اگر حرف نزنی می گن لالی؟

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این چه مملکتیه ما داریم؟ من از شما می پرسم… نه عزیزم. شما را عرض نکردم، اون یکی… آره از شما… دقیقا از خود خود شما. این چه مملکتیه ما داریم؟ چرا اینجوری نگاه می کنی؟ چرا حرف نمی زنی؟ چرا هیچکس پاسخگو نیست؟ یعنی چی آخه؟ الان هر طرف را که نگاه می کنی، یکی نفر نشسته ساز خودش را می زند. مگر مملکت قانون ندارد؟ نه اینکه ما خدای ناکرده یابو ورمان داشته باشد و فکر کنیم خیلی قانون دارد. ولی بالاخره یک کمی قانون که دارد. حالا قانون یا هر ساز دیگری، کاشکی فقط می خواستند ساز خودشان را بزنند، عیبی نداشت. به خدا راضی بودیم. از وقتی این خواننده ها و نوازنده های جدید فعالیتشان را شروع کرده اند، خدا را شکر گوشمان به انواع و اقسام آلودگی های صوتی عادت کرده، مشکلی نداریم. ولی بدبختی اینجاست که هر کدامشان می خواهند یک کارهای دیگری هم بکنند که اصلا آلودگی صوتی اش قابل تحمل نیست.

مثلا همین آقای یحیی آل‌اسحاق، نامزد مورد حمایت حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری، گفته “در صورتی که رئیس جمهور شوم عفو عمومی اعلام خواهم کرد.” یعنی چی عفو عمومی اعلام خواهم کرد؟ خب این حرف یعنی چی؟ فردا اگر این غربی ها و آمریکای جنایتکار که ما الآن در وسط قلبش به سر می بریم، این حرف شما را بشنود پیش خودش چه فکری می کند؟ عفو عمومی که شامل دزد و قاتل و قاچاقچی نمی شود، شامل زندانی های سیاسی و فکری و عقیدتی و مذهبی می شود. مگر ما سرجمع چند تا زندانی سیاسی و فکری و عقیدتی و مذهبی داریم که شما می خواهی عفو عمومی اعلام کنی؟ چرا به این مملکتی که بقول رئیس جمهورش در آن آزادی تقریبا مطلق است ظلم می کنید؟ تازه این رئیس جمهور نصف مشاورانش تحت تعقیب هستند، چند تا هم زندانی شدند، مشاور مطبوعاتی خودش را نمی تواند در زندان ملاقات کند و معتقد است آزادی تقریبا مطلق است. در چنین شرایط پرتقالی این یکی هنوز نیامده می خواهد عفو عمومی بدهد. انگار عفو عمومی دست رئیس جمهور است. رئیس جمهور سابق که نصف مشاورین و وزرایش زندانی هستند مرخصی نمی توانند بگیرند، لااقل یک جوری حرف بزنید که گنجایش داشته باشد. نکند می خواهی رهبر بشوی یا می خواهی مرتضوی یا اژه ای بشوی.

از این گذشته، جرم این روزنامه نگارها و فعالان سیاسی، وکلا و دراویش و وزرا و نمایندگان مجلس و عابران پیاده ای که توی زندان ها هستند که سیاسی نیست. اینها هر کدامشان یک جرم خیلی بدی مرتکب شده اند که حتی قاضی صلواتی هم تا الان رویش نمی شود به مردم بگوید. تازه خیلی هایشان از خجالتشان دادگاه هم نرفته اند، همینطوری به صورت خودجوش رفته اند خودشان را به زندان اوین معرفی کرده اند، گفته اند ما یک کار خیلی بدی کردیم، بگیرید ما را بیندازید زندان. حالا خدا را خوش می آید شما بیایی اینهایی که به هتل اوین رفته اند را به زور بریزی وسط خیابان؟ می ماند دو سه نفر دیگر مثل میر حسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد که آنها هم زندانی نیستند. خوش و خرم دارند توی خانه خودشان زندگیشان را می کنند، فقط چون کلید خانه خودشان را گم کردند، نمی توانند از خانه شان بیایند بیرون… این دیگر اینهمه شلوغ بازی ندارد. خیلی که می خواهی کار بکنی، یک کلید ساز بیاور در خانه شان را باز کن… عفو عمومی نمی خواهد.

یا مثلا علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرده “چنانچه غرب تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند٬ ما آماده ایم غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را به طور موقت متوقف کنیم.” خب شما غلط می کنید آماده اید غنی سازی اورانیوم را متوقف کنید. اینهمه اهداف صلح آمیز مملکت روی زمین بماند که چی؟ مگر کسی حق مسلم خودش را هم متوقف می کند؟ شش سال زور زدید تا قانع شدیم که غنی سازی حق مسلم ماست، حالا می گوید می خواهیم از حق مسلم مان بگذریم. تازه عادت کردیم هر دو ماه ارزش پول کشور نصف بشود، آن وقت وسط ایثارگری می خواهید ضدحال بزنید؟ ما تازه دارد یک کمی در این موقعیت جنگ بدر و احد بهمان خوش می گذرد. مگر از شما کم می شود یک کمی آب زیر پوست مردم بدود، یک نفس راحتی بکشند، یک کمی طعم مقاومت را بچشند؟ بخل و حسادت تا به کی؟ اصلا به شما چه مربوط که می خواهید متوقف کنید؟

بعد هم، شما به چه حقی می خواهید جلوی پیشرفت و برکت کشور را بگیرید؟ چشم ندارید صعود ملت ایران را به همه قله های پیشرفت و ترقی ببینید؟ یعنی چی چنانچه غرب تحریم ها علیه ایران را لغو کند؟ این تحریم ها برای ملت ایران خیر و برکت است. مگر غرب دست خودش است که خیر و برکت ها را همینطوری لغو کند؟ ما تازه داریم از برکت این تحریم ها هی پیشرفت می کنیم، هی صعود می کنیم، هی رکورد می زنیم، هی روز به روز برای مردم دنیا الگوتر می شویم. اگر غرب خدای نکرده، زبانم لال خریت کرد و به حرف شما گوش داد و این تحریم ها را برداشت شما جواب ملت های دنیا که چشمشان را به ما دوخته اند می دهید؟

حالا اینوقت سال ملت های دیگر الگو از کجایشان در بیاورند هی چشمشان را بدوزند به پیشرفت هایش؟ اصلا ملت های دنیا به کنار، جواب چین و روسیه و کره شمالی را کی می خواهد بدهد؟ این بنده های خدا، البته هیچ کدامشان به خدا اعتقاد ندارد، ولی به روح که اعتقاد دارند، برای سی و پنج سال بعدشان هم روی پول ملت ایران حساب کرده اند. نصف چشم اندازه شان برای آینده را بر اساس استقامت و پایمردی و پافشاری دولت ایران بر مواضع هسته ای مردم تنظیم شده. آنوقت چنانچه غرب تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند٬ ما آماده ایم غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد را به طور موقت متوقف کنیم؟ واقعا که!

یا مثلا رضا محمدسلیمانی٬ فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفته” سپاه پاسداران در انتخابات آتی ریاست جمهوری، منویات رهبری را تبیین می کند”

یعنی چی؟ به سپاه چه مربوط منویات رهبری را تبیین کند؟ مگر رهبری خودش زبانش اینجوری است؟… بالاخره رهبر کشور است، منویاتش را که باید بتواند خودش تبیین کند. رهبری نظام الحمدالله منویات ملت مصر و لیبی و یمن و غیره را جیک ثانیه با چشم بسته تبیین می کند و مشخص می کند ملت های دیگر که نه آنها را دیده و نه آنها را می شناسد، منویات شان از انقلاب عربی همان بیداری اسلامی بوده و آن وقت خودش نتواند منویات خودش را تبیین کند. از این گذشته، اصلا ما کاری به رهبری نداریم، مگر سپاه خودش بیکار است هی منویات رهبری را تبیین می کند. وظیفه ذاتی سپاه مهندسی انتخابات است. رهبری خودش منویاتش را تبیین می کند، سپاه هم اگر خیلی مرد است انتخابات را یک جوری مهندسی بکند، دو سال بعد نتیجه اش جفت پا نرود توی بصیرت رهبری.

یا مثلا محمدحسن نامی٬ وزیر ارتباطات گفته « طی چهار ماه آینده گوگل ارث اسلامی را با نام بصیر راه اندازی می کنیم»… خیلی بی جا می کنید. چهار سال پیش پروژه بصیرت آقا را عملیاتی کردند، هنوز جایش درد می کند، جفت پا رفته توی چشم آقا در نمی آید. چه برسد به این پروژه بصیر که تازه یک “ت” هم کم دارد. حالا خوب است یک “ط” دسته دار اضافه ندارد. بعد هم، با این ادا و اطوارها که دنیا اسلامی نمی شود. مثلا فرض کنید آمریکا و اروپا و اسرائیل و این کشورهای حاشیه خلیج فارس را هم از توی نقشه جغرافیا پاک کردید. آخرش که چی؟ خودشان را که نمی توانید پاک کنید. آدم باید یک کار حسابی بکند که خیر دنیا و آخرتش تضمینی باشد. آدم باید یک ذره چیز… جیگر داشته باشد. با این سوسول بازی ها که کاری درست نمی شود.

وقتی امام صاحب رحلت گفت اسرائیل باید از صفحه روزگار حذف شود، وقتی مموتی می گوید اسرائیل باید از نقشه جغرافیا پاک شود، که منظورشان اینطوری نیست. منظورشان این است که بزنید خواهر و مادر هر کشوری را که دوست ندارید، بفرستید خانه بخت. از این کیم جونگ ایل است، کیم جونگ اول است، کیم جونگ یول است، کیم جونگ گاگول است… حالا کیم جونگ کوفت، از این یاد بگیرید. هنوز سی سالش نشده می خواهد کل قاره آمریکا را از کره زمین پاک کند. چی از این بچه مزلف کم دارید که تازه همسرش هم کیف پرادا دارد، ضعیفه شما که ندارد. البته این را مزخرف گفتم دویست تایش از در عقب هتل وارویک به بچه های نارمک و فک و فامیل احمدی نژاد رسید شاید به تو هم رسیده باشد؟ خدا را شکر شکل و شمایل مملکت داریتان که با هم مو نمی زند. وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردممان هم که کم کم دارد به هم شبیه می شود. خدا را شکر در عرصه بین المللی هم که مثل دو قلو های به هم چسبیده هر کجا دارند تحریم و قطع نامه و اعلامیه صادر می کنند، با هم هستید… می ماند یک بمب اتمی، که آن را هم یک جوری با هم صلاح می رویم. تا تهرانش را آنها بیاورند، از تهران به تل آویو و حیفایش را هم شما بفرستید برود… والا به خداااا