تنبیه معترضان به حضور احمدی نژاد در دانشگاه

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» تعلیق از تحصیل به دلیل بدحجابی

در پی حضور محمود احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی و اعتراض دانشجویان به حضور وی، کمیته انضباطی این دانشگاه تا کنون برای 15 تن از دانشجویان معترض حکم تعلیق صادر کرده است.

پس از حضور پنهانی احمدی نژاد در دانشگاه شهید بهشتی و اعتراض گسترده دانشجویان آن دانشگاه به وی که به درگیری نیروهای بسیج و حراست با دانشجویان و ضرب و شتم دانشجویان معترض نیز انجامید، کمیته انضباطی و حراست دانشگاه شهید بهشتی اقدامات گسترده ای را برای برخورد با دانشجویان معترض به احمدی نژاد آغاز کرده اند؛ در این میان تاکنون ده ها نفر از دانشجویان این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار و برای بیش از 15 نفر از آنان حکم تعلیق از تحصیل صادر شده است. دانشجویان زیادی نیز با احضار به حراست تهدید به بازداشت شده اند.

برخی از دانشجویان در بازگشت از کمیته انضباطی خبر از لیست 180 نفره دانشگاه برای احضار دانشجویان به کمیته و صدور احکام انضباطی برای آنان داده اند.

 

دانشگاه علامه: تعلیق

مدیریت دانشگاه علامه برای چند تن از دختران دانشجو حکم محرومیت از تحصیل صادر کرده و ده ها تن را به کمیته انضباطی فراخوانده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در مصاحبه ای با “مهر” ضمن تشریح نحوه برخورد با بدحجابان در این دانشگاه از احضار دانشجویان بدحجاب به کمیته انضباطی خبر داده و افزوده است: برخی بدحجابان که به این نوع پوشش مصر بوده اند یک تا دو ترم تعلیق از تحصیل حکم انضباطی صادر شده است.

وی با رد آمار اعلام شده از سوی برخی منابع مبنی بر احضار 20 نفر از دانشجویان بدحجاب این دانشگاه به کمیته انضباطی، تعداد این دانشجویان را بسیار بیشتر از این تعداد عنوان کرده و گفته است: تعداد این افراد بسیار بیشتر از این ارقام است به ویژه افرادی که تنها تذکر دریافت کرده اند. اما به دلیل محرمانه بودن آمار و ارقام در کمیته انضباطی امکان اعلام تعداد دقیق آنها وجود ندارد.

 

دانشگاه اهواز: اجرای حکم حبس یک دانشجو

جواد علیخانی دانشجوی سال آخر دامپزشکی و فعال دانشجویی دانشگاه چمران اهواز برای اجرای حکم 3 سال حبس قطعی بازداشت و به زندان اهواز منتقل شد.

این فعال دانشجویی  در پاییز سال 86 بازداشت شد و پس از تحمل 11 ماه زندان با قید وثیقه آزاد شد، در پاییز سال 87 دادگاه انقلاب وی را به تحمل 5 سال حبس تعزیری محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدید نظر به 3 سال حبس قطعی کاهش یافت.

مسئولین دانشگاه چمران امسال از اخذ واحد این دانشجو ممانعت به عمل آوردند و پس از حوادث 16 آذر در دانشگاه چمران وی را به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم  و وی را به دانشگاه ممنوع الورود کردند.

مسئولین سازمان زندانها علی رغم پیگیری های مکرر این دانشجو اجازه انتقال وی را به زندان شهر محل اقامتش (کرج) صادر نکرده اند. در حال حاضر این فعال دانشجویی در بند عمومی زندان اهواز در میان زندانیان عادی نگهداری می شود.

 

دانشگاه اراک: بازداشت یک فعال دانشجویی

بهرام چگینی از فعالین ستاد مهندس موسوی در اراک و از دانشجویان  دانشگاه علم و صنعت اراک قریب به دو هفته است که در بازداشت به سر می برد.

برخی منابع خبر داده اند که  مادر وی بیمارست و بازداشت وی در این شرایط عامل فشار بر خانواده وی  و وخامت وضعیت مادر اوشده  است.

لازم به ذکر است پس از بازداشت آرش صابونچی این دومین بازداشت طی روزهای اخیر در اراک می باشد