یک هفته مهلت برای مجازات موسوی و کروبی

سامان رسول پور
سامان رسول پور

» حامیان دولت برای قوه قضاییه ضرب الاجل تعیین کردند

دو روز پس از برگزاری تظاهرات معترضان در روز عاشورا، هیات دولت، سپاه پاسداران، شماری از چهره های اصولگرا، نمایندگان حامی دولت در مجلس و دانشجویان بسیجی با انتشار بیانیه هایی، ضمن حمله به رهبران جنبش سبز، از قوه قضاییه خواستند که رهبران معترضین را “سریعا” بازداشت و مجازات کنند.حامیان دولت در این بیانیه ها تاکید کرده اند که معترضین در روزعاشورا به “هتاکی به ساحت امام حسین” و “اصل ولایت فقیه” مبادرت ورزیده و به همین دلیل خواستار “اشد مجازات” برای “سران فتنه” شده اند.

در همین راستا دیروز دانشجویان بسیجی در مقابل قوه قضاییه تجمع کردند و خواستار ازداشت رهبران جنبش سبز شدند.این تجمع پس ازبرگزار شد که حامیان دولت خواستار برگزاری راهپیمایی در روز چهارشنبه و در محکومیت “حرمت شکنی فتنه گران” شده اند.

حامیان جنبش سبز در روز عاشورا با برپایی تظاهرات، شعارهایی علیه دولت و شخص آیت الله خامنه ای سر دادند.این تظاهرات یکی از گسترده ترین اعتراضات شش ماهه اخیر بود، به کشته شدن دست کم هشت تن از معترضین و بازداشت صدها تن انجامید.

 

هیات دولت: چشم فتنه کور خواهد شد

هیات دولت با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز “انزجار” از “ساختارشکنان بی هویت” خاطرنشان کرد که: “هتک حرمت روز عاشورا و زیرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی لکه ننگی بر پیشانی موج‌سواران فتنه‌گر است که با سرسپردگی علنی و آشکار به بیگانگان در توهم براندازی نظام اسلامی‌اند. این فرقه گمراه که غافل از عواقب ناگوار اعمال نابخردانه و نسنجیده خود با اقدامات ساختارشکنانه و سردادن شعارهای موهن موجبات اندوه ملت شریف ایران و شادی جبهة صهیونیزم جهانی را فراهم می‌کنند و عملاً فرش قرمز زیر پای بیگانگان گسترانیده و امنیت ملی را نشانه می‌روند باید بدانند که در نقش پیاده نظام دشمن ظاهر شده‌اند”.

در ادامه بیانیه اعضای دولت احمدی نژاد آمده: “ملت آگاه و فهیم ایران اسلامی که همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی و اصل مترقی و رفیع ولایت فقیه و رهبری فرزانه اثبات کرده‌اند و در رفراندوم بزرگ 22 خرداد ماه بزرگترین «نه» تاریخی را به غرب مداران دین‌ستیز و خودباخته نشان داده‌اند، بار دیگر ایادی خود فروخته و بازی‌خوردگان استکبار را سر جای خود می‌نشانند و اوراق زرین دیگری از افتخار ایران زمین را ورق خواهند زد و چشم فتنه را کور، خواب پریشان بداندیشان و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب و دندان غیظ‌آلود دشمنان را در هم خواهند شکست”.

 

سپاه: کاسه صبرمان لبریز شده

همزمان سپاه پاسداران طی بیانیه ای  ضمن انتقاد از قوه قضاییه به دلیل “مدارا” با رهبران معترضین تصریح کرد: “در شرایطی که خشم مقدس ملت عاشورایی از اهانت فتنه‌گران و آشوب‌طلبان هر کوی و برزن از سرزمین ایران اسلامی را فرا گرفته است و حرمت‌شکنی‌ها به مقدسات و ارزشهای دینی و انقلابی وارد فاز جدیدی شده است سران فتنه و عوامل اصلی بروز حوادث ناگوار چند ماهه اخیر نه تنها خود را از صف ضد انقلاب و معاندین جدا نساخته‌اند بلکه با صدور بیانیه‌های جدید، به جای محکومیت اقدام سخیف و ضد اسلامی دشمنان و ایادی جیره خوار داخلی استکبار جهانی به توجیه جنایات آنان می‌پردازند و این واقعیت تلخ این پرسش را فرا روی مراجع قانونی و قضایی کشور قرار می دهد که علت این‌همه مدارا و مماشات چیست؟”

سپاه در ادامه تاکید می کند: “کاسه صبر ملت در برابر هتاکی‌ها، ساختارشکنی‌‌ها و اقدامات غیرقانونی عده خود فروخته که سر در آخور بیگانه داشته و وابستگی آنان به دستگاههای امنیتی و جاسوسی قدرت‌های اسلام ستیز و دشمنان انقلاب و نظام بگونه‌ای آشکار و مستند محرز گردیده، لبریز شده است و در حالی که گوشه و کنار کشور نیز شاهد شکل‌گیری اراده‌ای فراگیر و ملی بر برچیدن بساط فتنه‌‌آفرینان پایتخت می‌باشد اقدام عاجل در برخورد قاطع و انقلابی با محاکمه فتنه‌گران و مجازات اقلیت هتاک به مثابه یک فریضه اجتناب‌ناپذیر دستگاه قضایی را مخاطب قرار داده است”.

 

دادستان تهران: دستگاه قضایی شوخی ندارد

دادستان تهران در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه در گذشته نمایندگان مجلس طی نامه‌ای خطاب به قوه قضاییه خواستار محاکمه “عاملان اغتشاشات” شده بودند و در “حال حاضر نیز مردم این ادعا را دارند، آیا دادستانی با این برخورد می‌کند”، گفت: “دستگاه قضایی به وظایف مقرر خود عمل می‌کند و شما سعی نکنید سئوالات جهت‌داری مطرح کنید. سئوال کلی کنید که سیاست دستگاه قضایی در قبال مبارزه با این جرایم چیست که من توضیح دهم.”

جعفری  دولت آبادی در ادامه گفت: “تاکید می‌کنم دستگاه قضایی با کسی شوخی ندارد و هیچ کس در حاشیه امن نیست ومطمئنا افرادی که جرایم و اتهاماتی متوجه آنها باشد دستگاه قضایی اقدام خواهد کرد. اما زمان مکان آن بستگی به شرایط کشور دارد و مطمئنا دستگاه قضایی کوتاهی نخواهد کرد.”

 

رییس مجلس: تا پای جان از ولی فقیه دفاع می کنیم

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی هم خطاب به معترضین گفت: “با اقدامی که روز عاشورا انجام دادید عملا جنگ با خدا و ولی خدا را آغاز کردید”.

وی اضافه کرد: “جدای از عقوبت اخروی این جا موضعی است که به هیچ وجه از آن نمی‌گذریم، شما نسبت به ولایت فقیه که میراث فکری امام و ثمره خون صدها هزار شهید است توهین کردید و با سخافت درشت گویی کردید و به تخریب امکانات دولت و مردم پرداختید حال به خوبی عیان کردید که مساله انتخابات بهانه بود و خوب است این را هم بدانید که ما در راه امام حسین و صیانت از معارف عاشورا و حفظ حرمت اهل بیت و دفاع از ولایت فقیه، تا پای جان ایستاده‌ایم و با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد”.

همزمان با بیاناین اظهارات از سوی لاریجانی، شماری از نمایندگان مجلس به سردادن شعار علیه مخالفان ولایف فقیه و همچنین دولتهای آمریکا، انگلیس و اسراییل پرداختند.

رییس مجلس هم هماهنگ با سپاه پاسداران و هیات دولت، خطاب به مسئولان قضایی و امنیتی گفت: “مجلس شورای اسلامی از مسوولان امنیتی دولت اعم از وزارت‌ کشور و اطلاعات و قوه قضاییه می‌خواهد این گونه افراد هتاک نسبت به ساحت دین را دستگیر و با چنین افراد ضد انقلابی، بدون هیچ ملاحظه‌ای اشد مجازات را جاری کنند”.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: جریان سازان را به اشد مجازات برسانید

در همین حال کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم  خواست مشابهی رام طرح کرد و از جمله گفت: “با توجه به حرمت شکنی‌های انجام شده در روز عاشورای حسینی، اعضای حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شدیداً متأثر و متألم بودند و در این جلسه ضمن ارائه نقطه نظرات خویش خواهان اشد مجازات برای جریان سازان حوادث غمبار روز عاشورای حسینی شدند و بر این نکته تأکید کردند که دستگاه قضایی باید با شدت، وقت و در عین حال سرعت عمل نماید”.

جلالی در ادامه تصریح کرد: “در این شرایط و با توجه به حرمت‌شکنی نسبت به امام حسین، عاشورا، ولایت فقیه و رهبری سکوت هیچ شخصیتی در نظام قابل توجیه‌ نیست”.

 

ضرب الاجل یک هفته ای

آنطرفتر، شماری از دانشجویان حامی دولت با برپایی تجمع مقابل قوه قضاییه، ضرب الاجلی یک هفته ای برای این قوه تعیین کردند و خواستار آن شدند تا در این مدت، قوه قضاییه با “سران فتنه” و “اغتشاشگران” برخورد کند.

شماری از تشکلهای دانشجویی حامی دولت که در این تجمع حضور داشتند، به سردادن شعارهایی علیه رهبران معترضین و نیز در حمایت از آیت الله خامنه ای پرداختند.

مهدی عباسی‌مهر دبیر طیف حامی حکومت هم گفت: “امروز آمده‌ایم بگوییم برای همیشه منافقان واقعی که در جبهه انقلاب اسلامی به راه خود ادامه می دهند مشخص شده است و بایستی با آنها برخورد قضایی انجام شود.”

محمودی به نمایندگی از بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق هم بیان اینکه “ما امروز از قوه قضائیه می‌خواهیم که مطابق قانون با اینها مقابله کند”، اظهار داشت: “اگر اقدامی صورت نگیرد ما مطابق بند «م» وصیت‌نامه امام اقدام انقلابی می‌کنیم و سران فتنه را اعدام می‌کنیم”.

در این تجمع، اخوان به نمایندگی از بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر گفت: “ اگر تا یک هفته با تمام سران فتنه و با اشد مجازات بر مبنای قانون مجازات اسلامی برخورد نشود ما با زبان دیگری برخورد خواهیم کرد”.

در قطع نامه پایانی تشکلهای دانشجویی حامی دولت آمده است: “ما دانشجویان به نمایندگی از جمعیت میلیونی جریان دانشجویی مسلمان اعلام می‌داریم که از قوه قضائیه خواستار پیگیری و اشد مجازات کسانی که طراح و هدایت‌گران اصلی بی‌حرمتی بوده‌اند، می‌باشیم و در صورت هرگونه کوتاهی از سوی مسئولان قضایی به حرمت دل داغدار عصمت کبری، حضرت زینب سوگند می‌خوریم که در انجام وظیفه‌ی اسلامی و انقلابی خود کوتاهی نخواهیم کرد”.

 

دعوت به راهپیمایی از سوی حامیان حکومت

در این میان شماری از سازمانها و نهادهای دولتی با انتشار فراخوانهایی از مردم دعوت کرده اند تا در روز چهارشنبه(امروز) در تظاهراتی” در محکومیت حرمت شکنی فتنه گران” شرکت کنند. سپاه پاسداران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شماری از تشکلهای دیگر وابسته به دولت از این فراخوان حمایت کرده اند.