اقتلونی، ارجمونی، لاتعلنوا اسرارنا!

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

قضیه سفر احمدی نژاد به لبنان چه شد؟ آیا قرار است برود و در یک مسابقه پرتاب سنگ شرکت کند. گروهی گفته اند که بناست احمدی نژاد مورد استقبال با شکوهی قرار بگیرد، اما یک عده دیگر هم می گویند ممکن است سفرش لغو شود. البته فکر می کنم اگرچه رئیس جمهور محترم که یک تپه گلکاری نشده در کشور باقی نگذاشته، و بقیه امورات خود را در حیات خلوت آمریکا، انجام می دهد و بنابه گزارش مسوول تاسیسات ساختمان سازمان ملل، همیشه بعد از سفر احمدی نژاد باید کل سیستم فاضلاب ساختمان مذکور سرویس کامل شود، قطعا از تپه های جنوب لبنان نخواهد گذشت. یکی از آگاهان گفت: “ولی خودمانیم مسجد هم اگر چه توسط برخی از عابران برای خیلی کارهای نامربوط مورد استفاده قرار می گیرد، جای این کارهای پرسروصدا نیست. آن هم در بیروت که اگر نصرالله ساعت هفت یک بمب نیم تنی منفجر کند و آلودگی صوتی ایجاد کند، عبدالله همسایه شان ساعت هشت یک بمب یک تنی منفجر می کند.” به همین دلیل است که ناظران آگاه می گویند لبنان هم مثل مسجد جای آلودگی صوتی نیست. یکی از آگاهان به نام پروین احمدی نژاد گفت “ ول کن اخوی! یک سری برو مشهد هم سرت سبک می شود، هم مشکلات خراسان که تا حالا دویست بار حل شده یک بار دیگر هم حل می شود.”

به گزارش خبرنگار ما تعدادی شیر پاک خورده گفته اند که طرف بهتر است به بیروت نرود، به گفته آنان داداش مان  که آقا شجاع ارادانی است، خانه ننه جان هم  با هلیکوپتر می رود از فرط محبوبیت، لبنان که جای خودش دارد. یک کارشناس وابسته به تشریفات ریاست جمهوری گفت “البته دو سه روزی است که هی دارند پلم پولوم پیلیم می کنند، ببینند که برود یا نرود.” اما دولت ایران بعد از سی سال که ماهی یک بار در فضیلت کمک تسلیحاتی و مالی به حزب الله لبنان نطق کرده، تازه خبر داده است که چون سلاح های ایرانی ارزان است، حزب الله می خواهد از ایران اسلحه بخرد.

یکی از مخالفان حزب الله گفت “انگار پول باباش است، تو که پول اش را خودت می دهی، حالا که می خواهی بفروشی اصلا پول نگیر. به نظرتان مردم اینقدر ببو هستند؟” البته یکی از مهم ترین دلایلی که احتمالا سفر لبنان لغو خواهد شد، یا با اعتراض وسیع مواجه خواهد شد، اعتراض بیکاران در بیروت است. از پنج شش سال قبل دهها هزار نفر در بیروت و اورشلیم و نوار غزه بخاطر کارهای جمهوری اسلامی و بخصوص حسن عباسی از کار بیکار شدند، در واشنگتن هم همین طور، گویا گفته شده  دویست هواپیمای چارتر از ماموران سابق سیا برای سفر احمدی نژاد به بیروت خواهند رفت تا آنها هم به وی اعتراض کنند.

دنی یاشولی، یکی از جاسوسان موساد که پنج سال است بیکار شده است، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی بودبود اعلام کرد “هفت هزار نفر از جاسوسان موساد در پنج سال گذشته از کار بیکار شدند و زن و بچه شان گرسنه مانده اند و زن من به همین دلیل از من طلاق گرفته و من برای اعتراض به سفر احمدی نژاد در بیروت خواهم بود.” به گفته سازمان جاسوسان بدون مرز که دفتر اصلی آن در بیروت است، حداقل 14هزار نفر از مردم لبنان، فلسطین، نوار غزه، نابلس، حیفا، اروشلیم و جاهای دیگر بخاطر کارهای آقای حسن عباسی از موساد اخراج شده و کارشان را از دست داده اند. دیوید تاتنهام جاسوس سازمان سیا نیز به خبرنگاران گفت “ من سالی هشتاد هزار دلار از آژانس مرکزی اطلاعات( سیا) حقوق می گرفتم، ولی یک روز جیم، مدیرکل خاورمیانه مرا احضار کرد و به من گفت اخراجی، من اعتراض کردم و او تعدادی دی وی دی از سخنرانی های یک فرمانده سپاه به نام حسن عباسی را برای من پخش کرد. من دیدم که تمام اسراری که ما می خواهیم با زحمت به دست بیاوریم، این فرد بطور علنی اعلام کرده. در ابتدا فکر کردم که این فرد توسط اف بی آی ربوده شده و مجبورش کرده اند که اعتراف کند، ولی به من توضیح دادند که این سخنرانی ها رسما در دانشگاههای ایران انجام می شود و تلویزیون ایران آنها را رسما پخش می کند.”

جیم بسینگر، برادر کیم بسینگر، مدیر بخش خاورمیانه سیا در مورد اخراج 5238 نفر از جاسوسان این سازمان گفت: “ما هیچ مشکلی با این افراد اخراج شده نداشتیم، مساله این بود که وقتی می توانستیم با خرید یک دی وی دی به قیمت دو دلار در تهران، اطلاعاتی به ارزش حداقل دویست میلیون دلار را به دست بیاوریم، سازمان خزانه داری آمریکا به ما دستور داد عوامل اطلاعاتی مان را اخراج کنیم.” موشه چایکوفسکی مدیر بخش حفاظت اطلاعات موساد نیز در این مورد به خبرنگار ما گفت: “ما خیلی از کارمندان را اخراج نکردیم، بلکه برای تدریس در مدارس و یا کار در بخش خدمات به کار گرفتیم، اما در مورد خیلی از افراد چاره ای نداشتیم. ببینید! ما به مدت 25 سال هر سال بین 300 تا 400 میلیون دلار خرج می کردیم تا رابطه حزب الله و ایران، کمک تسلیحاتی، سیاست ها و استراتژی ایران، روش همکاری حماس و تهران رو از طریق یک شبکه جاسوسی عظیم که از تل آویو تا پاریس و بغداد و استانبول و اصفهان و تهران و مشهد وجود داشت، را بفهمیم، توجه کنید که مساله ما فقط پول نبود، ما هر سال حداقل سی نفر کشته و صد نفر گروگان می دادیم. اما وقتی سی دی های آقای حسن عباسی به دست ما رسید، دیگه ما نیازی به این اطلاعات نداشتیم، او همه اسرار جمهوری اسلامی رو گفته بود. ما تصمیم گرفتیم ایشون رو بدزدیم و به عنوان یک گنج اطلاعاتی از او استفاده کنیم، اما بعدا متوجه شدیم که او بطور عادی همه اسرار مورد نیاز ما رو به ما می ده. به همین دلیل مجبور شدیم بخاطر صرفه جویی در بودجه چند هزار نفر را اخراج کنیم.”

حس الف خ که نخواست نامش فاش شود، یک فروشنده لباس های زیر زنانه در بیروت گفت “برای من خیلی سخت بود، وقتی که دی وی دی سخنرانی حسن عباسی را دیدم، می دانستم که دیگر کسی اطلاعات سطحی ما را نمی خرد. من یک شبکه زنان روسپی را به کار می گرفتم تا از طریق ارتباط با سران حزب الله و حماس و ایرانیانی که در بیروت بودند، روابط ایران و حزب الله و حماس را بفهمم و آن اطلاعات را با مصیبت به دست موساد برسانم، ولی دیدم آقای حسن عباسی همه چیز را براحتی به زبان آورده، باید چکار می کردم؟ تعطیل اش کردم و الآن درآمدم بسیار کاهش پیدا کرده است.”

در یکی از نوارهای استاد حسن عباسی گفته شده است “چرا به حماس و حزب الله کمک می کنیم؟ حماس و حزب الله دارند برای ما می جنگند، یعنی ما اونها رو جزئی از برنامه دفاعی خودمون می دونیم. …. اگر سالی یه میلیارد به یه سازمان چریکی کمک کنی کار فرهنگی کردی.” خالد میم که بعد از گوش دادن به این بخش از سخنان حسن عباسی با مشت توی صورتش می کوبید و سرش را به دیوار می زد، گفت “من مسوول بخش…. حماس هستم، ما بسیاری از اطلاعات مان را با دادن شهدای بزرگ مقاومت حفظ می کردیم، تا اینکه این دی وی دی ها منتشر شد. اول فکر کردیم که او یکی از عوامل موساد هست، به همین دلیل به سپاه پاسداران ایران خبر دادیم که چنین موضوعی اتفاق افتاده، ما یک نامه نوشتیم و این مطلب رو گفتیم، یک هفته بعد خود آقای حسن عباسی که نامه ما به دستش رسیده بود تلفن زد و فهمیدیم که خودش همون مسوولی است که نامه ما براش فرستاده شده. من فقط توانستم قانعش کنم که موضوع تماس تلفنی ما و اسم من رو در سخنرانی خودش اعلام نکنه و حالا هم می ترسم نکند این کار را انجام بدهد.”

بیروت در حال حاضر با انبوهی از جاسوسان بیکار موساد که منتظر سفر احمدی نژاد به این شهر هستند، چهره دیگری پیدا کرده است. آنها تابلوهای بزرگی در دست دارند و برای اعتراض به بیکار شدن شان بر آنها شعارهایی نوشته اند، بر یکی از تابلوهایی که خبرنگار ما دید نوشته شده بود “العباسی العباسی، هل افشاء الاسناد التجسس النامرد” و بر تابلوی دیگری نوشته شده بود “اقتلونی، ارجمونی، لاتعلنوا اسرارنا”( ترجمه: بکشید ما را، با سنگ ما را بزنید، ولی اسرار را فاش نکنید.)

همچنین کارشناسان به برخی خدمات متقابل ایران و برخی مسلمانان لبنان توجه خاصی کردند. یکی از این کارشناسان با اشاره به مصاحبه انیس نقاش، تروریست لبنانی الاصل که برای کشتن بختیار به فرانسه اعزام شد و جمهوری اسلامی سی سال آن را تکذیب کرد و به تازگی در روزنامه دولتی ایران مصاحبه مفصلی با همکار افتخاری خود، جوانفکر که به تازگی شغل مهمی گرفته اخذ کرده است، گفته اند در تهران هم خبرهائی است. یکی از کارشناسان به نام “ نصیر ابوجعجع” به خبرنگار ما گفت “ تا وقتی انیس نقاش هست، عباسی باید بره جلو بوق بزنه” به نظر این کارشناس هم گفته های حسن عباسی و هم مصاحبه انیس نقاش بسیار پر اهمیت است، به ویژه جائی که انیس  به صراحت گفته برای قتل بختیار از طرف جمهوری اسلامی ماموریت داشته  و به خاطر خدماتی که ظرف سال ها زندانی بودن در فرانسه به رهبری و به خصوص رفیق محمود احمدی نژاد کرده، دولت احمدی نژاد عین همان خانه ای را که در اصفهان به دانشمند آمریکائی فری بخشید، یکی هم در قیطریه به انیس داده و یک شرکت هم به او هدیه شده است که دل هر تروریستی را آب می اندازد، دو طبقه در خیابان سئول که هجده کارمند از جمله هشت دختر بدون سبیل کارهایش را انجام می دهند. در این شرکت کارهای بازرگانی نسبتا شرعی صورت می گیرد.

آگاهان بدون هیچ دلیلی حدس می زنند که به همین دلیل بود که علی دارابی که مامور کشتن شاپور بختیار بود و کارش را هم خوب انجام داد، مثل انیس تیرش به سنگ نخورد، و در برنامه زنده تلویزیونی گلایه کرد که “ما چی مان از انیس کمترست، چی مان از آن یارو لیبیائی کمترست که مانند قهرمان ازش استقبال کردند، ولی برای ما فقط هزار نفر آمدند و فیلمش هم فقط یک بار پخش شد و تازه خواسته بودیم همه فامیلمان با طیاره چارتر به سوریه بروند به بهانه این که سوری ها راهمان نمی دهند لغو شد. آخه این هم شد مملکت؟” گفته میشود بعد از این افشاگری ها که توسط دکتر حسن عباسی و انیس نقاش و دارابی صورت گرفته روح سعید امامی و استاد فلاحیان و حتی آقای ری شهری به آفریقای جنوبی پناهنده شده اند و برخی خبرها حاکی است که جراحی پلاستیک کرده و مانند مقام امنیتی سابق( سابق هیچ ربطی به آقای پرویز ثابتی ندارد) یک شیرینی فروشی در سان فرانسیسکو زده اند. و در کنار کارهای جاری یک سایت هائی هم درست کرده اند که کارشان فحش دادن به سبزهاست.

به گفته خبرنگاران، جاسوسان موساد و سیا قصد دارند در جریان سفر دکتر به لبنان، عکس های حسن عباسی و انیس نقاش را آتش بزنند، آنها می گویند “ما حتی حاضریم برای ایران جاسوسی و حتی ترور کنیم، بشرط این که دولت تعهد بکند در سخنرانی ها و مصاحبه هایش اسرار ما را فاش نکند.”