جلوی اجرای حکم دادفر را بگیرید

نویسنده

mohammad_dadfarb.jpg

تعدادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی با امضای نامه ای سرگشاده خواستار مقابله فوری با اجرای حکم زندان محمد دادفر، نماینده مجلس ششم شدند.

در این بیانیه تصریح شده است: “زندانی کردن دادفر تهدید همه نمایندگان منتخب ملت به عدم مصونیت قضایی حتی در رابطه با طرح دیدگاه‌ها، تحلیل‌ها و نظراتشان پیرامون امور جاری کشور است. زندانی کردن ایشان نقض رویّه‌های متعارف قضایی بر شمول مرور زمان بر احکامی است که بیش از 5 سال از صدور آن گذشته است.”

امضا کنندگان خاطر نشان کرده اند: “دفاع از محمد دادفر دفاع از حقوق قانونی آزاداندیشان و نمایندگان واقعی برای ابراز دیدگاه‌ها و نظرات خویش در رابطه با سرنوشت ملت و امور جاری کشور است. دفاع از این نماینده مردم دفاع از پایه‌ای‌ترین حقوق بشر در آزادی عقیده و بیان است، دفاع از قانون در برابر کسانی است که قانون را تنها بر پایه سلیقه و منافع خویش تفسیر و اجرا می‌کنند.”

در خاتمه بیانیه آمده است: “با توجه به این واقعیات ما امضاء‌کنندگان ذیل از همه مدافعان حقوق بشر، از تمامی نمایندگان راستین مردم و از همه حقوق‌دانان و طرفداران عدالت و آزادی در ایران و هر نقطه‌ای از جهان دعوت فوری می‌کنیم تا در فرصت بسیار اندک باقیمانده به اجرای حکم، با دفاع از ایشان از بدیهی‌ترین حقوق انسان‌ها دفاع کنند. ما از همه کسانی که با طرد تندروی و انتقام به دنبال ایجاد ثبات، نظم، امنیت و فضایی برای رشد و توسعه کشورند دعوت می‌کنیم تا با پیش‌گیری سریع، از زندانی شدن 24 ساعت آینده‌ی این نماینده‌ی شجاع جلوگیری نمایند. “

بیانیه فوق، به امضای علی‌اشرف درویشیان، ناصر زرافشان، احمد زیدآبادی، علی‌اکبر موسوی‌خوئینی، نسرین ستوده، محمد ملکی، پروین بختیارنژاد، سید علی صالحی، کیوان صمیمی، تقی رحمانی، رضا علیجانی، محمدعلی عمویی، مجید تولّایی، فریبا داودی مهاجر، علیرضا جباری، سعید حبیبی، فاطمه حقیقت‌جو، فریبرز رییس‌دانا، مریم شبانی، حجت‌الله شریفی، حسین لقمانیان، نرگس محمدی، محمد بهزادی، علی نیکونسبتی، محمد هاشمی، میرمحمود یگانلی، فرید مدرسی، عبدالله مؤمنی … و تعداد بسیار دیگری از فعالان ایرانی حقوق بشر رسیده است.