجای و نامشروع جریانهایی که پایگاه مردمی ندارند، توجه نکنند. زیرا اختصاص هر سهمی به این جریان حق سایر گروه های اصولگرا را از بین برده و در نهایت به ضرر اصولگرایان تمام می شود؛ زیرا این افراد می خواهند در انتخابات کاندیداهای نهایی موثر باشند”.

پیش از این کمیته‌ای سه نفره با حضور علی‌اکبر ولایتی، حبیب‌الله عسگراولادی و غلام‌علی حدادعادل تشکیل شده بود؛ کمیته ای که مسئولیت رایزنی با احمدی‌‌نژاد را بر عهده داشت، اما پس از بروز اختلافات میان احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای، اصول‌گرایان به بهانه مخالفت با دخالت دولت در انتخابات، این مساله را منتفی کردند.

پس از بروز اختلافات، بحث حضور برخی چهره‌های اصول‌گرا نظیر احمد جنتی و مهدوی‌کنی نیز در این کمیته مطرح شد؛ این کمیته اکنون به یک گروه 7 نفره با حضور دو نماینده جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دو نماینده جامعه روحانیت مبارز و کمیته سه نفره تبدیل شده است.

در کنار این گروه هفت نفره، یک گروه هشت نفره هم متشکل از نمایندگان جبهه پیروان خط امام و رهبری، جمعیت ایثارگران و ائتلاف رایحه خوش خدمت و همچنین نمایندگان علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف، بحث حضور اصول‌گرایان در انتخابات را پیگیری می‌کنند.

اما ترکیب این کمیته مورد اعتراض برخی دیگر از اصول‌گرایان  قرار گرفته است. یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز در این‌باره گفته است: “متأسفانه عده‌ای با تنگ‌نظری، مانع از پیوستن همه گروه‌های اصولگرا به یکدیگر می‌شوند.  تشخیص اینکه چهره هایی که نمایندگی جریاناتی را می کنند، چه وزنی دارند با جامعتین است، ولی انصاف قضیه این است که آقای رضایی از چتر کمیته 15 نفره بیرون مانده است. ایشان هم توقع داشت که نماینده ای در این کمیته داشته باشد و جامعتین باید در این زمینه بحث کنند چرا که آقای رضایی که یک شخصیت ارزشی و جریان اصولگرا است هنوز نتوانسته نماینده ای در این کمیته داشته باشد”.