وضعیت وخیم دانشجویان دربند کرد

کاوه قریشی
کاوه قریشی

» نگرانی و بی خبری خانواده ها

در حالی که هنوز 13 نفر از دانشجویان دستگیر شده کرد در روز دانشجو و روزهای قبل آن در زندان بسر می برند، برخی از نزدیکان و خانواده های آنها از وضعیت  جسمی و روحی وخیم فرزندانشان خبر داده اند. در همین راستا برخی از سایت های محلی نیز خبر از وضعیت ناگوار ادریس مولودی، دانشجوی در بند کرد نوشته است.

پایگاه خبری تحلیلی روانیوز به نقل از خانواده مولودی با اشاره به ابتلای او به بیماری پریشان خوابی گزارش هایی در مورد وضعیت وخیم دانشجویان کرد در زندان اوین  منتشر کرده است.

این منبع خبری درگزارش خود با اشاره به هم بند بودن ادریس مولودی و فرزاد کلبعلی، خبر داده است که برخی از دانشجویان بازداشتی هم اکنون در زندان اوین در یک بند نگهداری میشوند.

روانیوز به نقل از خانواده ی ادریس مولودی نوشته است که او “به خاطر وضعیت وخیم روحی و شرایط بد زندان با پایین آمدن شدید وزن روبرو شده است”.

این درحالیست که این خانواده پیش تر از ابتلای فرزندشان به بیماری پریشان خوابی و شرایط نامساعد وی در زندان اوین ابراز نگرانی کرده بودند.

ادریس مولودی دانشجوی کرد در 25 آبان ماه گذشته در ارتباط با تجمع اعتراضی دانشجویان کرد در اعتراض به اعدام احسان فتاحیان فعال سیاسی کرد به همراه 6 نفر دیگر از دانشجویان کرد از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

این پایگاه خبری در گزارش خود به وضعیت نامساعد  13 دانشجوی دیگر دربند کرد از جمله فرزاد کلبعلی اشاره کرده است.

 این گزارش در پایان با اشاره به یورش مامورین امنیتی و حراستی دانشگاه تهران به اتاق فرزاد کلبعلی در کوی دانشگاه طی هفته های گذشته و مصادره وسایل شخصی وی، وضعیت نامبرده را نیز نگران کننده گزارش کرده است.

 

تماس تلفنی فرزاد کلبعلی با حضور آقایان

خبر وضعیت نامساعد فرزاد کلبعلی در بند 209  در شرایطی منتشر شده که به گزارش برخی منابع خبری او پس از 17 روز بازداشت، در یک تماس تلفنی از خانواده اش خواسته است از مصاحبه با رسانه ها خودداری کنند.

به گزارش خبر نامه امیر کبیر علی رغم پی گیری های مکرر خانواده کلبعلی هنوز موفق به ملاقات با وی نشده اند.امیر کبیر در ادامه با اشاره به تنها تماس تلفنی این دانشجوی کرد با خانوده اش افزوده است:  ”چند روز پیش فرزاد در تماسی کوتاه از بند 209 زندان اوین با اعلام محل نگهداری خود از خانواده اش خواسته بود که با رسانه ها مصاحبه نکنند. با توجه به اینکه تماسهای تلفنی متهمان با خانواده هایشان در بازداشتگاه 209 با حضور بازجو صورت می گیرد گمان می رود که فرزاد تحت فشار و با اصرار بازجوها این خواسته را مطرح نموده است”.

پیش تر نیز وب سایت مجموعه فعالان حقوق بشر ایران با اشاره به ورود نیروهای امنیتی به کوی و بازرسی اتاق دکتر فرزاد کلبعلی در بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ ۲۳ دی ۸۸، اعلام کرده بود: ماموران اداره اطلاعات با همکاری حراست کوی دانشگاه تهران وارد کوی شده و اتاق دکتر فرزاد کلبعلی راکه در روز ۱۶ آذر بازداشت شده است، بازرسی کردند.

گفتنی است فرزاد کلبعلی دانشجوی ترم آخر دکترای جامعه شناسی سیاسی دانشگاه تهران و حایز رتبه اول در این رشته و در حال نوشتن تز دکتری است. او همزمان با تحصیل در مقطع دکترا در چند موسسه علمی و دانشگاه از جمله دانشکده خبر مشغول کار و تدریس بود که به علت تفاوت در نوع نگرش و دیدگاه از این مراکز اخراج شده بود.

کلبعلی عصر روز 16 آذر امسال، به هنگام خروج از در شرقی دانشگاه توسط مامورین اطلاعات ربوده شد و هنوز از وضعیت نگهداری و اتهامات انتسابی به او هیچ خبری در دست نیست.

 

13 دانشجوی کرد در بند

خبر نامه امیر کبیر هفته گذشته خبر آزادی 3 تن از دستگیر شدگان مراسم 25 آبان ماه گذشته با قید وثیقه و تعهد را منتشر کرد اما هنوز 13 دانشجوی کرد زندانی دیگر در بلاتکلیفی در زندان بسر می بردند.

فرزاد کلبعلی دانشجوی، سروه ویسی، آمانج حیدری، پخشان عزیزی، لیلا محمدی، احمد اسماعیلی، هژار یوسفی و عبدالله عارفی، ادریس مولودی، علیرضا مرادی، امجد کردنژاد از جمله دانشجویانی هستند که در روزهای قبل و بعد مراسم 16 آذر امسال به عناوین گوناگون دستگیر شده اند.

گفتنی است دستگیری 6 نفر از دانشجویان بازداشتی کرد در ارتباط با تجمع اعتراضی آنها در دانشگاه تهران به اجرای حکم احسان فتاحیان در 25 آبان ماه گذشته صورت گرفته است.