ترس از گسترش مسیحیت میان جوانان

نویسنده

» مقاله لیبرتی نیوز در باره سوزاندن انجیل در ایران

پاتریک گود اناف

 یک روحانی شیعه وابسته به رژیم ایران در مورد «خطر» گسترش مسیحیت در جمهوری اسلامی هشدار داده است. این هشدار در میان گزارشاتی از مبارزه تبلیغاتی ضد مسیحیت و ضبط هزاران جلد انجیل صورت می گیرد.

بنا به گفته محبت نیوز، خبرگزاری مستقل مسیحی ایرانی، آیت الله هادی جهانگشا از”گسترش مسیحیت در میان جوانان ما” ابراز نگرانی کرده و به در دسترس بودن برنامه های تلویزیونی ماهواره ای مسیحی، کتاب ها و اشیاء مربوط به مسیحیت اشاره کرده است.

محبت نیوز از قول او نوشته: “هر کسی در جامعه باید مسئولیت خود را در این زمینه احساس و نقش خود را در گسترش اسلام ناب و مبارزه با فرهنگ نادرست و تحریف شده ایفا کند.” او این سخنان را در نطقی در باره مهدویت بین کرد.

هفته گذشته، محبت نیوز گزارش داد که مقامات 6500 انجیل در قطع  جیبی را در شمال غربی  ایران توقیف کردند. مجید ابهری، مشاور پارلمانی ایران به خبرگزاری مهر گفته است که مبلغان مسیحی به فریب ایرانیان، به ویژه جوانان مشغول هستند.

 

ابهری گفت: “آنها دست به تبلیغات وسیعی زده اند و با صرف مبالغ هنگفت و تبلیغات دروغین مردم را منحرف می کنند”. وی گفت:  “نکته مهمی که باید توسط سازمان های اطلاعاتی، قضایی و مذهبی در نظر گرفته شود آن است که اکنون همه ادیان در حال تقویت  خود  برای مقابله با اسلام هستند؛  در غیر این صورت این تعداد زیاد انجیل چه معنی دارد؟”

محبت نیوز از ضبط انجیل در ماه فوریه گذشته هم سخن گفته است، زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و مقامات امنیتی در بازرسی معمول از یک اتوبوس در  مرز ایران و ترکیه 600 جلد انجیل را پیدا کردند و همراه با مشروبات الکلی که مصادره کرده بودند آتش زدند.

حادثه مشابهی در همان منطقه در ماه اکتبر گذشته نیز اتفاق افتاده است که در آن مقامات به توقیف و سوزاندن انجیل پرداخته اند.

در رویداد سوم، در ژوئن 2010 ، انجیل هایی در یک شهر مرزی عراق کشف شده بود. محبت نیوز می گوبد وب سایت رسمی سپاه پاسداران در آن زمان آمریکا را، در کشور همسایه عراق،  متهم به توطئه برای قاچاق انجیل به ایران کرد.

صندوق برناباس، سازمانی که با اقلیت های مسیحی در جوامع اسلامی کار می کند، گزارش داده است که مقامات ایرانی در هفته های اخیر دست به  تبلیغات ضد مسیحی گسترده ای در رسانه های دولتی کرده اند.

در این گزارش گفته شده که: “ماه گذشته، کاریکاتورهای توهین آمیزنسبت به تصویر مسیح و مسیحیان درمجله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جوان، منتشر شده است. داستان های نادرست و توهین آمیز در مورد مسیحیان نیز در رسانه های دولتی ظاهر شده است. یکی از این مقالات که در وب سایت جوان منتشر شده ادعا می کند که زنان مبلغ انجیل به فروشگاه ها می روند و به این بهانه وارد گفتگو با کارکنان می شوند و سپس به آنها پیشنهاد جنسی می کنند و به اسلام توهین توهین می کنند.”

حکومت ایران ادعا می کند که آزادی مذهبی را رعایت می کند و درقانون اساسی آن ادیان مسیحیت، یهودی او زرتشتی، به رسمیت شناخته می شود و آنها به عنوان اقلیت های مذهبی، مجازهستند که به مراسم مذهبی خود بپردازند.

ایران در برابر شورای حقوق بشر سازمان ملل در اوایل سال گذشته اعلام کرد که این سه اقلیت دینی “در حدود قانون، برای انجام مناسک و مراسم مذهبی خود آزاد هستند.”

گفته شده  که “دولت جمهوری اسلامی ایران و همه مسلمانان موظف هستند در انطباق با هنجارهای اخلاقی و اصول عدالت و عدل و انصاف اسلامی با غیر مسلمانان  رفتار کنند و به حقوق بشر احترام بگذارند.”

با وجود چنین ادعاهایی،  گزارش هایی از آزار و اذیت مذهبی همچنان وجود دارد؛ از جمله تازه ترین مورد آن است که یک کشیش به جرم ارتداد به اعدام محکوم شده است.

دفاتر انجمن ایرانی انجیل، دهه هاست که بسته شده است و مقامات اجازه انتشار یا تجدید چاپ انجیل را در ایران نمی دهد.

به این دلیل، تنها راه مسیحیانی که نیاز به انجیل فارسی دارند، این است که آن را از مرز از کشورهای همسایه قاچاق کنند.

یکی از سازمان هایی که برای ایرانیان انجیل تهیه می کند، موسسه الام است که می گوید 100هزار جلد انجیل و به همین تعداد عهد جدید را در سال 2010 توزیع کرده است.

وب سایت این موسسه می گوید “با وجود پشتیبانی محدود، بیش از یک میلیون کتاب عهد جدید و نیم میلیون انجیل کامل در سال های اخیر در دسترس قرار گرفته است”. این موسسه می گوید با وجود خصومت سبعانه  دولت ایران با کتاب مقدس، مسیحیان شجاع جان خود را به خطر اندخته اند تا هم وطنان آنها بتوانند کتاب مقدس را بخوانند. برخی از آنها به این دلیل در زندان هستند.

موسسه الام در سال 1988 توسط روسای ارشد کلیسای ایران در بریتانیا تاسیس شد؛ هدف آن “تماس با ایران و مسیحیان فارسی زبان” است.

این گزارش می گوید که در زمان انقلاب اسلامی در سال 1979، کمتر از 500 مسیحی شناخته شده ایرانی با پس زمینه اسلامی وجود داشت.

“امروزه محافظه کار ترین برآوردها حاکی ازوجود حداقل 100هزار مسیحی در کشور است.”

منبع:http://www.haaretz.com/news/middle-east/report-north-korea-sent-nuclear-software-to-iran-1.380409 لیبرتی نیوز– 26  اوت