حاشیه‌های تصویب پانزده دقیقه‌ای توافق هسته ای در مجلس + عکس

نویسنده

تصویب جزئیات طرح توافق هسته‌ای در مجلس شورای اسلامی با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. به گزارش ایسنا، در جریان کشمکش‌هایی که بر سر رأی‌گیری در مورد طرح اجرای برجام در مجلس پیش آمد، جواد جهانگیرزاده (موافق) و مهرداد بذرپاش (مخالف) با یکدیگر درگیر شدند که تعدادی از نمایندگان آنها را جدا کردند.

 

جزئیات این طرح در شرایطی به تصویب رسید که هیئت‌رئیسه مجلس گفته بودند بیش از ۲۰۰ پیشنهاد اصلاحی در مورد این طرح دریافت کرده‌اند.

 

همچنین مهدی کوچک‌زاده، از نمایندگان مخالف اعلام کرد که علی لاریجانی، رئیس مجلس قبل از آغاز جلسه علنی به نمایندگان گفته است که “کشور تصمیم گرفته که امروز پیشنهادات مطرح نشود”.

 

به گزارش تسنیم، آقای کوچک زاده که از مخالفان توافق جامع اتمی بود گفته است که وقتی از آقای لاریجانی پرسیده شد که این تصمیم را چه کسی گرفته است، او گفته: “ همانی که خودت می‌دانی “.

 

به گفته آقای کوچک زاده، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس هم به نمایندگان گفته است که دیشب رئیس مجلس به اتفاق علی شمخانی (دبیر شورای عالی امنیت ملی) و اصغر حجازی (از مسئولان عالی‌رتبه دفتر آیت‌الله خامنه‌ای) تصمیم گرفته‌اند که طرح اجرای برجام به سرعت بررسی و تصویب شود.

 

آقای کوچک زاده گفت: “ما تنها می‌خواهیم بگوییم که طبق گفته آقای باهنر، این موضوع تصمیم رهبری نیست که به مجلس ابلاغ شده… این تصمیم لاریجانی، شمخانی و حجازی است.

این طرح امروز در مجلس و با ریاست لاریجانی ظرف ۱۵ دقیقه تصویب شد. ۲۵۰ نماینده مجلس با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع تصویب کردند.