جوادی آملی: غرب یک باغ‌وحش منظم است

نویسنده

آیت الله جوادی آملی، یکی از مراجع تقلید قم گفت: غرب یک باغ وحش منظم است و گرنه غربی‌ها با این همه پیشرفت علمی اگر مریخ را هم فتح کنند در آنجا جنگ جهانی به راه خواهند انداخت.

به گزارش روابط عمومی موسسه اسراء، جمعی از مدیران و کارشناسان ارشد وزارت امور خارجه با حضور در محل بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء، با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند. وی خاطرنشان کرد:در تعامل با دیگر کشورها باید حق همه را محترم بشماریم و در عین حال هرگز ارزش و جلال خود را کم نکنیم. ما اگر عادلانه و عاقلانه زندگی کنیم و حرفی را که نمی‌توانیم استدلال کنیم نه بپذیریم و نه بیان کنیم از روابط بین‌المللی خوبی برخوردار خواهیم بود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی درباره مشروعیت مذاکرات هسته‌ای با کشورهای غربی اظهار کرد: اصل مذاکره با هر کسی که حرف تازه‌ای دارد مفید است اما اگر حرف حق ما در آنها اثری نداشته باشد و آنها نیز بر حرف باطل خود اصرار کردند، باید کفایت مذاکرات را اعلام کرد، اما اکنون که کشورها در دهکده جهانی زندگی می‌کنند نمی‌توانیم دور خود دیوار بکشیم و به ارتباط با کشورهای دیگر نیاندیشیم لذا تا آنجا که ممکن است باید به بهانه مذاکرات حرف خود و اسلام را به آنها منتقل کرد که ان‌شاءالله در این امر موفق‌تر از پیش باشید.