آن سال‌ها در جدار شیشه‌ای

نویسنده

» تازه‌های آثار الکترونیک

ای‌بوک/ آثار الکترونیک – بهاره خسروی: انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتاب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

جدار شیشه‌ای

نویسنده‌ها: رایحه مظفریان، فیض شریفی

ناشر: H&S Media

۵۶۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $15.00

نسل دردمند امروز به دنبال نوش داروی آرامش است. میخواهد زخم‌های خود را التیام بخشد. به این در و آن در می‌زند، گاه سراغ کتاب‌های روان درمانی، محفل‌های گوناگون عرفانی را می‌گیرد و گاهی هم در پی یافتن فال گیرها، رمّال‌ها، غیب گوها و… می‌رود، اما بی‌نتیجه و دست خالی بر می‌گردد. این مجموعه با هدف نگاهی دوباره به زندگی از زبان مردی گردآوری شده است که تسلطش در فلسفه قابل توجه است. تجربه‌هایش در زندگی پر فراز و نشیب‌اش انگیزه‌ای خواهد بود برای آنان که به اندیشیدن و یافتن آرامش نیازمند هستند. درباره‌ی بیشتر شاعران و نویسندگان مطرح ایران و جهان نوشته است و سعی کرده آنها را به سایرین معرفی کند اگر چه به قول خودش “پنبه خیلی‌ها را زده است”. نشستن پای صحبت‌های او فرصتی فراهم کرد تا این بار از او و حرف‌هایش نوشته شود.

لینک خرید

 

فرجام نافرجامی‌ها

نویسنده: محمود کویر

ناشر: H&S Media

۴۳۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $12.00

محمود کویر: این کتاب در چهار بخش فراهم آمده است. در بخش نخست نگاهی داریم به اندیشه و خرد ایرانی و بن مایه‌های اندیشگی آنچه در تاریخ کرده‌ایم و بارش بر دوش ماست و در کوچه‌های امروزمان نیز حضور دارد. بخش دوم پایان کار خاندان‌ها و شاهان و امیران این سرزمین است که چگونه از پای درآمدند و چرا! بخش سوم نیز نگاهی است به فرجام کار کسانی چون یک سفیر و یک وزیر. این سه بخش اما پیوندی نهانی با هم دارند. چرا در توفان رویدادها داس مرگ بر این خوشه‌ها فرود آمد. این امروز اولاد و از تبار کدام گذشته است. بخش چهارم نیز داستان دو شهر است و سرگذشت و سرنوشتشان. شاید حضور در آیینه‌ی پریشان این فرجام‌های همه نافرجام، راهی به سوی آینده بگشاید.

لینک خرید

 

مینا

نویسنده: پریوش جوکار

ناشر: H&S Media

۱۳۶ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $6.00

 فردا یک قرار ملاقات دارم. می‌خواهم برای اولین بار یک نفر را اگر بشود؛ ببوسم. من اهل حاشیه رفتن نیستم. اما فقط آدمی که تمام عمرش حاشیه رفته باشد می‌تواند چهل سالگی را پشت سر بگذارد و هنوز هیچ کس را نبوسیده باشد!

لینک خرید

 

سرنوشت، مسیر برگشت

نویسنده: مانی پارسا

ناشر: H&S Media

۱۱۴ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $6.00

در رمان سرنوشت، مسیر برگشت، مسئولیت راوی پس از مرگ پدرش به پدربزرگش سپرده می شود که تیمسار ارتش است و خود در قتل پسرش (پدر راوی) که چریک بوده دست داشته. حال پسر که هیچ خاطرۀ روشنی از خانۀ پدربزرگ ندارد، در میانسالی و در پی یک آگهی استخدام به همان خانه بازمی گردد و با زن جوانی که او را جهت تحقیق دربارۀ موضوع رابطۀ ایران و شوروی استخدام کرده رابطۀ عاشقانه برقرار می‌کند و …

لینک خرید

 

آن سال‌ها، این جستارها

نویسنده: فرشته مولوی

ناشر: H&S Media

۱۸۲ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

قیمت: $9.00

فرشته مولوی: “جستارهای آمده در این کتاب در گذر ده سالی نوشته شده‌اند که دغدغه‌های فرهنگی سهم بزرگی از انرژی ذهنی و جسمی مرا صرف خود کرده‌اند. گرچه این نوشته‌ها سیمایی شخصی دارند و گوشه‎‌هایی ویژه و دربند زمان و مکانی ویژه را می‌نمایانند، پیگیر کند و کاو در ریشه‌ی گرفت و گیرهای فرهنگی ما ایرانیانند.”

لینک خرید

 

زندگی داستان‌سرای دانمارک

نویسنده: اشکان آویشن

ناشر: H&S Media

۶۸۰ صفحه

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

قیمت: $20.00

خواندن داستان زندگی “هانس کریستیان اندرسن”، گاه این اندیشه را در انسان بیدار می‌کند که شاید او چندان گرایشی به جنس مخالف خویش نداشته‌است. زیرا حتی ماجرای عاشقی‌های او از نوعی نبوده‌است که او را در سنین جوانی به تب و تاب بیندازد. اگر هم گرفتار چنان تب و تاب‌هایی می‌شده، شاید در قالب واژه‌ها، شکل و شمایل دیگری پیدا می‌کرده‌است که خواننده، نمی‌توانست آتشفشانی‌های درونی‌اش را به درستی ببیند. به نظر می‌رسد که او بیشتر به یک همدم، همدل و خواهر دلسوز نیاز داشته تا یک همسر که شریک زندگی وی باشد.

لینک خرید