سیاستسرداران

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

بعد از اینکه احمدی نژاد یک هفته قبل اعلام کرد که دست احزاب را از دولت کوتاه کرده است، این سووالات مطرح شد که « مگر ما حزبی هم داریم؟» و سووال بعدی مطرح شد که « مگر احزابی که وجود ندارند، قبلا در دولت ها دست داشتند؟» و سووال سوم نیز بی پاسخ ماند که «مگر تا به حال احزابی که وجود ندارند، از دولت پول می گرفتند که حالا دولت تهدید کرده که به احزاب یک ریال هم باج نمی دهد؟» همزمان با اعلام این نکته که دولت به احزاب هیچ باجی نمی دهد، اعلام شد که دولت بودجه سازمان جوانان را ده برابر کرده است. البته پس از این اظهار نظر رئیس جمهور هیات های موتلفه و مشارکت و مهدی کروبی و غیره به وی جدا و شدیدا اعتراض کردند. عماد افروغ هم گفت: « در کشوری که حزب نباشد، عقلانیت سیاسی جانیفتاده است.» در پاسخ به اظهارات افروغ یکی از اطرافیان رئیس جمهور از وی پرسید: « این عقلانیت سیاسی که می گی چی هست؟» صفدر حسینی هم از اردوگاه اصلاح طلبان توضیح داد که « احمدی نژاد به سازمان هایی که به مثابه سازمان رای او عمل می کنند، باج می دهد.» در حال حاضر این سووال با جدیت مطرح است که « برای یک دولت مثل دولت احمدی نژاد اصولا وجود احزاب در انتخابات بهتر است یا وجود نظامیان؟» آگاهان انتخاباتی با کمی اندیشه به این سووال، موارد زیر را پاسخ دادند:

اول: اصولا با توجه به اینکه قانون و سنت و امام خمینی و رهبر معظم و روحانیون و مقامات و گذشته و حال و آینده، حضور نظامیان را در سیاست ممنوع کرده اند، پس بهتر است از نظامیان در انتخابات استفاده شود.

دوم: بودجه کشور و پول نفت، مخصوص رئیس جمهور و علاقمندان اوست، و رئیس جمهور در حال حاضر به نظامیان علاقه دارد. به همین دلیل دولت باید از نظامیان که اصولا کار آنها در زمان صلح برگزاری انتخابات و در زمان جنگ، جلوگیری از برگزاری انتخابات است، استفاده کند که بیت المال حیف و میل نشود.

سوم: احزاب ممکن است مخالف دولت باشند، در حالی که نظامیان موافق دولت هستند، به همین دلیل طبیعی است که عقل( و بخصوص زور) حکم می کند که دولت در انتخابات از نظامیان برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کند. و در این حالت احزاب می توانند به جای نظامیان به فعالیت مسلحانه بپردازند.

چهارم: در ایران کار احزاب دستگیر شدن و اعتراف کردن است و این کار در قانون نیز تعریف شده و اگر هم نشده باید تعریف شده و تصریح گردد، پس نتیجه می گیریم که اصولا شرکت احزاب در انتخابات یک عمل بیهوده است که به نفع مصالح کشور نیست.

پنجم: احزاب مجموعه انسانهایی است که فکر می کنند و عمل سیاسی می کنند، به همین دلیل اصولا حضور احزاب در حال حاضر در کشور نه تنها در انتخابات که در خیابان هم مضر است.

ششم: با توجه به اینکه به قول رئیس جمهور امر رسیده است« حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله…» به همین دلیل حزب در قرآن اهمیت فراوان دارد، ولی در انتخابات و دولت اهمیت خاصی ندارد، بنابراین در انتخابات به جای احزاب بهتر است از نظامیان استفاده شود.

هفتم: با توجه به اینکه امام خمینی فرموده اند که « میزان رای ملت است» و نظامیان هم می دانند رای ملت چیست، در حالی که احزاب هیچ اطلاعی از رای ملت ندارند، دولت باید از نظامیان در انتخابات استفاده کند.

هشتم: دولت مسوول حفظ و مصرف و نابودی و ریخت و پاش بیت المال است، به همین دلیل دولت نمی تواند پول بیت المال را که متعلق به همه مردم است، بدهد به احزابی که نماینده 70 درصد افکار عمومی هستند، در حالی که نظامیان نماینده 100 درصد افکار عمومی و در بعضی موارد تا 120 درصد افکار عمومی هستند، به همین دلیل دولت باید برای اینکه معلوم شود در انتخابات رای مردم همان رای نظامیان است، از آنها استفاده کند، وگرنه ممکن است انتخاباتی که احزاب در آن مشارکت داشته باشند نتیجه اش همان باشد که مردم دوست دارند، آن وقت چه خاکی به سرمان کنیم؟

نهم: برگزاری انتخابات بخصوص حفاظت از آرای مردم و صیانت از انتخاب مردم و شمارش آرای ملت و حمل و نقل صندوق های رای گیری و این جور مسائل، ممکن است نیاز به چیزهایی مثل توپ، تانک، زیردریایی، هلی کوپتر، توپ ضدهوایی، منور، آرپی جی هفت داشته باشد که این وسایل در دسترس همه احزاب نیست، پس بهتر است به جای احزاب در انتخابات از نظامیان استفاده کرد.

دهم: مهم ترین ضرورت استفاده از نظامیان به جای احزاب در انتخابات این است که وقتی احزاب در انتخابات تاثیر داشته باشد، ممکن است نمایندگان مردم انتخاب شوند و این فاجعه ای است که نظامیان باید جلوی آن را بگیرند.


حمله به ایران، دور یا نزدیک؟

رهبر کشور، در اولین نماز جمعه ماه رمضان از دولت احمدی نژاد حمایت کرد، خواستار محاکمه جرج بوش شد، از مسلمانان خواست علیه اسرائیل اقدام کنند، پیروزی هسته ای ایران را تبریک گفت، خواستار خروج سریع نیروهای آمریکایی از عراق شد و اعلام کرد که ایران برترین قدرت نظامی منطقه است. و به عبارت دیگر همه کارهایی را که احتمالا باعث ترغیب آمریکا به جنگ با ایران می شود. روزنامه الوطن هم نوشت: « 600 موشک ایرانی به سوی اسرائیل نشانه رفته است.». در مقابل جرج بوش با خروج تدریجی نیروهای ارتش آمریکا از عراق موافقت کرد. اما الکساندر ولادیمیروف، ژندال روس نسبت به حمله نظامی آمریکا به ایران هشدار داد. گاردین هم نوشت: « جنگ غیرمستقیم آمریکا در آینده نزدیک می تواند به جنگ مستقیم تبدیل شود.» از طرف دیگر در مناطق مرزی با عراق نیروهای آمریکایی و انگلیسی مانور دادند، ایران هم اعلام آماده باش نظامی کرد. فاکس نیوز هم طرح بمباران 2500 نقطه ایران در 48 ساعت را خبر داد. آلمان اعلام کرد که از تحریم ایران حمایت نمی کند، در عوض فرانسه اعلام کرد که از تحریم ایران حمایت می کند، آمریکا هم گفت: حالا که آلمان در تحریم حمایت نمی کند، ما به حمله نظامی فکر می کنیم. البته، آمریکا رسما اعلام کرد: « صحبت درباره حمله ایران بی معنی است.» فعلا دو نظر مهم وجود دارد؛ نظر اول: احتمالا آمریکا بزودی به ایران حمله می کند. نظر دوم: احتمالا آمریکا بزودی نابود می شود.

کی باید چی کار کنه؟

رهبر انقلاب و مسوول مبارزه با استکبار جهانی گفت: « جرج بوش محاکمه خواهد شد.»

رئیس جمهور و مسوول مستضعفان عالم گفت: « اروپا با نظر ایران در مورد فلسطین موافق است و ایران آماده است رفراندوم را در فلسطین برگزار کند.»

قوه قضائیه و دولت ایران کانادا را به نژادپرستی و نقض حقوق بشر متهم کرد.

علی لاریجانی گفت: « دولت عراق، ایرانی نیست.»

وزیر کشور و مسوول سیاست خارجی گفت: « پکن با تحریم ایران مخالف است.»

استاندار تهران و مسوول مسکن کشور گفت: « مطبوعات عامل گرانی مسکن هستند.»

نیروی انتظامی اعلام کرد از این به بعد اسکی مختلط و سگ ممنوع است.

انصار حزب الله، ضابطین وزارت ارشاد، سالن یک کنسرت موسیقی را در گرگان اشغال و آن را تعطیل کردند.

یک بازیکن تیم ابومسلم، یک روزنامه نگار ورزشی را در جلسه مطبوعاتی کتک زد.

حجت الاسلام قابل و شش فعال حقوق بشری دستگیر و زندانی شدند و دولت ایران خواستار رعایت حقوق بشر در آمریکا و کانادا شد.

وزیر مسکن همزمان با افزایش قیمت نفت به 80 دلار گفت: « قیمت مسکن در سال گذشته 46 درصد افزایش یافته است.»

الیاس نادران نماینده مجلس گفت: دولت به جای انکار گرانی ها با مردم همدردی کند.

کارهای مثبت احمدی نژاد

اصلا اینطور نیست که فکرکنیم که احمدی نژاد تمام کارهایی که انجام داد، غلط بود و به قول محمد هاشمی( ممد دون کورلئونه) « دولت نهم هیچ شاخص مثبتی ندارد.» به نظر من دولت احمدی نژاد بسیاری از کارها را سهوا یا عمدا انجام داد که این کارها بسیار مثبت بود و در آینده حتما باید توسط روسای جمهور بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. برخی کارهای مثبت احمدی نژاد بدین شرح است:

اول: بعد از احمدی نژاد دیگر معیار خاصی برای رئیس جمهور شدن وجود ندارد، یعنی هرکسی می تواند رئیس جمهور شود.

دوم: روسای جمهور ایران و آمریکا می توانند به هم نامه بنویسند و اگر دوست داشتند با هم مذاکره کنند.

سوم: رئیس جمهور می تواند هر کاری دلش خواست با پول کشور و ملت بکند.

چهارم: دیگر تابویی به نام احترام به روحانیت و مرجعیت وجود ندارد.

پنجم: یک زن معمولی می تواند به همه رهبران انقلاب هر اتهامی بخواهد بزند و آنقدر آزادی دارد که حتی می تواند به خانواده اش هم هر چی دلش خواست بگوید.

ششم: رئیس جمهور می تواند با هر کشوری دوست داشت، به هر شکل که دوست داشت رابطه برقرار کند یا با هر کشوری قطع رابطه کند و مجلس هیچ اهمیتی ندارد.

هفتم: رئیس جمهور می تواند با هر لباسی در هر وقتی هر جایی برود و هر کاری خواست بکند.

هشتم: از این به بعد جز امام خمینی و رهبری حکومت به هرکسی می توان هرچیزی گفت، هیچ اشکالی ندارد.

نهم: رئیس جمهور می تواند هر تصمیمی در مورد تعیین نام شهرها، میزان زاد و ولد، نحوه دفاع در فوتبال، نحوه سرویس زدن در والیبال، شیوه نسخه نویسی برای پزشکان، کمک مالی به کشورهای جهان، دادن پول نقد به طرفداران در شهرستانها، تغییر وزیر، تغییر واحد پول کشور، تبدیل یک وزارتخانه به یک وزارتخانه دیگر، یا هر کاردیگری که دوست داشت، بکند.

دهم: در اکثر کشورهای دنیا معمولا رئیس جمهور صریحا دروغ نمی گوید، یا اگر هم یک بار این کار را کرد، دائما آن را تکرار نمی کند، بعد از احمدی نژاد هر کسی رئیس جمهور شود، می تواند هر دروغی خواست بگوید.

یازدهم: لزومی ندارد دولت برای هیچ کاری هیچ برنامه ای داشته باشد و رئیس جمهور می تواند هر سال هر چیز جالبی را که به نظرش خوب آمد یا حوصله اش را داشت انجام دهد.

دوازدهم: لزومی ندارد رئیس جمهور هیچ اطلاعی در مورد تاریخ یا جغرافیای کشور، پرچم کشور، سرود ملی کشور، زبان فارسی، زبان های دیگر داشته باشد.


حرف می زد؟ چی می گفت؟

محققان اعلام کردند که « انسان از یک میلیون سال قبل به همین شکل امروزی حرف می زد.» همزمان با اعلام نتیجه این تحقیق، مصطفی تاج زاده اعلام کرد: « رئیس جمهور حتی حرف زدن هم بلد نیست.»