مقابل مجلس جمع می شویم

نویسنده


interview_b.jpg


در ارتباط با وضعیت فعالان بازداشت شده جنبش زنان، با ساقی لقایی، یکی از بازداشت شدگان مقابل دادگاه انقلاب، که عصر روز گذشته آزاد شد، گفت و گو کرده ایم.

ساقی لقایی فعال حقوق زنان در باره ی بازداشت زنان در مقابل دادگاه انقلاب به روز می گوید: “از مقابل دادگاه انقلاب ما را به اداره ی منکرات در خیابان وزرا بردند و پس از ساعت ها سوال وجواب و معطل نهایتا در حدود ساعت 6 عصر گفتند وسایلتان را بردارید شما آزاد هستید”.

وی افزود: “ما خیلی خوشحال شدیم امانهایتا متوجه شدیم بر خلاف انتظار ما را به اوین برده و تحویل بند 209 داده اند”.

وی در مورد نوع برخورد با فعالان حقوق زنان گفت: “مدام به ما می گفتند که کار شما غیر قانونی است و در بیانیه های شما قانون رعایت نشده است”.

ساقی لقایی در خصوص اتهام بازداشت شده ها گفت: “در تفهیم اتهام به ما گفتند اتهام شما اقدام علیه امنیت داخلی از طریق شرکت در تجمع غیر قانونی است در حالی که ما این را قبول نداشتیم”.

وی افزود: “برخورد با زنان و نیز تشکیل دادگاه دوستانی که از آنها حمایت می کردیم در آستالنه ی 8 مارس پیام معنا داری دارد. همچنین برای ما بسیار عجیب بود که چرا خانم هایی که در حال محاکمه شدن بودند وقتی از پنجره ی دادگاه دیدند که ما را دستگیر می کنند پایین آمدند و آنها نیز به جرم شرکت در تجمع غیر قانونی بازداشت شدند”.

لقایی با ابراز نگرانی از وضعیت خانم انتصاری گفت: “شهلا انتصاری در انفرادی است در حالی که شرایط او اصلا مساعد برای تحمل زندان انفرادی نیست. همچنین همه ی خانم ها تا زمان آزادی اعتصاب غذا کرده اند که این بخصوص در خصوص خانم انتصاری بسیار نگران کننده است”.

وی در پایان در خصوص روز جهانی زن گفت: “ما در روز 8 مارس در مقابل خانه ی ملت تجمع می کنیم. این تجمع غیر قانونی نیست. من امید وارم در این روز زنان ایران در کمال آرامش بتوانند مطالبات خودشان را عنوان کنند و همچنین امیدوارم که حاکمین نیز سعه ی صدر داشته باشد چرا که ما خواستار صلح و آرامش هستیم”.