واکنش مربیان به تساوی با نیجریه

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال در برزیل

تیم ملی فوتبال ایران در سیزدهمین پیکار جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل با یک بازی دفاعی با نیجریه صفر بر صفر به تساوی رسید تا اگر چه نمایش پرگل جام بیستم را خدشه دار کرده، اما روی کاغذ هنوز بیش از بوسنی بخت راهیابی به دور دوم را داشته باشد. در گروه ایران (ششم) بوسنی در یک بازی تهاجمی در برابر تیم پر ستاره آرژانتین به باخت دو بر یک تن داد. ایران ساعت هشت و سی دقیقه شنبه شب پیش رو(به وقت تهران) در بلوهوریزنته با مسی و یارانش رو به رو می شود.

در حالی که بازی دفاعی تیم ملی با انتقادات رو به روشد اما در داخل کشور رسانه ها با تکیه به نخستین امتیازگیری ایران در آغاز جام جهانی کارلوس کی روش و تیم ملی را ستودند.

سرمربی پرتغالی هم به نوشته خبرگزاری فرانسه از بازی دفاعی تیم ملی در کوریتیبا دفاع کرد. به نوشته این رسانه وقتی کارلوس ورا، داور اکوادوری در ورزشگاه آره نا داباکسادا سوت پایان را بصدا در آورد، تماشاگران ناراضی از نحسی بازی سیزدهم که برخلاف بازی های پیشین بدون گل و صحنه های هیجان انگیز در دهانه دروازه بود، فریاد “هو” را بر فضای ورزشگاه حاکم کردند.

کی روش اما در دفاع از عملکرد یارانش گفت: “فوتبال گاهی که شما با هدفی بزرگ، با همه وجود، با روح، احساس و تنش بازی می کنید، بدون شک می تواند یک بازی جذاب باشد. البته مردم دوست دارند چهار پنج گل ببینند. من این را می فهمم، اما برای ما مهم تر رفتن به خانه با یک امتیاز بود”.

کی روش بر این باورست که نخستین امتیاز ایران در دهمین بازی اش در جام جهانی و تلاشی که یارانش برای این مهم بخرج دادند، زیرا : “ما بازیکنانی از لیورپول، چلسی و لازیو نداشتیم. بازیکنان من پاداش سخت کوشی، تمرکز و بازی خودشان را گرفتند. ما تیمی هستیم که بدون شرایط مساوی با دیگر تیم ها به این جا آمدیم. زیرا به دلیل تحریم های اقتصادی ما نتوانستیم حتی بازیهای دوستانه داشته باشیم.”

 

چهره کم فروغ اشگان دژآگه

بازیکنان ایران ، در برابر تیم با تجربه و بازیگر در لیگ های معتبر اروپایی ( لیورپول، چلسی و لازیو…) هر چه در توان داشتند رو کردند؛ اما نکته عجیب بازی اشکان دژآگه به عنوان معتبرترین بازیکن بود که با گذشته اش تفاوتی آشکار داشت و هنگام تعویض هم عصبانیتش را نشان داد.

استفن کشی، سرمربی تیم ملی نیجریه و عضو پیشین این تیم به خبرنگاران گفته است: “ما می خواستیم در همان ۲۰ دقیقه نخست گل بزنیم. اما آنان پرتعداد به دفاع برخاستند و ما نتوانستیم ازآنها عبور کنیم. در چنین موقعیتی بازیکنان ما باید همچنان بر اعصاب خود مسلط بودند. تیم ایران به هدفی که داشتند، رسیدند.”

جان اوبی میکل، بازیکن تیم چلسی و بهترین بازیکن این پیکار هم گفت: “ما خیلی ناراحت هستیم، زیرا مسابقه نخست خیلی مهم است. ما پیروزی می خواستیم، ایران هم می دانست هدفش چیست. آنان پشت هر توپ ۱۱ بازیکن داشتند.