خامنه‌ای چارلی است!

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

من وقتی پیام‌های قاطع چهره‌های مختلف نظام در محکومیت حمله تروریستی نشریه چارلی ابدو را شنیدم، برای یک لحظه نفسم بند آمد، اشک از من سرازیر شد، با خودم گفتم مای گاد! چرا من هیچوقت متوجه این حد از عطوفت اینها نشده بودم؟ در واقع فهمیدم که پشت این ظاهرهای پشمالو، چه قلب‌های مهربانی می‌تـِپد. غیر از حسن روحانی که در پیامش، آخر دقیقاً متوجه نشدم که اگر هم محکوم کرد چه کسی را محکوم کرد، از الباقی پیام‌های بزرگواران یک معنا بطور برجسته بیرون می‌زد: من چارلی هستم!

خب هر کدام از این بزرگواران با لحن و بیان خاص خودشان این جمله را گفتند، اگر شما متوجه نشدی آن دیگر عیب و ایراد از خودتان است:

 

حسین شریعتمداری:

روز ننگ اصلاحات (تیتر اول با فونت شاه رفت). شکست مذاکرات اتمی و ترویج تروریسم با سیاست‌های حسن روحانی. از قبل مشخص بود که هنرمندان بی‌گناه فرانسوی، تحت تاثیر هیجانات دروغین مدعیان گفتگو و حامیان فتنه، مرکتب اعمالی می‌شوند که به شهادت‌شان می‌رساند.

 

احمد خاتمی:

 (شدت صدا طبق آخرین محاسبات دویست و یازده هزار دسی بل) باید اینها را کشت! (کی ها را دقیقاً؟) اسلام گفته در برابر این‌ها رحم نداشته باشید. (در برابر کی الآن دقیقاً؟) هم تروریسم را باید کشت هم توریسم. (تروریسم اصلاً؟) این دستور صریح قرآن است، می‌فرماید افلا لا تعلمون، یعنی آن‌ها را با مشت بزنید و اگر نمردند، بکشید. (میکروفون بر اثر شدت ارتعاشات ترکید)

 

احمد جنتی:

من این چشششچچتتششچچچششارلز رو محکوم می‌کنو… (به علت فشار زیاد به تارهای صوتی ادامه سخنرانی بصورت پچ پچ برگزار شد ما چیزی نشنیدیم)

 

حسن روحانی:

 

من اگر اینهمه توپ و تفنگ و کلنگ و سایت و مجله رو به ابوذر غفاری هم بدی چارلی میشه. (منظورش سپاه نبود)

 

مصباح یزدی:

 

سید محمد خاتمی:

من چارلی چاپلین ابدو هستم.

 

ابراهیم حاتمی کیا:

فیلم «چ» را بر اساس شخصیت چارلی ابدو ساخته بودم که با مراجع قم هم مشورت شد.

 

اسماعیل احمدی مقدم:

تاکنون فردی در رابطه با پرونده «من چارلی هستم» دستگیر نشده و این خود نشان از اراده‌ی نیروی انتظامی برای چارلی شدن دارد.

 

مرضیه افخم:

رییس جمهور ما پارسال در سازمان ملل بحث گفتگوی دو جانبه‌ی ملت‌ها را مطرح فرمود که کسی به سامانه‌ی چپش هم حساب نکرد. حالا خوبت شد؟ همینو می‌خواستی؟

 

علیرضا قزوه:

ماه فرو ماند از جمال مقام معظم رهبری

سرو نباشد به اعتدال… (نه، اعتدال مال فتنه‌س) به ارتحال مقام معظم رهبری

چارلی ابدو را کمال و منزلتی نیست

در نظر قدر با کمال مقام معظم رهبری!