فرصتی برای افشای اتهامات رحیمی

نویسنده
نازنین کامدار

» معاون احمدی نژاد نادران را به دادگاه کشاند

الیاس نادران نماینده راستگرای منتقد دولت که به طور مشخص پیگیر پرونده جعل مدرک تحصیلی و فساد اقتصادی محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد است روز گذشته با شکایت وی به دادگاه احضار شد. همزمان با این احضار، پایگاه اطلاع رسانی دولت که پیش از این به دستور احمدی نژاد از استفاده از لقب “دکتر” برای محمد رضا رحیمی منع شده بود، بار دیگر در پوشش اخبار مربوط به سفر وی به سیستان و بلوچستان از این عنوان استفاده کرد.

سایت خبری جام جم آنلاین روز گذشته اعلام کرد:” محمدرضا رحیمی با اتهام نشر اکاذیب و افترا از الیاس نادران نماینده تهران شکایت کرده است که در همین راستا پرونده ای در شعبه 6 کارکنان دولت گشوده شده است. نادران تاکنون حداقل دو بار برای توضیحات به دادسرا احضار شده است”.

این گزارش افزوده: “رحیمی در شکایت خود عنوان داشته که اینجانب از عنوان دکترا برای خود استفاده نکرده و آنچه نادران در این زمینه می گوید کذب است”.

این گزارش روز گذشته درحالی منتشر شد که از صبح دیروز رسانه های حامی دولت اخبار سفر محمد رضا رحیمی به سیستان و بلوچستان را با عنوان “دکتر” منتشر می کردند.

پایگاه اطلاع رسانی دولت از جمله این رسانه ها بود که با وجود ممنوعیت اعلام شده از سوی احمدی نژاد در استفاده از عنوان دکتربرای رحیمی، روز گذشته باز هم او را “دکتر محمد رضا رحیمی” معرفی کرد: “ دکتر محمد رضا رحیمی صبح امروز(دوشنبه) وارد فرودگاه ایرانشهر شد ودر بدو ورود از سوی استاندار و مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت. معاون اول رییس جمهور…”
سایت آتی نیوز در اینباره نوشته است:” پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری صبح امروز در دو خبر مجزا از سفر محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری به استان سیستان و بلوچستان، از وی به عنوان “دکتر” یاد کرد. این در حالی است؛ از سال گذشته که برخی نسبت به مدرک رحیمی اعتراض داشتند و می‌گفتند که مدرک وی دکتری نیست، محمود احمدی‌نژاد گفته بود که دیگر به وی نگوید دکتر و از آن زمان تاکنون این عنوان برای رحیمی به کار برده نمی‌شد”.

اما ساعاتی پس از انتشار این خبر در رسانه های داخلی، پایگاه اطلاع رسانی دولت اخباری را که طی آن رحیمی بها عنوان “دکتر” معرفی شده بود، از خروجی خود حذف کرد.

احضار الیاس نادران به دادگاه، درست در فردای نشست مشترک دولت و مجلس که از بهمن ماه گذشته تا کنون برگزار نشده بود صورت می گیرد. نشستی که به گزارش تابناک، محمد رضا رحیمی نیز در آن شرکت داشته و با برخی از راهیافتگان به مجلس هم گفت و گوهایی داشته است.

بنا به گزارش تابناک، رحیمی در حالی از الیاس نادران شکایت کرده که روز گذشته کوشیده با برخی از منتقدان خود در مجلس از جمله احمد توکلی و علیرضا زاکانی گفت و گو کند اما موفق به این اقدام نشده است.

این گزارش همچنین می افزاید: “پس از انتقادات غلامعلی حداد عادل از اسفندیار رحیم مشایی که در نشست نیز حضور داشت، اعلام شده که به دلیل کمبود وقت، فرصتی برای سخنرانی احمد توکلی وجود ندارد. شنیده ها حاکیست که توکلی قصد داشته است در این سخنرانی به ماجرای فساد اقتصادی و جعل مدرک رحیمی نیز اشاره کند”.

بنا به گزارش ها از تهران، اخبار مربوط به شکایت رحیمی و نیز افشای استفاده پایگاه اطلاع رسانی دولت از عنوان “دکتر” برای رحیمی، روز گذشته در سایت های افراطی و تریبون های احمدی نژاد از جمله جوان آنلاین و رجانیوز سانسور شد.

گفتنی است فروردین ماه گذشته، کامران دانشجو، وزیر علوم دولت احمدی نژاد در جلسه هیات دولت گفته بود رحیمی فاقد مدرک دکترا است و مدرک مورد ادعای وی درمقطع فوق لیسانس نیز اعتبار و سندیت ندارد.

سایت الف، پایگاه خبری نزدیک به احمد توکلی دراینباره نوشته بود: “در جلسه اخیر هیات دولت وزیر علوم براساس تحقیقات خود اعلام کرد آقای محمدرضا رحیمی، مدرک دکتری ندارد و مدرک ارایه شده از سوی وی فاقد صحت و اعتبار است. در این جلسه آقای احمدی نژاد پس از استماع گزارش وزیر علوم اعلام کرد آقای رحیمی از مدرک دکتری استفاده نمی‌کنند و دیگران هم نباید ایشان را دکتر خطاب کنند”.

محمد رضا رحیمی علاوه بر اتهام جعل مدرک تحصیلی، به دلیل هدایت یک باند فساد مالی بیمه ای، مشهور به “باند خانه فاطمی” که تنها در یک مورد برای اجساد فاقد ولی دم، بیمه عمر درست می کرده اند، پرونده ای در قوه قضاییه دارد.

نام وی به عنوان “مفسد اقتصادی” اولین بار از زبان الیاس نادران و پس از سخنرانی صادق لاریجانی، رئیس قوه قضاییه مبنی بر “انهدام یک شبکه فساد اقتصادی در دولت” مطرح شد.

این اتهام بارها از سوی رحیمی رد شده است، اما الیاس نادران، احمد توکلی و علیرضا زاکانی سه نماینده ای هستند که بر پیگیری این پرونده از سوی قوه قضاییه اصرار دارند.

محمود احمدی نژاد در واکنش به این اتهام رحیمی وی را به سمت “دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی” منصوب کرد. او در واپسین دفاع اش از رحیمی عنوان کرد که “رحیمی حتی یک خط تخلف هم ندارد”.

یک نماینده مجلس در مورد احضار نادران به دادگاه به روز گفت: “نادران پیش از این به قوه قضاییه اعلام کرده بود که بهترین فرصت وی برای افشاگری علیه مفاسد رحیمی احضارش به دادگاه است. او تا آنجایی که مطلع شده ام از این احضاریه استقبال کرده و در حال جمع آوری مستندات خود برای ارائه به دادگاه است”.