صلاحیت ‌مشایی در انتخابات رد می شود

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» ادعای داود احمدی‌نژاد: رابطه تیم انحرافی با مجاهدین و بهاییان

پس از سکوت کوتاه مدت اصول‌گرایان درباره آن‌چه که “حریان انحرافی” می‌خوانند، دو تن از اعضای خانواده احمدی‌نژاد سخنانی علیه آن‌ها بر زبان راندند. داوود احمدی‌نژاد مدعی شده که این گروه با سازمان مجاهدین خلق و بهاییان رابطه دارد و پدر داماد احمدی‌نژاد نیز به نقل از آیت‌الله جنتی گفته که صلاحت رحیم‌مشایی در انتخابات تایید نخواهد شد.

داوود احمدی‌نژاد – برادر رییس دولت – در یک سخنرانی، ضمن حمله به حامیان و اطرافیان اسفندیار رحیم‌مشایی، آنان را افرادی “بی‌کفایت” توصیف کرد که “به دنبال فتنه‌ای بزرگ‌تر از سال ۸۸” هستند و هر چه زمان می‌گذرد “میزان شیطنت‌ها افزایش یافته و پیچیدگی آن‌ها بیشتر می‌شود”.

دبیر سابق کمیته پدافند غیرعامل همچنین با اشاره به این‌که این گروه “با اسم امام زمان می‌خواهند ولایت‌زدایی کنند”، درباره آن‌ها گفته است: “راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باید باشکوه برگزار شود زیرا جریان انحرافی که با قهر خود نتوانستند به هدف برسند به توطئه فرهنگی سیاسی روی آوردند و حتی بر مقبره کورش سجده کردند که عکس‌های آن را هنوز نگه داشته‌ام و با وجود ادعای ولایت‌مداری در کنار برخی بازیگران نشستند و در تاجیکستان جشن نوروز برگزار کردند”.

داوود احمدی‌نژاد همچنین اقدام به معرفی برخی از نزدیکان “جریان انحرافی با نام مستعار کرد و گفت: “ک ـ ر، الف ـ ن و الف ـ ق افرادی هستند که با فرانسه در ارتباط هستند و از طرف جریان انحرافی برای تشییع جنازه خواننده‌ای به نام مرضیه در پاریس حاضر شدند. ف ـ ک و م ـ ع کسانی هستند که در لژ بهائیت و در پلیس انگلیس هستند و در سال سه بار به این کشور می‌روند و دائماً جلسه دارند. فرحناز و علی‌اکبر کسانی هستند که اهل فومن و رامسر بوده و دائماً با پایگاه اشرف منافقان رابطه دارند. جابه‌جایی این شخص به خواسته ولایت نبود بلکه می‌خواستند جایگاهی قانونی برای او ایجاد کنند که به راحتی بتواند به خارج از کشور مسافرت کند و اعتبار لازم در اختیارش باشد”.

این برای نخستین بار نیست که داوود احمدی‌نژاد این‌گونه به اطرافیان رییس دولت دهم حمله می‌کند. وی که پیش از این مسوول دفتر بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری بود٬ در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس٬ اطرافیان احمدی‌نژاد را متهم کرده بود که تلاش می‌کنند با “دامن زدن به گرانی‌ها٬ آستانه صبر و تحمل مردم” را بشکنند و “از این راه به نظام ضربه وارد می‌کنند”. او زمانی نیز مدعی شده بود که “جریان انحرافی افرادی را در دل جنگل های شمال، در قالب تیم های کوهنوردی، آموزش نظامی داده است و آنها را با هزینه دولت برای آموزش به خارج نیز برده است”.

“جریان انحرافی” نامی است که اصول‌گرایان برای نامیدن اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم‌مشایی از آن استفاده می‌کنند. به عقیده اصول‌گرایان این گروه بیشترین نقش را در انحراف محمود احمدی‌نژاد داشته‌اند. آنان از رحیم‌مشایی به عنوان “لیدر جریان انحرافی” نام می‌برند.

در همین حال احمد خورشیدی دبیر جمعیت خدمتگزاران انقلاب و پدر داماد محمود احمدی‌نژاد، در گفت‌وگویی مدعی شد که اسفندیار رحیم‌مشایی کاندیدای اول اطرافیان احمدی‌نژاد براین انتخابات است، اما صلاحیت او تایید نخواهد شد: “جریان انحرافی سعی کردند تایید صلاحیت لیدر اصلیشان را بگیرند و موفق نشدند حتی ارتباطاتی هم زدند ولی در نهایت نتوانستند به نتیجه برسند. آقای جنتی در یک جلسه ای به آقای احمدی نژاد گفته بود لیدر جریان انحرافی رد صلاحیت می شود و اسناد و مدارک آن هم وجود دارد. کاندیدای اول جریان انحرافی لیدر این جریان است”.

وی درباره طرح‌های انتخاباتی این جریان نیز گفته است: “این جریان مکانی را گرفته و فعالیت هایی را هم انجام می دهد اما این فعالیت ها یک ماه و نیم است که نسبت به قبل خیلی کاهش پیدا کرده است.پیش از این جریان انحرافی برای تبلیغات به چند استان هم رفته بودند که الان دیگر این اقدام را انجام نمی دهند. به نظر می رسد که این جریان روی طرحهای پخش پول بین مردم کار می کنند و بیشتر رای آوری در مناطق روستایی و شهرستان کوچک مد نظرشان باشد”.

پیش از این سایت جهان‌نیوز، نزدیک به علی‌رضا زاکانی، در این‌باره نوشته بود: “این جریان برنامه ریزی کرده است تا با تخفیف ۵۰ درصدی بلیط قطار و تسهیلاتی برای اسکان حدود ۱۰۰ هزار نفر از رانندگان و خانواده هایشان برای سفر به مشهد، موفق به ارتباط و جلب نظر آنها شود”.

در ماه‌های گذشته و پس از برگزاری دادگاه اختلاس سه هزار میلیاردی و دادگاه مربوط به شرکت بیمه٬ انتقادات اصول‌گرایان نسبت به اطرافیان احمدی‌نژاد فزونی گرفته است. در این دادگاه‌ها نام بسیاری از اطرافیان احمدی‌نژاد مطرح شده و اصول‌گرایان آن‌ها را متهم می‌کنند که به طور سازمان‌دهی شده در فساد مالی در کشور نقش دارند.