صادرات مغز، واردات کفش

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

تبریک تبریک تبریک، دیروز بی بی سی کارش را آغاز کرد. جدا از همه چیزهای خوب این شبکه که در عرض یک روز سطح خبر و تصویر به زبان فارسی را پنجاه سال جلو برده است، این واقعه را به دوستانمان تبریک عرض می کنیم. و در همین راستا آخرین خبرهای ایران را به عرض می رسانیم.

محسنی اژه ای وزیر اطلاعات گفت: “بی بی سی فارسی را خلاف امنیت ملی کشور می دانم.” وی احتمالا اعلام کرد یک شبکه فارسی زبان حق ندارد از مجری زنی که هم قیافه اش خوب است، هم لباس تمیز پوشیده، هم درست حرف می زند، استفاده کند. در عوض دولت ایران اعلام کرد برای احترام به فرهنگ ایرانی و گسترش خبررسانی برای ایرانیان، علاوه بر جلوگیری از کار همه شبکه های تلویزیونی در ایران، یک شبکه تلویزیونی در ونزوئلا قصد دارد یک شبکه تلویزیونی به زبان اسپانیایی در بولیوی نیز دائر کند. دولت ایران اعلام کرد اگر بی بی سی برنامه هایش را افزایش دهد، ایران نیز برای تلافی در تمام کشورهای آمریکای لاتین شبکه تلویزیونی دائر خواهد کرد.

برادران علایی به تلاش برای براندازی نرم محاکمه شدند. این دو برادر به نامهای آرش و کامیار، که تحقیقات شان درباره ایدز بود به اتهام اینکه در این مورد تحقیق کرده اند، دستگیر شدند. قاضی حسن حداد گفت: “آمریکا که قصد نفوذ به ایران را دارد، به غیر از استفاده از شیوه های تند و خشن، از راه های دیگر هم برای جذب افرادی که ممکن است در آینده برای مقاصد خود استفاده کند، اقدام می کند.” این دو برادر متهم هستند که آمریکا قصد جذب آنها را داشته است. دولت در عوض اعلام کرد به جای جذب مغزهای فرار کرده از کشور، قصد دارد “منتظرالزیدی” خبرنگار عراقی را که مغزش در همین حد کار می کرد که به جای قلم از کفش استفاده کرد، را به عنوان بورسیه رشته کفاشی و امور استراتژیک به دانشگاههای ایران جذب کند.

روزنامه همشهری بخاطر مصاحبه با داریوش اقبالی، خواننده لس آنجلسی که سالهاست دیگر در لس آنجلس زندگی نمی کنند، توقیف شد. این خواننده لس آنجلسی متهم است که خواننده دلس آنجلسی است، اما داریوش اقبالی در مورد ترک موارد مخدر مصاحبه کرده است، نکته مهم این است که عکس این خواننده چاپ نشده و اسم او هم نوشته نشده، بلکه اسم محمود اقبالی نوشته شده است. یعنی نه اسم داریوش است، نه عکس اوست، نه مصاحبه درباره موسیقی است…. روزنامه همشهری توقیف شد و در عوض گروهی از دانشجویان که اعلام کردند برای سر حسنی مبارک یک میلیون دلار جایزه می دهند، تشویق شدند. دولت اعلام کرد که چون ایران در مصر سفارتخانه ندارد، دولت شرمنده دانشجویان است و فقط پولش را می دهند، خود دانشجویان یک کسی را پیدا کنند که بخاطر حفظ این وضع میمون، سر مبارک ایشان زیر آب برود.

یازدهمین دانشجوی دانشگاه شیراز به اتهام این که یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز در سخنرانی علی لاریجانی گفته است “من از احمدی نژاد بدم می آید” دستگیر شد، در عوض دهها دانشجوی بسیجی که به باغ سفارت انگلیس و سفارت مصر حمله کرده و به این ساختمان ها خسارت وارد کرده بودند، مورد تشویق قرار گرفتند و دولت برای اینکه مشکلی برای آنان پیش نیاید خسارت حمله آنان به سفارت انگلیس و مصر را پرداخت.

عروسک باربی از سوی آیت الله مکارم شیرازی به عنوان یک عنصر صهیونیست شناخته شد و خرید و فروش آن حرام و بازی با آن در حکم محاربه با امام زمان اعلام شد. وی گفت: دارا و سارا نیز به دلیل داشتن روابط مشکوک تحت بازداشت هستند. همزمان با همین اقدام، یک کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ایران به غزه، از جمله انواع موشک زمین به زمین و زمین به جاهای دیگر، توسط اسرائیل و تعدادی کشتی حاوی اسلحه ایرانی برای ونزوئلا در ترکیه توقیف شد.

تعدادی از هموطنان عزیز به خانه یک برنده صلح نوبل حمله کردند و تابلوی خانه اش را کندند. و برای اثبات حسن نیت شان تعدادی از مادران صلح را کتک زدند. در عوض 70 هزار نفر از دانشجویان برای انجام عملیات انتحاری ثبت نام کرده و از خدا خواستند به آنها توفیق دهد تا هرچه زودتر بمیرند.

یک نفر ژینوس سبحانی، منشی “کانون مشارکت برای پاکسازی مین” دیروز صبح به اتهام اقدام به خنثی کردن مین بازداشت شد. در عوض گروهی از دانشجویان طرفدار دولت رسما اعلام کردند که قصد دارند دست به هواپیماربایی زده و برای جنگ با اسرائیل به غزه بروند

در همین حال، تعدادی از فعالان موسیقی رپ پس از بازگشت از سفر خارج از کشور توسط نیروهای امنیتی کشور بازداشت شدند. امیرمقصودلو، علی شاه علی و برخی دیگر از افراد این گروه متهمند که چرا به جای نوحه خوانی، رپ می خواندند….. در عوض در مراسم عزاداری امسال استفاده از زنجیرهای تیغ دار و هنر سنتی مالیدن گل به سر و عزاداری لخت در کشور آغاز شد.

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اعلام کرد “ واردات، خرید و فروش کالاهای رژیم صهیونیستی جایز نیست.” ایشان توضیح نداد که با توجه به اینکه هیچ کالای صهیونیستی به ایران وارد نمی شود، و هیچ کسی در ایران در سی سال گذشته جنس اسرائیلی به چشم خودش ندیده است، قرار است چه چیزی تحریم شود.

دیشب گروهی از دانشجویان در واکنشی اعتراض آمیز به اسرائیل، با آمریکا شدیدا مخالفت کرده و برای مخالفت با آمریکا به سفارت سوئیس رفته و برای اینکه پوز بوش را بزنند، یک سگ برای باراک اوباما بردند. سفیر سوئیس با دیدن سگ مذکور گفت: دست شما درد نکنه، خیلی لطف کردین. اما آنان ابراز داشتند که با این کارشان قصد اهانت به اوباما را داشتند، سفیر سوئیس هرچه فکر کرد متوجه نشد کجای این کار اهانت آمیز است. دانشجویان مذکور، پس از یک روز متوجه شدند که عملی که انجام داده اند اهانت آمیز نیست، به همین دلیل برای پس گرفتن سگ مذکور به سفارت سوئیس رفتند، اما هر کاری کردند سگ مورد نظر حاضر به همراهی با دانشجویان فوق الذکر نشد.